2022-08-07, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Egen stämmer bra in på Kristina Lugn, var hon dement?
Vete fan om jag hade köpt ett hus av henne...
2022-08-07, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ledsen att göra dig besviken.
Media skriver ingenting om detta längre.
Ingen har några åsikter i bekantskapskretsen.
Esbjörns vänner har skinnat honom.
Ebba har fått sitt hus.
Det är en liten skara som förnekar det faktum att Esbjörn med anhang skulle blåsa Ebba på handpeng och hus men att dom skulle möta en kvinna som stod upp för rättvisan och inte lägga benen på ryggen likt Binninge så fort det började osa.

Så att dom förnekarna som fortfarande inte har förstått vad som hände tror nog att jorden är platt med!

Esbjörn sålde sitt hus, skrev på förlikningen och drog tillbaka överklagan som Sjörövaren hade gjort bakom hans rygg.
Han har dessutom tagit kontroll över sitt liv igen, lite sent men han kanske kommer ur detta med några pengar över får vi hoppas.

Alla på mitt jobb och i bekantskapskretsen är mycket kritiska till hur Ebba hanterade den här affären. Övriga klantskallars göranden hade de ingen vetskap om, förrän jag informerade dem om det.
2022-08-07, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Alla på mitt jobb och i bekantskapskretsen är mycket kritiska till hur Ebba hanterade den här affären. Övriga klantskallars göranden hade de ingen vetskap om, förrän jag informerade dem om det.

Så du ger folk felaktigt information och fakta?
Med flit? Du ljuger om en äldre man hälsa och du är stolt över det?
2022-08-07, 11:05
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Det intressanta vore att få veta deras inställning, efter att de fått information om övriga klantarslens görande och du lät dom väl läsa alla domstols handlingar i inlägg 1 sida 1 i tråden?
2022-08-07, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Det intressanta vore att få veta deras inställning, efter att de fått information om övriga klantarslens görande och du lät dom väl läsa alla domstols handlingar i inlägg 1 sida 1 i tråden?
De är så pass nyanserade att de inte ser på historien i svart-vitt utan förmår att se den utan förnekelser eller bias. Så tror jag att det är för de flesta.
2022-08-07, 11:54
Medlem
trngws avatar
Det blev extremt tydligt förra våren, när sanningen om hur affären gått till och vad Esbjörnligan och Binningemaffian verkligen var för typer, vad svenska folket ansåg om saken. Ebba blev vald till Årets Kvinna nr 2, hennes förtroende sköt i höjden och partiet har stadigt tuggat uppåt i stöd sedan dess.

Ebba står idag starkare än någonsin. Så här i efterhand kan man konstatera att Ebba inte bara gjorde allting rätt i själva husaffären, utan också i den efterföljande tvisten och det omfattande smutskastningsdrev som hon utsattes för i så gott som all media.
2022-08-07, 12:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Hänvisar till mitt inlägg om förutfattade meningar.
Om dom fått information från dig och du matar dom med samma felaktiga info som du sprider här så kan jag förstå dina 2 medarbetare eller hur många sa du du hadde?
2022-08-07, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hänvisar till mitt inlägg om förutfattade meningar.
Om dom fått information från dig och du matar dom med samma felaktiga info som du sprider här så kan jag förstå dina 2 medarbetare eller hur många sa du du hadde?
Jag sprider ingen felaktig information. Ebbas del är de fullt medvetna om. Däremot har de dålig koll på övrigas taffligheter och det är detta jag informerar dem om.

Man skulle kunna säga att det är ett motsatt förhållande till det som föreligger i den här tråden, där man missar, förnekar, positivt
omformulerar Ebbas dåliga beteende i affären.

Antar att det är svårt och läskigt för många att jonglera med mer än en boll i taget.
2022-08-07, 14:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Hade du googlat lite mer och även kollat en karta så hade du även sett att det inte finns några kvarter i dess rätta bemärkelse. Området där Niklas med familj bor är den ”nyare”delen ute på en udde
De gamla pittoreska sommarhusen ligger dock mycket riktigt i närheten av Ebbas hus med lite inslag av betydligt nyare byggnader
Självklart skulle jag tänkt på hur viktiga begrepp är för många i tråden, vi minns ju alla hur det rasades om begreppet släktgård.

Så förlåt att jag kallade området där klanen Busch/Thor kvarter. Det borde jag förstått att det gick att hugga på. Området, byn, grannskapet borde jag ha sagt.

