2022-08-08, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Och som vanligt kommer det nya påhitt från dig Mumsebulle.
Lydias broar var inte alls brända. Visst, om man nu kan kalla hennes ex Mufit som en bro så var den bränd på båda håll, vilket hon inte var så ledsen över precis. Du har inte all information, så enkelt är det.

Citat:
Klart att det var ett jippo, som dessvärre inte var så snyggt med tanke på hur drogad hon var.
Flirtade med M? Ja det har han säkert trott, men så var verkligen inte fallet.
Du har rätt, hon föredrog äldre män vilket i sig inte är något fel väl? Precis som det är på andra hållet ju, män som tycker om yngre kvinnor.
Jag har en känsla av att du nog inte vill att jag ska avslöja allt jag vet..

Citat:
Nä du vet inte säger du. Jag vet däremot.
Barnrumpa m.m kan du ju vara själv när du hela tiden kallar Lydia det ena med det tredje, detta utan att ens känna henne. Det Mumsebulle, Det är barnsligt!
Vadå varför?
Ja jag skrev att hon var drogad, det kunde väl alla se via den länk som lades in här också, eller? Så du menar alltså att alla som är/råkar vara drogade är knarkare?
Inte enligt min bok varje fall, hon är ingen knarkare. Det är ännu en sån sak som är barnsligt av den som kallar Lydia för det. För den personen har absolut ingen koll på läget.
Vad vill du veta mer, att exet tog stryptag på henne? Exempelvis!

Citat:
Nej det är klart jag inte menar det. Men kanske att hon tog någon pilla för att klara av att genomföra det..
Man har haft detta uppe i tråden tidigare, Lydia är ingen som normalt sett klagar över något. Hon går vidare bara. I detta fall så bröt hon ju med honom och gick vidare, inte sant?

Citat:
Som jag skrev, hon tog väl en pilla för att kunna genomföra det..

Citat:
Tittade bara första sekunden, så mitt fel där.
Men jag har EJ sagt det du nu påstår, så plocka fram där jag har skrivit att hon blev drogad! Plocka även fram där jag sagt att Hon ej ville gifta sig med Kimmo!
Se så, sluta med dina lögner nu och plocka fram det!
Här har du, allt finns inte kvar.
2022-08-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Här har du, allt finns inte kvar.

Skriver det igen då:
Men jag har EJ sagt det du nu påstår, så plocka fram där jag har skrivit att hon blev drogad/tvingad! Plocka även fram där jag sagt att Hon ej ville gifta sig med Kimmo!
2022-08-08, 23:50
Avslutad
Citat:
Skriver det igen då:
Men jag har EJ sagt det du nu påstår, så plocka fram där jag har skrivit att hon blev drogad/tvingad! Plocka även fram där jag sagt att Hon ej ville gifta sig med Kimmo!
Läser du inte det som länkas? Du kräver och försöker tvinga fram någonting som jag redan länkat till, det som inte går att återfinna är det knepigare med.
Vem tror du att du är? Ska du stå oemotsagd? Det finns fler personer som har vetskap och kännedom om Lida/Lydia, men de vill inte outa sig och verkligen inte bli tvingade eller riskera att få dig och dina vapendragare efter sig med krav och glåpord.
2022-08-09, 08:10
Medlem
Citat:
Läser du inte det som länkas? Du kräver och försöker tvinga fram någonting som jag redan länkat till, det som inte går att återfinna är det knepigare med.
Vem tror du att du är? Ska du stå oemotsagd? Det finns fler personer som har vetskap och kännedom om Lida/Lydia, men de vill inte outa sig och verkligen inte bli tvingade eller riskera att få dig och dina vapendragare efter sig med krav och glåpord.

