2022-08-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Sovjetiska broar är byggda att klara Sovjetiska stridsvagnar. (Cirka 50ton) Leopard II 66 ton

hmm. sovjet har ju byggt långt tyngre tanks dock.

men det är klart, skulle nog bli komplicerat med så tunga tanks oavsett, ukraina förvandlas ju till lervälling 2x år, och att förinta sovjetbyggda motorvägar och landsvägar är nog inte värt det för en handfull "supertanks"....
Citera
2022-08-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Svepande påståenden upplevs som att du undviker att svara kring själva kärnfrågan.
Antagligen förvarar Ryssland det där av samma orsak som Ukraina hade för ca 5månader sedan, jag säger inte att det är rätt utan mer att det är sånt som förekommer i konflikter.
När Ukraina hade soldater och utrustning där så diskuterades endast den ryska beskjutning i närheten av kärnkraftverket som eventuellt krigsbrott.
Krigsbrott är något som utreds efter en konflikt vilket inte brukar leda till så mycket.
SERIÖST??? Här har du suttit i månader och försökt framställa dig som intellektuell och insatt, och så sitter du plötsligt och menar på att det är naturligt att Ryssland minerar ett kärnkraftverk i FÖRSVAR??? PÅGRUND utav att Ukraina försvarade det INNAN? Snacka om IQ fiskmås!!!! Japp, nu skall jag minera ditt hus pågrund utav att du en gång försvarade dig mot min fiktionella antagonism i DITT boistadsområde! IDIOT! Ledsen att behöva säga det, men ja, även du är en KÖPT BILLIG idiot som språkar för en sinnessjuk sak
Citera
2022-08-08, 17:51
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Svepande påståenden upplevs som att du undviker att svara kring själva kärnfrågan.
Antagligen förvarar Ryssland det där av samma orsak som Ukraina hade för ca 5månader sedan, jag säger inte att det är rätt utan mer att det är sånt som förekommer i konflikter.
När Ukraina hade soldater och utrustning där så diskuterades endast den ryska beskjutning i närheten av kärnkraftverket som eventuellt krigsbrott.
Krigsbrott är något som utreds efter en konflikt vilket inte brukar leda till så mycket.

Inga svepande påståenden alls. Om du förstår varför rySSland skjuter på civila så förstår du varför dom bombar sina egna också, även kärnkraftverket. Ett liv är inte mycket värt för rySSland bara dom uppnår sina mål.
Citera
2022-08-08, 17:53
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssarna tänker döda alla tyskar.

https://twitter.com/JayinKyiv/status/1556171970521219074
Roligt att han bröstar upp sig lite och tittar in i fel kamera när han säger det.

Är mannen på riktigt utvecklingsstörd?

Man vet faktiskt inte om man ska skratta eller gråta när man ser människor tro på den här mannen.
Citera
2022-08-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Sovjetiska broar är byggda att klara Sovjetiska stridsvagnar. (Cirka 50ton) Leopard II 66 ton
NEJ! MAX 50 TON. Rätt skall vara rätt . Därav anledningen till att du inte hittar stridsfordorn som överstiger 45-46 ton. Tro inte att där finns någon threshold på ryskkonstruerade saker. ALLT är på sin höjd motsvarande MINIMUM kvalitetskrav, men sanningen är att det oftast är lägre
Citera
2022-08-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ställ dig frågan varför rySSland beskjuter civila i ockuperade områden och utanför. Finns en lång historia av att rySSland beskjuter sina egna. Varför gömmer rySSland vapen och ammunition vid kärnkraftverket. Krigsbrott, eller håller du inte med?