Jag står dock fast vid att klanen Busch/Thor är välkända och kan få ta del av skvaller och sanningar om vem de behagar i byn. Glöm inte att det ligger i Ebba land.

Det var ju av stor vikt att barnen kunde gå själva mellan mamma, pappa, far och mor föräldrar. Det kan sätta djupa och livslånga ärr i barn att inte kunna det förstår du. Det är därför Ebba ansåg sig ha bättre rätt till Esbjörns hus. Inte för egen räkning, utan för de små små barnens.
Citat:
Ursprungligen postat av Querl
Finns den utredningen att ladda ner? Dvs den från minneskliniken?
Ja det finns den. Jag har laddat ner och läst den från tråden. Den är inlämnad som bilaga till rätten.

Det finns dock de som har bättre koll på vart inlagorna ligger än jag. Så vi får hoppas att någon av dessa hänvisat dig till vart du kan hitta den.
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Barrys diagnos och slutsats är omaskad. Han kör det standardiserade testet som har med hans profession att göra och gör naturligtvis inga kliniska tester då det faller utanför hans expertis och mandat.

Hur som haver. Två olika områden och två olika tidpunkter. I den sistnämnda undersökningen är det uppenbarligen inte speciellt tydligt att Esbjörn lider av demens. Ingen sådan diagnos är satt, eller hur?
Nu förstår jag inte vad du menar, i sin omaskade slutsats, skriver ju Barry.

Att hans diagnos skulle kunna förändras om kliniska tester genomföres. Ryggmärgsprov och röntgen är visst de säkraste sätten att fastslå en demens.

Du har rätt i att själva diagnoser är maskad i demensutredningen från akademiska. Men Resonemanget kring diagnosen finns, samt vilket hjälpbehov man anser att Esbjörn är i behov av på grund av den.

Med andra ord, den är långt mycket tydligare är det vi har att tillgå från Barrys utredning.
2022-08-07, 14:06
Medlem
Citat:
Jag sprider ingen felaktig information. Ebbas del är de fullt medvetna om. Däremot har de dålig koll på övrigas taffligheter och det är detta jag informerar dem om.

Man skulle kunna säga att det är ett motsatt förhållande till det som föreligger i den här tråden, där man missar, förnekar, positivt
omformulerar Ebbas dåliga beteende i affären.

Antar att det är svårt och läskigt för många att jonglera med mer än en boll i taget.

Förutom du gör det. Du sprider påståenden om en äldre mans hälsa.

Ta ett bad, kyl ner dig och nyktra till, så kanske vi kan diskutera mer vuxet en annan dag. Förhoppningsvis kommer du söka hjälpa.

Esbjörn har sålt huset och skrev på en förlikning. Det är sanningen.
2022-08-07, 14:19
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Så du ger folk felaktigt information och fakta?
Med flit? Du ljuger om en äldre man hälsa och du är stolt över det?
Och den bilden som lyft fram här är den sanna menar du?
Du menar att sanningen är att, det är så ställt utom all rimlig tvivel att Ebba och Esbjörn genomförde en husaffär där de var jämnbördiga, där båda hade samma förståelse för affären och båda var väl insatta i fastighetsjuridik och värdet på objektet?

Att Esbjörn vid affären var helt klar i huvudet och innehavare av en hjärna med elasticitet som en 25-åring.

Du menar att När Ebba sa först sa Esbjörn nej, sedan kanske och till sist ja. Så var det en tanke process Esbjörn genomgick helt utan otillbörlig påverkan från Ebba.

Självklar är inte det du kallar sanning mera sant än det HeavensDevils framhäver som fakta i diskussioner.

Människor i min omgivning tycker som människor i HeavensDevils omgivning. Att det var fult gjort av Ebba att genomföra affären trotts att Esbjörn helt uppenbart hade ångrat sig.

Nu har samtal kring detta inte varit på tapeten på länge. Men den allmänna uppfattningen skulle jag säga var.

Hon har nog juridiskt rätt, men så fult gjort. Klart gubben ska få behålla sitt hus. Hur kan man göra så här mot en gammal människa.
2022-08-07, 14:30
Medlem
Det fula i denna affär startade då M M tvingade Esbjörn att ändra sig och inte följa det uppgjorda undertecknade köpekontraktet. Det MM utsatt Esbjörn för under närmare 2 är är inte annat än tortyr. Att genom en jurist, ST, försöka få Esbjörn under förvaltare bryter mot allt medmänskligt. Kränkningen av Esbjörn skulle varit total om MM lyckats.
Senast redigerad av Pappa65 2022-08-07 kl. 14:40.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in