Ursäkta? Ja jag kräver svar från dig efter att du hela tiden kommer med påhittad skit gång på gång.
Jag tog mig inte tiden att titta på hela din film utan trodde först att det bara var ett foto.
Men samtidigt, vad vill du visa genom denna film. Att Lydias bröllop med Kimmo var ett vackert bröllop jämfört med bröllopet mellan Lydia och Müfit? Ja jag håller med, bröllopet mellan Lydia och Kimmo var riktigt fint, och var en fin fest dessutom.
Och man ser ju tydligt på filmen att hon inte riktigt var där i bröllopet med Müfit, så detbevisar ju bara det jag sagt, så tack så mycket.
Oemotsagd? Är det någon som är det, så är det ju du då du slänger ur dig en massa, men sen när man vill att du tar fram bevisen, ja då tar du fram en annan fråga eller hittar på något nytt igen.
För hur var det med att jag skulle ha sagt att hon inte ville gifta sig med Kimmo? Och hur var det med när du kallat mig för att ha sysslat med utpressning?
Det är bara dina påhitt, inget annat!
Vem jag är? Ja det skulle du bra gärna vilja veta tydligen. Men jag är en person som står Lydia väldigt nära sedan många, många år tillbaka. Jag är en person som hela hennes familj känner till dessutom.
Så du kan lägga ner fiskandet.
2022-08-09, 09:11
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursäkta? Ja jag kräver svar från dig efter att du hela tiden kommer med påhittad skit gång på gång.
Jag tog mig inte tiden att titta på hela din film utan trodde först att det bara var ett foto.
Men samtidigt, vad vill du visa genom denna film. Att Lydias bröllop med Kimmo var ett vackert bröllop jämfört med bröllopet mellan Lydia och Müfit? Ja jag håller med, bröllopet mellan Lydia och Kimmo var riktigt fint, och var en fin fest dessutom.
Och man ser ju tydligt på filmen att hon inte riktigt var där i bröllopet med Müfit, så detbevisar ju bara det jag sagt, så tack så mycket.
Oemotsagd? Är det någon som är det, så är det ju du då du slänger ur dig en massa, men sen när man vill att du tar fram bevisen, ja då tar du fram en annan fråga eller hittar på något nytt igen.
För hur var det med att jag skulle ha sagt att hon inte ville gifta sig med Kimmo? Och hur var det med när du kallat mig för att ha sysslat med utpressning?
Vem jag är? Ja det skulle du bra gärna vilja veta tydligen. Men jag är en person som står Lydia väldigt nära sedan många, många år tillbaka. Jag är en person som hela hennes familj känner till dessutom.

Du som vet. Hur tar familjen mordet? Är de enigt stöttande av Lydia? Lyssnade till rättegångsförhöret och hon framstod som dryg, kall och skyllandes på diagnoser när hon plötsligt ”förlorade” minnet vid besvärliga frågor.

E. Avbröt utfrågare gång på gång, ifrågasatte och gav motfrågor likt en trotsig unge. Även om du är vän ser du väl att Lydias beteende i rätten är motbjudande?
Senast redigerad av skoputs 2022-08-09 kl. 09:20.
2022-08-09, 09:36
Avslutad
Citat:

Lasseliten.. det var du som skrev att föhållandet med Kimmo var utdömt, men att det hade krävts lång planering och många involverade, gällande bröllopet mellan Lydia och Kimmo.
Du skrev det som något märkligt försvar gällande min fråga om hennes ständiga otrohet, att hon som nygift tatuerar fläsket med en annan mans namn, Alexander. Hur kul kan det varit för Kimmo som åker mellan Skåne o Stockholm, jobbar järnet, medan Lydia roar sig med andra män i Skåne?
Jag kan inte återfinna ditt pinsamma svar, om att förhållandet med Kimmo var utdömt, summa summarum så var kontentan i ditt svar att de genomförde bröllopet ändå, i stort sett. Inga äktenskapsförord fanns, till 100%, enligt dig.
Ändå visade jag att det fanns ett äktenskapsförord... varpå din vapendragare spicadekrabban, påpekar att Du hade rätt om äktenskapsförord, eftersom det skrevs senare i samband med skilsmässan.

Ni två får mig att tänka på filmen Dum Dummare

Capten som inte känner Lydia och skriver för att Emils familj inte ska drabbas av mina inlägg, eftersom dem skadar Emils efterlevande...
Lasse, dina uttalanden om all kännedom om Lydia, från lån till sexpartners, är rörande patetiskt.

Fortsätt med dina halmgubbar, det verkar gå bra nu, särskilt eftersom Lydias familj och fängelsepersonalen känner dig och vet att du är du, eller vad du skrev för märkligt. Jag kan inte länka, eftersom jag inte hittar inlägget. Men du vet väl vad du skrivit, eller blir det för många öl på puben i Strängnäs? Din egen utsago, att du med bekanta kom att tala om flashback , Lydia och den hemska mumsebullen som skulle tystas...
Dina egna ord i inläggen. Jag glömmer inte.
2022-08-09, 10:00
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Snickesnackar?
Det har aldrig slagit dig att Lydia inte berättat "allt" för dig eller Lasse?
Det finns vissa saker som man av olika anledningar inte berättar för någon. Alls. För att det undvika pekpinnar och tjafs.
Jag är övertygad om att Lydia noga valt vilken bild hon vill att andra skulle ha av hennes leverne.