Ryssarna har bla beskjutit civila i Donetsk city med artilleri.
https://twitter.com/den_kazansky/status/1556532799833784320
Citera
2022-08-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
SERIÖST??? Här har du suttit i månader och försökt framställa dig som intellektuell och insatt, och så sitter du plötsligt och menar på att det är naturligt att Ryssland minerar ett kärnkraftverk i FÖRSVAR??? PÅGRUND utav att Ukraina försvarade det INNAN? Snacka om IQ fiskmås!!!! Japp, nu skall jag minera ditt hus pågrund utav att du en gång försvarade dig mot min fiktionella antagonism i DITT boistadsområde! IDIOT! Ledsen att behöva säga det, men ja, även du är en KÖPT BILLIG idiot som språkar för en sinnessjuk sak
Det jag nämnt om påstådd minering är att påståendet har låg trovärdighet vilket jag utvecklade i tidigare inlägg, jag har inte försvarat någon minering av något kärnkraftverk utan jag svarade endast på det jag citerade.
Undvik att tolka in annat än det jag svarar på, tack.
Citera
2022-08-08, 18:13
Medlem
Citat:
Det jag nämnt om påstådd minering är att påståendet har låg trovärdighet vilket jag utvecklade i tidigare inlägg, jag har inte försvarat någon minering av något kärnkraftverk utan jag svarade endast på det jag citerade.
Jag tänker inte citera dig eftersom att det är som att stånga en tegelvägg som försöker hävda sig själv vara människa. MEN, JO, DU sade att du förmodade att ryssarna endast FÖRSVARAR sig DÄR, precis som Ukraina gjort INNAN. EHHHH? OCH? Det ÄR I Ukraina så varför ens ta med den kalkyleringen i det hela SOM OM ATT DEN VORE EN FÖRKLARING på Rysslands vedertaganden???? Jo, du förstår det själv också, men fortsätt försöka hitta resonabla tankar kring din inställning ja. Lycka till
Citera
2022-08-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Roligt att han bröstar upp sig lite och tittar in i fel kamera när han säger det.

Är mannen på riktigt utvecklingsstörd?

Man vet faktiskt inte om man ska skratta eller gråta när man ser människor tro på den här mannen.

Ryssland verkar ha gått total fascist, vilket betyder total retard. Alla symptom finns: manisk krighets, båldsdyrkan, nationalism, antiintellektualism, maniskt ljugande, kaos, ekonomisk inkompetens och internt förtryck.

Att en politiker i Ryssland vill mörda tyskar (lycka till haha) och säger det öppet, är ganska väntat.

Invasionen av Ukraina är nog en del av en urballad fascistisk/imperialistisk rörelse.

Putin och hans hyena-kompisar tänker inte ge sig innan både Ukraina och Ryssland gått under.

Ukraina kommer tyvärr att sluta som Syrien, söndermalt mellan rivaliserande giganter.....
Citera
2022-08-08, 18:14
Medlem
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=QvDb5h1887s&ab_channel=TheSun

https://www.thedailybeast.com/russian-troops-left-mines-and-fires-around-chernobyl-in-nightmare-scenario

Annars så finns det ju flera av varandra oberoende uppgifter på att ryssar gillar att minera kärnkarfatsvområden.

(oavsett om de tänker stanna och försvara det eller bara plundra, mörda och våldta)
Citera
2022-08-08, 18:19
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Jag tänker inte citera dig eftersom att det är som att stånga en tegelvägg som försöker hävda sig själv vara människa. MEN, JO, DU sade att du förmodade att ryssarna endast FÖRSVARAR sig DÄR, precis som Ukraina gjort INNAN. EHHHH? OCH? Det ÄR I Ukraina så varför ens ta med den kalkyleringen i det hela SOM OM ATT DEN VORE EN FÖRKLARING på Rysslands vedertaganden???? Jo, du förstår det själv också, men fortsätt försöka hitta resonabla tankar kring din inställning ja. Lycka till

Din argumentation just nu är att eftersom Ryssland har invaderat Ukraina så är allting Ryssland gör med automatik fel och allting Ukraina gör med automatik rätt. Det är ett sätt att se på saken. Men krigslagar, genevekonventioner och liknande blir ganska meningslöst om den ena sidan alltid har rätt, oavsett vad den gör, och den andra sidan alltid har fel, oavsett vad den gör.

Personligen tycker jag att Jahvet har en utmärkt poäng. Om Ryssland först beskjuter ett kärnkraftverk där det finns ukrainska soldater och Ukraina sedan beskjuter samma kärnkraftverk när det finns ryska soldater där så är det i allt väsentligt samma sak och man bör ha det i åtanke när man framför sin kritik.
Citera
2022-08-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
I februari uppmanade azov nazisterna i video att man ska "Hugga ryssar med knivar"!
In the video is Dnepropetrovsk Ukronazist parade on 16 February 2022
The line in the song/chant is "Moskalei na nozhi" = "Knife the Russians
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/7398

Enligt många lättlurade svenskar här på Flashback är dessa nazister hjältar.

Ja kamrat! Endast ryska nazister är "hjältar"!

Om nu putains "mål" är att "avnazifiera" Ukraina så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/world/wagner-group-russian-mercenaries-ukraine-3589837

Är nazisterna i wagner gruppen "bra" nazister då de understödjer den psykotiske dvärgen i kreml?

"It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in