2022-08-21, 16:32
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför finner du den förklaringen logisk?
Hur kunde de punktera bilen utan att det blev några skador - typ kulhål - på fälg/fordon?
Hur kunde de tima det med frontalkrocken? Och om det bara var "tur" - hur kunde de tro att någon skulle dö av en punktering?
Varför skulle utredarna inte kommit fram till detta om du lyckades göra det helt utan tillgång till den information som de sitter på?

Varken du eller jag vet om det var andra skador,kulhål till exempel.Vilket låter helt osannolikt att någon skulle ligga i buskarna och vänta,för att skjuta sönder ett däck på en punkteringsäkrad bil.Vi vet inte ens om det var punkteringen som orsakade "olyckan" Vilket är skrattretande då det är punkteringsäkra däck på bilen som är gjord för att kunna klara ett exploderat däck i betydligt högre hastighet än så.
Mitt antagande är att att nån form av explosion inträffade på en länkarm.Vittnen hörde smällar innan olyckan vem vet? varken du eller jag.
Skulle det komma fram att landets mest bevakade person blivit dödad på grund av att man haft två spioner som sålt information till islamistiska stater.En av dessa spioner satt med i rikets mest topphemliga möten.
Estonia förliste av ett slitet bogvisir massan tror på det dom blir matade med,trots att det finns noll rimlighet eller logik i något av fallen.Om sanningen kom ut om Vilks skulle SÄPO stå med byxorna nere,två spioner en död konstnär landets mest bevakade person.Rubriker världen runt.Islamistik terror med kopplingar upp till topphemliga möten om Sveriges säkerhet.
Folk får tro vad dom vill,detta är min teori.Sanningen kommer aldrig komma fram.
Citera
2022-08-21, 16:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Varken du eller jag vet om det var andra skador,kulhål till exempel.
Aha, så utredarna ljuger - ja då kan ju förstås vad som helst ha hänt...

Citat:
Vilket låter helt osannolikt att någon skulle ligga i buskarna och vänta,för att skjuta sönder ett däck på en punkteringsäkrad bil. Vi vet inte ens om det var punkteringen som orsakade "olyckan" Vilket är skrattretande då det är punkteringsäkra däck på bilen som är gjord för att kunna klara ett exploderat däck i betydligt högre hastighet än så.
Slitbanan hittades spå vägen strax innan sladdspåren började.
Och de "punkteringsfria däcken" (egentligen helt vanliga däck med en plastring monterad innanför) var testdae i farter upp till 80 km/h enligt tillverkaren själv.

Citat:
Mitt antagande är att att nån form av explosion inträffade på en länkarm.Vittnen hörde smällar innan olyckan vem vet? varken du eller jag.
OK - men hur kunde de som smällde av laddningen tro att brusten länkarm skulle döda Vilks?
Citera
2022-08-21, 16:55
Medlem
staticages avatar
Citat:
Aha, så utredarna ljuger - ja då kan ju förstås vad som helst ha hänt...Dom behöver inte ljuga däcket var garanterat punkterat,dom säger bara inte mer.

Slitbanan hittades spå vägen strax innan sladdspåren började.
Och de "punkteringsfria däcken" (egentligen helt vanliga däck med en plastring monterad innanför) var testdae i farter upp till 80 km/h enligt tillverkaren själv.

Har själv inte mejlat någon på land rover som bygger dessa bilar om vad toleransen är,vet dock från en annan person som sa att han själv kört dessa bilar i utbildningsyfte som sa att dom klarar betydligt högre fart,alltså om däcket går så kommer bilen inte sticka 90 grader åt sidan.

OK - men hur kunde de som smällde av laddningen tro att brusten länkarm skulle döda Vilks?

Jag vet själv knappt vad en länkarm är,men något med styrningen verkar gått helt åt skogen,dessa bilar kontrolleras nogrannt,detta är inga vanliga bilar,väger väl runt 4 ton eller mer?ett antagande från min sida säg att det planterats en fjärrutlöst bomb,exakt vid rätt tillfälle personer står och väntar vid sidan av vägen för att utföra det sista,bilen stack istället över vägen och ja exploderade i stort sett.Vem vet? något i kupen kanske sprängdes,föraren dör alternativt blir medvetslös styr över på andra sidan.Oavsett så vet inte jag eller du.Att få en punktering i 160 är läskigt men en bils styrning påverkas knappast på detta sätt,nu var det till och med punkteringsäkrade däck så det skulle till och med vara än mindre problematiskt att styra den ä med en vanlig bil.
Citera
2022-08-21, 17:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag vet själv knappt vad en länkarm är,men något med styrningen verkar gått helt åt skogen,dessa bilar kontrolleras nogrannt,detta är inga vanliga bilar,väger väl runt 4 ton eller mer?ett antagande från min sida säg att det planterats en fjärrutlöst bomb,exakt vid rätt tillfälle personer står och väntar vid sidan av vägen för att utföra det sista,bilen stack istället över vägen och ja exploderade i stort sett.Vem vet? något i kupen kanske sprängdes,föraren dör alternativt blir medvetslös styr över på andra sidan.Oavsett så vet inte jag eller du.Att få en punktering i 160 är läskigt men en bils styrning påverkas knappast på detta sätt,nu var det till och med punkteringsäkrade däck så det skulle till och med vara än mindre problematiskt att styra den ä med en vanlig bil.
Som sagt - däcken var helt vanliga standarddäck - däremot satt det en plastring runt fälgen som var testad att köra på i upp till 80 km/h enligt tillverkaren…
Citera
2022-08-21, 17:01
Medlem
staticages avatar
Citat:
Som sagt - däcken var helt vanliga standarddäck - däremot satt det en plastring runt fälgen som var testad att köra på i upp till 80 km/h enligt tillverkaren…

Kan du länka tillverkarens specifikationer på just detta?
Citera
2022-08-21, 17:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kan du länka tillverkarens specifikationer på just detta?