Helt rätt. Det hon ej berättat för mig och Lasse har hon berättat för dig, samt Vemdalen62 kanske och självklart EmmeLee. Så dum jag är!

Säg ngn som berättar allt om sig själv?!
2022-08-09, 10:10
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Jag har tidigare redan sagt att jag ej tänker avslöja allt, och det innefattar ju självklart även hur länge jag känt henne. Men det är minst 6 år nu.
Och som man också har påtalat tidigare. Det är irrelevant vad Lydia har gjort tidigare. Det som är intressant är ju vad som hände mellan Lydia och Emil den sista månaden typ. Men det får tydligen inte komma ut, varför?
Mina påstående haltar inte ett dugg, för som jag påtalat för dig igen och igen…jag har inte berättat allt jag vet. Långt därifrån kan jag säga. Och varför? Jo för det har inte med detta brott att göra helt enkelt. Du nämner exempelvis vårdnadstvist. Jag känner visst till denna bit, och jag vet varför och hur allt slutat också.
Müfit skickade in handlingarna på sensommaren om skilsmässa, och förhållandet var över redan innan. Men den infon vill du inte berätta tydligen. Sak samma är det med det faktum att i Sverige är det lag på att vid en skilsmässa så skall den partner som tjänar mest, även stå för bostad till den andra partnern. Detta ville Lydia inte utnyttja, då hon bara ville bli av med honom.
Och nej, jag hävdar fortfarande att det inte var någon kärleksrelation, vilket Lydia själv sagt att det inte var, även i rätten. Vad sen andra kallar det, struntar jag i.
Sen som upplysning vill jag även påtala att det går inte att förföra någon som inte vill. Vilket i sin tur betyder att när Lydia har haft ihop det med en person, så har de inte blivit tvingade till något.
Jag vet hur dom träffades, det har jag berättat här inne också. Synd att du inte läser allt ordentligt.
Vad Loveangelie har skrivit, får stå för den. Men vad jag har läst att den har skrivit, så har den aldrig skrivit något om någon utpressning. Det är bara du Mumsebulle som tjatar om detta.
Ja och jag tog emot samtal från Emil och Lydia angående den info han ville föra vidare. Den infon förde jag vidare till juristen på Skanska.
Ja, jag har också hört det med att Emil blev utdragen i skogen för att där ha blivit hotad, men jag vet inte om det är sant då jag ej kan fråga honom om det.
Nej det stämmer till 100%, jag bryr mig inte om vem som skriver. Men samtidigt vill jag heller inte veta av skitsnack och lögner, för det är det värsta jag vet!
På vilket sätt menar du att Kimmo, Müfit, Alexander, Calle, Roger, Ibbe, Markus, Ulf, Fernando skulle ha blivit utnyttjade?

Fetade ett: Lydia säger ju själv

"Hon säger att hon har försökt hålla sig undan att hamna i den här situationen under
hela livet men att hon nu sitter där hon sitter." (fup s 21)

Så att forska i hennes liv och leverne INNAN Emil är väl mer än relevant?

Fetade 2:
Hon säger flera ggr att hon älskar honom m.m
Du (rätta mig om jag har fel och det var någon annan) har väl tidigare i tråden sagt att de låtsades göra slut för att han skulle få behålla barnen tex.
Varför "göra slut" om man inte ens har ett kärleksförhållande?
Kan du snälla hänvisa var under rättegången hon sagt att de inte hade en kärleksrelation? Har försökt letat men hittar inte.
2022-08-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Fetade ett: Lydia säger ju själv

"Hon säger att hon har försökt hålla sig undan att hamna i den här situationen under
hela livet men att hon nu sitter där hon sitter." (fup s 21)

Så att forska i hennes liv och leverne INNAN Emil är väl mer än relevant?

Fetade 2:
Hon säger flera ggr att hon älskar honom m.m
Du (rätta mig om jag har fel och det var någon annan) har väl tidigare i tråden sagt att de låtsades göra slut för att han skulle få behålla barnen tex.
Varför "göra slut" om man inte ens har ett kärleksförhållande?
Kan du snälla hänvisa var under rättegången hon sagt att de inte hade en kärleksrelation? Har försökt letat men hittar inte.
Lydia säger själv under rättegången att deras relation var kärleksfull men stormig. Det kallas väl för en kärleksrelation?

