2022-08-08, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Exakt. 👍

Att återställa förtroende med att trivialisera, att inte sätta ner foten mot det som är värre än värst - för det finns sååå många fina ingripanden - är imo att vara totalt dum i huvudet när det kommer till rötägg, destruktiva attityder eller som värst: en loj attityd mot farliga tekniker och i värsta fall dödsfall som det här de facto gäller.

Code of silence
"The world is a dangerous place to live. Not because of the people who are evil; but because of the people who don’t do anything about it."
– Albert Einstein

Citat:
Det c e n t r a l a problemet är fortfarande dina kollegor inom kategori ordningsvakter som utfört ett fatalt och letalt ingripande.

De har gett allmänheten vatten på kvarnen.
En hel ocean närmare bestämt.

Huvudproblemet är inte vad folk kommer kunna använda emot dig, det är inte ens en faktor såtillvida man inte intar en slags offerroll.
Exakt!
Du formulerar det ännu bättre än mig t.om!

Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Läs vad jag svarade på, läs vad jag skrev.
Gärna bägge delarna två gånger..
Du försvarar fortfarande kårandan, så bevisligen är du en del av problemet, trots att du inte förstår det själv.
Citera
2022-08-08, 08:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
De har rätt att utföra våld om BO beter sig våldsamt vilket var tydligt i det här fallet. Sedan vet vi inte hur mycket motstånd BO gjorde men både säkerhetscheferna och vittnena har berättat att han betedde sig våldsamt och ofredade folk på perrongen så att ja.
Söker du problem så får du problem, sen att de ströp honom till döds var överstyr men hade BO betett sig något civilserat hade inte ens händelsen skett.

Har själv varit onykter miljontals gånger inte har jag betett mig våldsamt eller ofredat folk för det, man har ändå en mental spärr verkar som BO inte hade en sådan spärr vilket får mig att tro att han var emotionellt instabil.
Vilka säkerhetschefer har uttalat sig?
Citera
2022-08-08, 08:17
Bannlyst
Citat:
Vilka säkerhetschefer har uttalat sig?

Säkerhetschefen för vaktbolaget finns tidigare någonstans i denna tråd
Citera
2022-08-08, 08:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Säkerhetschefen för vaktbolaget finns tidigare någonstans i denna tråd
Länka, för mig veterligt är det VDn som uttalat sig i media (och det var i sig korkat).
Citera
2022-08-08, 08:22
Bannlyst
Citat:
Länka, för mig veterligt är det VDn som uttalat sig i media (och det var i sig korkat).

Du har rätt. Var VDn som uttalade sig, inte säkerhetschefen. Var jag som förvirra ihop det.
Citera
2022-08-08, 08:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har rätt. Var VDn som uttalade sig, inte säkerhetschefen. Var jag som förvirra ihop det.
För övrigt är det ett (1) vittne som uttalat sig i media hittills och hon såg inte föregående förlopp men nämner en man som klev av tåget och sen höll sig för halsen.
Den andra är den engelsktalande mannen på filmen som säger att han klappat till honom.
Han kan vara den person som vittnet nämner.

En kvinna nämns i filmen och förlopp är fortfarande oklart. Larm till polis från OV är att en kvinna blivit tacklad.

I tråden finns uppgifter om bråk på bar innan med eget sällskap, nåt om Sveavägen och att polis som sagt larmats men inte kom.
Senast redigerad av develi 2022-08-08 kl. 08:56.
Citera
2022-08-08, 08:33
Medlem
Citat:
Inte en chans! Alla vittnen samt säkerhetschefer ljuger om händelsen för att mörka sanningen!

Hoppas OV frias snart, de gjorde bara sitt jobb hederligt och förtjänar en guldmedalj!
Nej de gjorde inte bara sitt joob de dödade en person genom sitt oproffsiga agerande. Apropå vittnen, är väl inget sådant som har uttalat sig offentligt? Vad visste säkerhetschefen när han uttalade sig? Uppenbarligen inte mycket!
Citera
2022-08-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Långt ifrån alla anmäler felaktigheter från ordningsvakter. Det är även fritt fram för ordningsvakter att sopa på folk utan att tillkalla polis vilket händer allt för ofta.

Det är bara filma, ordningsvakter har rapporteringsskyldighet till polisen när dom använder våld eller tvång, misshandel och icke rapportering är ett klart tjänstefel dom kan bli åtalad för. Felen är försvinnande få, har du dokumentation som visar motsatsen? Det är den som anklagar eller åtalar som har bevisbördan!
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2022-08-08 kl. 09:36.
Citera
2022-08-08, 09:37
Medlem
Hoppas de blir utvisade. Vi behöver ej såna människor här.
Citat:
Inte en chans! Alla vittnen samt säkerhetschefer ljuger om händelsen för att mörka sanningen!

BO var ett helgon som försökte bjuda alla på perrongen på saft och bullar samt sjunga "we shall overcome".
Enligt vissa i denna tråden.

Hoppas OV frias snart, de gjorde bara sitt jobb hederligt och förtjänar en guldmedalj!
Citera
2022-08-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Ja, samtidigt så är inblåsningar synnerligen viktigt om man misstänker att hjärtstoppet orsakats av syrebrist till följd av exempelvis drunkning eller strypning.

Absolut, och kan man HLR inom sitt yrke så ska man såklart göra det ordentligt. Vilket dom ju borde vara som OV, men å andra sidan har dom ju sjukt kort utbildning
Citera
2022-08-08, 09:47
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Källa på det?
"Tunnelbanan" är bra källa, se några avsnitt så fattar du.
Citera
2022-08-08, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Det är bara filma, ordningsvakter har rapporteringsskyldighet till polisen när dom använder våld eller tvång, misshandel och icke rapportering är ett klart tjänstefel dom kan bli åtalad för. Felen är försvinnande få,
Bra formulering! Försvinnande få! Med tanke på att de flesta fel från ordningsvakters sida verkar försvinna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in