2022-08-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag läste någon postning som ondgjorde sig över israeliskt inflytande över Ukrainas ledning varför jag försökte finna något om den saken men hittade inget som skulle kunna stödja det tidigare påståendet. Ännu märkligare blev det då jag läste om Israels negativa hållning till att bistå Ukraina med luftvärnssystem eller annat vapenslag- grejorna går nu inte ihop för mig. Att det finns en stor rysk diaspora i Israel vet jag- kan det vara orsaken till att Israel nekar Ukraina stöd i sin kamp- eller finns det annat övervägande? Att Israel eventuellt skulle vara Pro-Ryssland låter också jättekonstigt?
Israel är inte på något sätt involverade så som den användaren menade på nej....SIGH. Jag läste detta "statement" från honom också, och vad skall man säga.....Hans vetskap om Israels militär och handhavanden sträcker sig så långt som till den senaste boken om Mossad han läste. Inget att ta på allvar, då det inte är någon sanning över huvudtaget i hans påstående om "hundratals israeliska" stridande i Ukraina osv osv osv. Svammel och inget annat än MEDVETET svammel som mr Rayban HOPPAS att andra ser som hans kunskap.
Citera
2022-08-08, 17:35
Medlem
Finland överväger att dra in visum för ryssar. Gränshandeln kommer såklart att påverkas samtidigt som LaVerdadToro inte längre behöver bekymra sig över svartväxling av Monopolpengar till västvaluta.

https://yle.fi/novosti/3-12567800
Citera
2022-08-08, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Stridsvagnar är bara dåligt att skicka då NATO-stridsvagnar väger för mycket för Ukrainsk järnväg och broar.

verkligen? det är bara typ 10 tons diff mellan leopard 2 och t84, och MAN HX81 (transport) har ukraina redan fått ett 100 tal av tyskarna. (de kan köra leopard 2 tanks)
Citera
2022-08-08, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Skapliga hål i bron efter nattens övningar

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1556624039669649409

Inget som inte går att fixa med några "påsar" cement.....
Citera
2022-08-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
När Rysska politiker har hotat Sverige? Det är en dålig ide. Sen vet inte jag vad NATO tycker att vi ger bort all vår försvarsförmåga. Vi ska ge bort sådant Ukraina vill ha och svenska försvaret anser att vi kan ge bort utan att det minskar nämnvärt Sveriges förmåga

Jag har inte undersökt hur många CV90 vi har men jag tycker jag ser dom överallt där det är manövrer och det var många sådana på Gotland också när man förstärkte där.

Nog borde vi kunna skicka många sådana. Tyskland är ju så förbaskat sega med att sända in pansar, även om dom skickat Panzarhaubitze 2000.

Jag är ingen militäranalytiker och har svårt att finna mer vad vi skall skicka. Fler granatgevär kanske och ammunition till dom. Vi skulle också kunna utbilda ukrainare på hur man avlyssnar motståndaren, skicka sofistikerad radarutrustning.
Det är bråttom nu, politikerna får börja förbereda folket på bistra budskap om sänkt levnadsstandard, jag är i vart fall beredd på att gå all in på att inte Ryssland skall kunna fortsätta sin aggression för annars hamnar vi i helvetet.
Citera
2022-08-08, 17:38
Medlem
Ryssarna tänker döda alla tyskar.

https://twitter.com/JayinKyiv/status/1556171970521219074
Citera
2022-08-08, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
verkligen? det är bara typ 10 tons diff mellan leopard 2 och t84, och MAN HX81 (transport) har ukraina redan fått ett 100 tal av tyskarna. (de kan köra leopard 2 tanks)

Sovjetiska broar är byggda att klara Sovjetiska stridsvagnar. (Cirka 50ton) Leopard II 66 ton
Citera
2022-08-08, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Finland överväger att dra in visum för ryssar. Gränshandeln kommer såklart att påverkas samtidigt som LaVerdadToro inte längre behöver bekymra sig över svartväxling av Monopolpengar till västvaluta.

https://yle.fi/novosti/3-12567800

Rent bedrövligt att det inte redan är gjort. För 5 månader sedan.
Citera
2022-08-08, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ställ dig frågan varför rySSland beskjuter civila i ockuperade områden och utanför. Finns en lång historia av att rySSland beskjuter sina egna. Varför gömmer rySSland vapen och ammunition vid kärnkraftverket. Krigsbrott, eller håller du inte med?
Svepande påståenden upplevs som att du undviker att svara kring själva kärnfrågan.
Antagligen förvarar Ryssland det där av samma orsak som Ukraina hade för ca 5månader sedan, jag säger inte att det är rätt utan mer att det är sånt som förekommer i konflikter.
När Ukraina hade soldater och utrustning där så diskuterades endast den ryska beskjutning i närheten av kärnkraftverket som eventuellt krigsbrott.
Krigsbrott är något som utreds efter en konflikt vilket inte brukar leda till så mycket.
Citera
2022-08-08, 17:43
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryssarna tänker döda alla tyskar.

https://twitter.com/JayinKyiv/status/1556171970521219074
Just den är ju lite märklig, om det är något land som gärna vill vara kompisar med Ryssland så är det ju Tyskland. Klart ryssvänligast i EU hur som haver.
Citera
2022-08-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte undersökt hur många CV90 vi har men jag tycker jag ser dom överallt där det är manövrer och det var många sådana på Gotland också när man förstärkte där.

Nog borde vi kunna skicka många sådana. Tyskland är ju så förbaskat sega med att sända in pansar, även om dom skickat Panzarhaubitze 2000.

Jag är ingen militäranalytiker och har svårt att finna mer vad vi skall skicka. Fler granatgevär kanske och ammunition till dom. Vi skulle också kunna utbilda ukrainare på hur man avlyssnar motståndaren, skicka sofistikerad radarutrustning.
Det är bråttom nu, politikerna får börja förbereda folket på bistra budskap om sänkt levnadsstandard, jag är i vart fall beredd på att gå all in på att inte Ryssland skall kunna fortsätta sin aggression för annars hamnar vi i helvetet.

Tyskarna har själva problem med material. 2020 skulle de ha svårt att skicka en stridsvagnsbataljon till Litauen. Det har väl blivit lite bättre. Innan någon skrilker om att tyskarna har saker. Så har de på pappret inte i verkligheten. Fråga Tysklands ÖB. Det tyska försvaret skulle få hari Krishna att glädjas.
Citera
2022-08-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Det där borde nålas fast i trådens inledning.

Så man slipper ytterligare tramsinlägg av kränkta Serb-fittor som rapar upp sina "-men dom då, dom mördade 14 000 ryssar.....buuuhhääää!"
Med tanke på att 87% av alla såkallade pro-ryssar här är just SERBER, och deras sätt att bejaka både sig själva och Ukrainakonflikten är unikt ur ett perspektiv utav DUMHET, så skulle det inte spela någon roll om det så postades på deras spegel med en 20x20" postit som sade - Tvätta öronen innan du lyssnar till dagens gåvor. När vi har att göra med ett så underutvecklat släktskap som skriker efter att bli styrda och talade om för hur saker skall vara, så är vilken som helst klarvaken text en bortkastad uns utav blyerts eller bläck. Som sagt - det KRÄVS en utomordentlig idiot för att sitta och försvara Rysslands handhavanden i denna LÖGNEN till specialoperation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in