I denna tråd anklagas man för lögn och avundsjuka om kommer med negativa saker om Lydias. Tom snuskhummer har man blivit. Allt för att försöka tysta

Jag anser också att det är viktigt att hennes problem och vidlyftiga liv och leverne kommer fram för att i huvud taget förstå att/hur man är kapabel till att mörda en annan människa.

Nånting saknas ju fullständigt hos en sån människa.

Att ta fram ett vapen.. Sikta.. Och skjuta!. Det gör inte vem som helst hur proviserad du än har blivit innan!!
2022-08-09, 10:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Du som vet. Hur tar familjen mordet? Är de enigt stöttande av Lydia? Lyssnade till rättegångsförhöret och hon framstod som dryg, kall och skyllandes på diagnoser när hon plötsligt ”förlorade” minnet vid besvärliga frågor.

E. Avbröt utfrågare gång på gång, ifrågasatte och gav motfrågor likt en trotsig unge. Även om du är vän ser du väl att Lydias beteende i rätten är motbjudande?

Det där har jag med tänkt på. Antar att man ser det man vill se och blundar in i det sista för allt annat.
2022-08-09, 10:53
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Lydia säger själv under rättegången att deras relation var kärleksfull men stormig. Det kallas väl för en kärleksrelation?

I denna tråd anklagas man för lögn och avundsjuka om kommer med negativa saker om Lydias. Tom snuskhummer har man blivit. Allt för att försöka tysta

Jag anser också att det är viktigt att hennes problem och vidlyftiga liv och leverne kommer fram för att i huvud taget förstå att/hur man är kapabel till att mörda en annan människa.

Nånting saknas ju fullständigt hos en sån människa.

Att ta fram ett vapen.. Sikta.. Och skjuta!. Det gör inte vem som helst hur proviserad du än har blivit innan!!
Ja det är verkligen svårt att "föra tråden framåt" för så fort man har en fråga eller ifrågasätter något så ljuger man och pratar strunt.
förväntar mig att få till svar: vart har jag skrivit kärleksförhållande, säg mig, säg mig (iom jag skrev kärleksförhållande och inte kärleksrelation) istället för ett svar på själva frågan.
Så många av flera medlemmars frågor här som blivit besvarade på det sättet för att föra bort fokuset från den faktiska frågan, vilket är väldigt synd.
Vi som vill diskutera Lydia och hennes tidigare leverne för att hitta svaren där blir genast påhoppade.

Jag tycker att jag är en av dem som verkligen gått på vad som står i fuparna och inte "trådsanningar" från tråden men blir ändå direkt påhoppad att jag hittar på, lyssnar på skvaller m.m vilket gör att man till slut knappt vågar diskutera i denna tråd. Man blir tystad helt enkelt.

Därav bland annat jag eftersökte en "Lydiatråd" istället, men då fick jag med påhopp hehe
2022-08-09, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Ja det är verkligen svårt att "föra tråden framåt" för så fort man har en fråga eller ifrågasätter något så ljuger man och pratar strunt.
förväntar mig att få till svar: vart har jag skrivit kärleksförhållande, säg mig, säg mig (iom jag skrev kärleksförhållande och inte kärleksrelation) istället för ett svar på själva frågan.
Så många av flera medlemmars frågor här som blivit besvarade på det sättet för att föra bort fokuset från den faktiska frågan, vilket är väldigt synd.
Vi som vill diskutera Lydia och hennes tidigare leverne för att hitta svaren där blir genast påhoppade.

Jag tycker att jag är en av dem som verkligen gått på vad som står i fuparna och inte "trådsanningar" från tråden men blir ändå direkt påhoppad att jag hittar på, lyssnar på skvaller m.m vilket gör att man till slut knappt vågar diskutera i denna tråd. Man blir tystad helt enkelt.

Därav bland annat jag eftersökte en "Lydiatråd" istället, men då fick jag med påhopp hehe
Det ÄR av största vikt att kunna söka i en förövares historik.
Att bolla och brainstorma, öppna stängda dörrar, för att få en bild av gärningsmannens (i detta fall en kvinnas) modus operandi.
Hur har Lydias liv och relationer sett ut över tid?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in