Citat:
Ursprungligen postat av
rhdf
Hade du googlat lite mer och även kollat en karta så hade du även sett att det inte finns några kvarter i dess rätta bemärkelse. Området där Niklas med familj bor är den ”nyare”delen ute på en udde
De gamla pittoreska sommarhusen ligger dock mycket riktigt i närheten av Ebbas hus med lite inslag av betydligt nyare byggnader
Självklart skulle jag tänkt på hur viktiga begrepp är för många i tråden, vi minns ju alla hur det rasades om begreppet släktgård.
Så förlåt att jag kallade området där klanen Busch/Thor kvarter. Det borde jag förstått att det gick att hugga på. Området, byn, grannskapet borde jag ha sagt.
Jag står dock fast vid att klanen Busch/Thor är välkända och kan få ta del av skvaller och sanningar om vem de behagar i byn. Glöm inte att det ligger i Ebba land.
Det var ju av stor vikt att barnen kunde gå själva mellan mamma, pappa, far och mor föräldrar. Det kan sätta djupa och livslånga ärr i barn att inte kunna det förstår du. Det är därför Ebba ansåg sig ha bättre rätt till Esbjörns hus. Inte för egen räkning, utan för de små små barnens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Querl
Finns den utredningen att ladda ner? Dvs den från minneskliniken?
Ja det finns den. Jag har laddat ner och läst den från tråden. Den är inlämnad som bilaga till rätten.
Det finns dock de som har bättre koll på vart inlagorna ligger än jag. Så vi får hoppas att någon av dessa hänvisat dig till vart du kan hitta den.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Barrys diagnos och slutsats är omaskad. Han kör det standardiserade testet som har med hans profession att göra och gör naturligtvis inga kliniska tester då det faller utanför hans expertis och mandat.
Hur som haver. Två olika områden och två olika tidpunkter. I den sistnämnda undersökningen är det uppenbarligen inte speciellt tydligt att Esbjörn lider av demens. Ingen sådan diagnos är satt, eller hur?
Nu förstår jag inte vad du menar, i sin omaskade slutsats, skriver ju Barry.
Att hans diagnos skulle kunna förändras om kliniska tester genomföres. Ryggmärgsprov och röntgen är visst de säkraste sätten att fastslå en demens.
Du har rätt i att själva diagnoser är maskad i demensutredningen från akademiska. Men Resonemanget kring diagnosen finns, samt vilket hjälpbehov man anser att Esbjörn är i behov av på grund av den.
Med andra ord, den är långt mycket tydligare är det vi har att tillgå från Barrys utredning.