2022-07-21, 17:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Säg bromsskivan fått tvärstopp. Då, kommer bromsspåren innan däcksläppet.
Möjligt - men här kom ju däcksläppet först. Slitbanan hittades där bromsspåren började.
Citera
2022-08-04, 04:16
Avstängd
karlinges avatar
Varför skulle just denna bil köra av här?

Varför körde dom i 160?

Var exakt skedde detta, finns det gps i tråden, hittar inte.
Citera
2022-08-07, 19:21
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Mkt intressanta synpunkter!!
Frånsett ett sådant terrortillslag är det otroligt anmärkningsvärt att polisutredningen inte alls går in på bilens rörelsemönster, efter den initiala däckskadan =när bilen låg i vänsterfilen.
Mer eller mindre insinuerar man, att flygturen genom (det redan ickefunktionella) vajerräcket i mitten var något helt oundvikligt! Hur kunde en skada på höger bakdäck först ge en högergir - för att sen snabbt ge gir åt vänster?
Resultat av " hollywoodmanövrering" i detta läge??
Annat; noll analys eller efterforskning har gjorts i FUn, betr. vad som event. låg på vägbanan under 2-3min innan aktuell panzerwagen kom där i högsta fart. Varför inte det??

Vad vet egentligen polisen - som vi alls inte ska få ta del av??!

Fyrhjulsdriven bil, ena bakhjulet ger sig, medan det andra bakhjulet snurrar lika snabbt som innan. Således borde bakänden dra mot vänster om höger bakhjul ger sig. Drar bakänden åt vänster, drar framänden åt höger, föraren försöker parera genom att styra mot vänster.

Min misstanke är att däcket exploderar av okänd anledning (för högt däcktryck, hastigheten kontra uppvärmning, slitage, farbiksfel), föraren hör smällen och tänker: "Skytt, sätt skyddspersonen i säkerhet", och börjar köra snabbare med omkörningar. Kärnan i mitten är visserligen gjord för att kunna köras på, men den är omönstrad och bygger på att däcket ovanpå ska agera mönster. Snabba manövreringar av en så tung bil kan då få gummit att glida på kärnan, varvid man tappar greppet och glider.

Off: Har en kusin som driftat om att allt var iscensatt och att syftet var att få folk att tro att vilks var död, för att låta honom byta land och identitet. Men det känns som ett krångligt sätt att få honom "fri". Enklare då med en fejkad hjärtinfarkt, covid etc etc.
Senast redigerad av tigerraket 2022-08-07 kl. 19:36.
Citera
2022-08-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Fyrhjulsdriven bil, ena bakhjulet ger sig, medan det andra bakhjulet snurrar lika snabbt som innan. Således borde bakänden dra mot vänster om höger bakhjul ger sig. Drar bakänden åt vänster, drar framänden åt höger, föraren försöker parera genom att styra mot vänster.

Min misstanke är att däcket exploderar av okänd anledning (för högt däcktryck, hastigheten kontra uppvärmning, slitage, farbiksfel), föraren hör smällen och tänker: "Skytt, sätt skyddspersonen i säkerhet", och börjar köra snabbare med omkörningar. Kärnan i mitten är visserligen gjord för att kunna köras på, men den är omönstrad och bygger på att däcket ovanpå ska agera mönster. Snabba manövreringar av en så tung bil kan då få gummit att glida på kärnan, varvid man tappar greppet och glider.

Off: Har en kusin som driftat om att allt var iscensatt och att syftet var att få folk att tro att vilks var död, för att låta honom byta land och identitet. Men det känns som ett krångligt sätt att få honom "fri". Enklare då med en fejkad hjärtinfarkt, covid etc etc.

Mjaaee. skadan på den lossnade slitbanan indikerar yttre (skärande) våld. Tror ej på en däckexplosion som första händelse!!

Vad som låg på vägbanan före händelsen har icke utretts!

Förarens sätt att köra uppemot 180kmt har icke utretts? Har körsättet konsekvensanalyserats??

Förarens sätt att "parera" det skadade / förstörda däcket har icke utretts? Har föraren ex.vis förvärrat situationen?
Citera
2022-08-08, 18:50
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Mjaaee. skadan på den lossnade slitbanan indikerar yttre (skärande) våld. Tror ej på en däckexplosion som första händelse!!

Vad som låg på vägbanan före händelsen har icke utretts!

Förarens sätt att köra uppemot 180kmt har icke utretts? Har körsättet konsekvensanalyserats??

Förarens sätt att "parera" det skadade / förstörda däcket har icke utretts? Har föraren ex.vis förvärrat situationen?

Har du sett slitbanorna från lastbilsdäck längst motorvägen? Menar du att det är alibaba som gör det?
Citera
2022-08-09, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Har du sett slitbanorna från lastbilsdäck längst motorvägen? Menar du att det är alibaba som gör det?
V.g. blanda innte in slitbanorna från lastbilsdäck - som draperar svenska vägkanter - i Vilks hädanfärd!!

En seriös olycksutredning hade gått till botten med saker som däcksskadan, polisernas körsätt och statusen på mitt-vajer-räcket!!!

Men; icke så, i detta absurdistan.
Vem bryr sig för övrigt?
Citera
2022-08-16, 20:41
Medlem
Vet vi var huset ligger som ljudspåret kommer ifrån?
Citera
2022-08-18, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaqk
Vet vi var huset ligger som ljudspåret kommer ifrån?
Hemligstämplat av polisen - precis som ljudinspelningen i sig.
Ett gediiiget arbete, detta,,,👻
Citera
2022-08-18, 11:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Hemligstämplat av polisen - precis som ljudinspelningen i sig.
Ett gediiiget arbete, detta,,,👻

myten om att det var en olycka kommer aldrig dö ut då.
Citera
2022-08-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
myten om att det var en olycka kommer aldrig dö ut då.
Kanske var det en simpel olycka - involverande ett vållande?? Men polisen vet inte - därför ägnar dom sig nu för fullt med att försöka sekretessa det mesta.

Komiskt så det räcker....men så skall också konspir.teorierna frodas, under hundrade år.
En alldeles vanlig historia, i landet absurdistan.
Citera
2022-08-21, 16:07
Medlem
staticages avatar
Det enda logiska är att vilks klipptes av islamistiska extremister,antagligen backat av en stat troligen iran.I samma tidspann upptäcktes två spioner inom SÄPO som spionerat för just iran,vem vet vilka mer dom sålde information till.
Sist jag skrev detta blev jag avstängd från FB i två månader haha.Därför jag skriver det nu i konspirations forumet.
Citera
2022-08-21, 16:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Det enda logiska är att vilks klipptes av islamistiska extremister,antagligen backat av en stat troligen iran.I samma tidspann upptäcktes två spioner inom SÄPO som spionerat för just iran,vem vet vilka mer dom sålde information till.
Sist jag skrev detta blev jag avstängd från FB i två månader haha.Därför jag skriver det nu i konspirations forumet.

Varför finner du den förklaringen logisk?
Hur kunde de punktera bilen utan att det blev några skador - typ kulhål - på fälg/fordon?
Hur kunde de tima det med frontalkrocken? Och om det bara var "tur" - hur kunde de tro att någon skulle dö av en punktering?
Varför skulle utredarna inte kommit fram till detta om du lyckades göra det helt utan tillgång till den information som de sitter på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in