Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
När Rysska politiker har hotat Sverige? Det är en dålig ide. Sen vet inte jag vad NATO tycker att vi ger bort all vår försvarsförmåga. Vi ska ge bort sådant Ukraina vill ha och svenska försvaret anser att vi kan ge bort utan att det minskar nämnvärt Sveriges förmåga
Jag har inte undersökt hur många CV90 vi har men jag tycker jag ser dom överallt där det är manövrer och det var många sådana på Gotland också när man förstärkte där.
Nog borde vi kunna skicka många sådana. Tyskland är ju så förbaskat sega med att sända in pansar, även om dom skickat Panzarhaubitze 2000.
Jag är ingen militäranalytiker och har svårt att finna mer vad vi skall skicka. Fler granatgevär kanske och ammunition till dom. Vi skulle också kunna utbilda ukrainare på hur man avlyssnar motståndaren, skicka sofistikerad radarutrustning.
Det är bråttom nu, politikerna får börja förbereda folket på bistra budskap om sänkt levnadsstandard, jag är i vart fall beredd på att gå all in på att inte Ryssland skall kunna fortsätta sin aggression för annars hamnar vi i helvetet.