Såhär skrev de på sin hemsida:
A specially manufactured wheel that incorporates a run-flat system allows you to keep moving in the event of a puncture. The system has been tested for distances up to 50km at 80km/h.
Här är källan - men de har tagit bort den nu så du får köra Tim machine på den (kunde förstås gjort det själv men sitter med en mobil och orkar inte just nu) https://www.landrover.com/special-vehicle-operations/range-rover-sentinel/index.html
Citera
2022-08-21, 17:07
Medlem
staticages avatar
Citat:
A specially manufactured wheel that incorporates a run-flat system allows you to keep moving in the event of a puncture. The system has been tested for distances up to 50km at 80km/h.
Här är källan - men de har tagit bort den nu så du får köra Tim machine på den (kunde förstås gjort det själv men sitter med en mobil och orkar inte just nu) https://www.landrover.com/special-vehicle-operations/range-rover-sentinel/index.html

Tack!
Citera
2022-08-22, 12:22
Bannlyst
Citat:
Sidan/länk redan borttagen.
Citera
2022-08-22, 17:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Sidan/länk redan borttagen.

Här är den med WayBack Machine: https://web.archive.org/web/20210623185630/https://www.landrover.com/special-vehicle-operations/range-rover-sentinel/index.html
Citera
2022-08-27, 19:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Det enda logiska är att vilks klipptes av islamistiska extremister, antagligen backat av en stat troligen iran.I samma tidspann upptäcktes två spioner inom SÄPO som spionerat för just iran,vem vet vilka mer dom sålde information till.
Sist jag skrev detta blev jag avstängd från FB i två månader haha.Därför jag skriver det nu i konspirations forumet.

Enligt f.d. polisman Conny Andersson, så misstänker han personligen att olycksbilen fjärrstyrdes. Den ska tydligen ha kommit upp i ca 200 km/h, innan kraschen:

Frågorna om Vilks död kvarstår efter polisrapporten - Conny Andersson i Fjärde Statsmakten 140;

https://swebbtv.se/w/6N1xd2Rp8wrgwM8t8fUZF4 (Publicerades för 5 timmar sedan)

Islamistiska extremister som tagit över fjärrstyrningen?

På lördagen, dagen innan kraschen, så besökte Lars Vilks ett konstverk i Stockholm som heter "Krasch", där han satt i en polisbil, som voltade, med blåljusen på - Kan ni se 8:30 in i samtalet i videon här ovan.

Islamistiska extremister även bakom konstverket, som även fick Lars Vilks att besöka konstverket?

Knappast va?
Senast redigerad av Död o återfödd 2022-08-27 kl. 20:06.
Citera
2022-08-31, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Enligt f.d. polisman Conny Andersson, så misstänker han personligen att olycksbilen fjärrstyrdes. Den ska tydligen ha kommit upp i ca 200 km/h, innan kraschen:

Frågorna om Vilks död kvarstår efter polisrapporten - Conny Andersson i Fjärde Statsmakten 140;

https://swebbtv.se/w/6N1xd2Rp8wrgwM8t8fUZF4 (Publicerades för 5 timmar sedan)

Islamistiska extremister som tagit över fjärrstyrningen?

På lördagen, dagen innan kraschen, så besökte Lars Vilks ett konstverk i Stockholm som heter "Krasch", där han satt i en polisbil, som voltade, med blåljusen på - Kan ni se 8:30 in i samtalet i videon här ovan.

Islamistiska extremister även bakom konstverket, som även fick Lars Vilks att besöka konstverket?

Knappast va?

Conny Andersson säger i klippet att polisen som körde livvaktsbilen var mycket kunnig - var även utbildad instruktör.
Mycket som inte stämmar i denne olyckan/«olyckan»
Citera
2022-08-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Conny Andersson säger i klippet att polisen som körde livvaktsbilen var mycket kunnig - var även utbildad instruktör.
Mycket som inte stämmar i denne olyckan/«olyckan»

ConnyA - en fd felrekrytering till Sth Pd - pratar enbart goja om kraschen.
Ville han se obdukt.rapport, om hur de tre förblödde??,!
Inte ens har CA /will gert brytt sig om att skaffa ut relevant utredn.mtrl ännu.

De två st. Panzarvagnarna stod ute, obevakade, de två nätterna före kraschen.
NÄR ska vi få se detta analyserat?

CA körde rätt igenom B.plansrondellen med en 940. Vad f.n har detta med skyddspolusernas vansinnes framfart i 180-200kmt att göra då.
Två helt olika världar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in