2022-08-06, 12:26
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag borde gilla Sabaton, då jag gillar historia framförallt Svensk historia om stormaktstiden, vilket Sabaton besjunger om i några låtar. Men jag kan inte riktigt med det bandet, det är inte riktigt min smak av musik. Tycker då att Raubtier är bättre än Sabaton.
Raubtier ja. De undvek jag att lyssna på öht. i många år. Allt pga. alla jämförelser med Rammstein. Hör då min förvåning när jag faktiskt insåg att de var helt okej.
Inget favoritband dock.
Citera
2022-08-06, 22:15
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Raubtier ja. De undvek jag att lyssna på öht. i många år. Allt pga. alla jämförelser med Rammstein. Hör då min förvåning när jag faktiskt insåg att de var helt okej.
Inget favoritband dock.

Raubtier? Förbannat uselt WT-band som bara folk som gick fordon på gymnasiet lyssnar på.

Bisarrt att tala illa om Rammstein men tala gott om Raubtier.
Citera
2022-08-06, 23:06
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Raubtier? Förbannat uselt WT-band som bara folk som gick fordon på gymnasiet lyssnar på.

Bisarrt att tala illa om Rammstein men tala gott om Raubtier.
Det är inget band jag lyssnar aktivt på, men de går an. Tar dock dina åsikter med en STOR nypa salt.

Well well... Du avgudar psykedelisk musik men talar illa om Grateful Dead. Det är samma nivå av obegriplighet. Bara att svälja faktumet att vissa saker funkar och vissa inte.
Citera
2022-08-06, 23:13
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Det är inget band jag lyssnar aktivt på, men de går an. Tar dock dina åsikter med en STOR nypa salt.

Well well... Du avgudar psykedelisk musik men talar illa om Grateful Dead. Det är samma nivå av obegriplighet. Bara att svälja faktumet att vissa saker funkar och vissa inte.

Gilla Raubtier om du vill, men räkna med WT-stämpeln deluxe.
Citera
2022-08-06, 23:15
Medlem
Rebali179s avatar
Sabaton är hästlängder bättre än Raubtier om du frågar mig
Citera
2022-08-06, 23:18
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Gilla Raubtier om du vill, men räkna med WT-stämpeln deluxe.
Gäsp... Couldn't care less, om jag ska vara helt ärlig.
Citera
2022-08-07, 02:43
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Inget favoritband dock.
Har också hört att de jämförs med Rammstein, men de är bra mycket bättre. Nä, de är inget favoritband för mig heller. Men de går att lyssna på.
Citera
2022-08-08, 11:53
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Gäsp... Couldn't care less, om jag ska vara helt ärlig.

Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Har också hört att de jämförs med Rammstein, men de är bra mycket bättre. Nä, de är inget favoritband för mig heller. Men de går att lyssna på.

När jag hörde Raubtier första gången så trodde jag det var nåt fylleskämt. Men det finns alltså folk som tar detta skitband på allvar? Låtnamn som Kamphund, norrländsk dialekt, militärkläder osv.. kan det bli mer WT?

Rammstein däremot är kvalité!
Citera
2022-08-08, 17:50
Medlem
Adelaides avatar
Den enda 80-tals låt som jag inte skäms över att jag gillar är Dr. Feelgood med Mötley Crue. Den låten var riktigt cool för en tonårsgrabb, och jag tycker fortfarande den är grym.

Resten av decenniet kan kvitta.
Citera
2022-08-08, 18:58
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
När jag hörde Raubtier första gången så trodde jag det var nåt fylleskämt. Men det finns alltså folk som tar detta skitband på allvar? Låtnamn som Kamphund, norrländsk dialekt, militärkläder osv.. kan det bli mer WT?

Rammstein däremot är kvalité!

Nja, att ta bandet på allvar är väl att ta i. De har gjort några bra låter. Och jag tycker de är bättre än Rammstein som enligt mig inte gjort några bra låtar alls. Sedan är det hela en smaksak.
Citera
2022-08-08, 19:03
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Den enda 80-tals låt som jag inte skäms över att jag gillar är Dr. Feelgood med Mötley Crue. Den låten var riktigt cool för en tonårsgrabb, och jag tycker fortfarande den är grym.

Resten av decenniet kan kvitta.

80-talet hade väl några guldkorn. Mötley Crües första och andra skiva är rätt bra. Wasp var väl inte heller så dåliga med låten Animal (I Fuck Like A Beast). Venoms två första skivor är också jävligt bra.

Men rent allmänt inom musiken så var ju decennierna innan 80-talet betydligt bättre. På 60 och 70-talet gjordes bästa musiken. Och jag gillar även Rock musiken 50-talet.
Citera
2022-08-08, 21:06
Medlem
TheNarrowMargins avatar
What A Wonderful World med Louis Armstrong är en låt som jag inte kan lyssna på utan att skratta.
Den där rösten är fanimig inte vacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in