2022-08-07, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Hej Patrik, jag ser det jag ser på filmerna, ov tar livet av en förmodligen aggressiv kille, det är vad jag ser, att du ser något annat förstår jag, häng kvar i tråden tills vi vet med 100% säkerhet hur han dog!
Dvs när obduktionen är slutförd o resultatet kommer media tillhanda!

Nej, du ser vad du VILL se, vilket är färgat av din psykotiska vänsterblivna världsbild. Precis som ni vänsterpatrask väljer att se att en man kan vara en kvinna och tvärtom haha. Patetiskt.

Det är inget speciellt med ingripandet överhuvudtaget. De håller ner en kraftigt våldsam man tills han lugnat ner sig. Att knarkaren dog berodde med all sannolikhet på att hans hjärta inte klarade hans knarkande. Din dumma jävel.
Citera
2022-08-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Varför trippar hon som en balettdansös när de tillkommande Ovn ber om nycklarna til handfängslet?

Antagligen pga att hon är oerhört stressad över situationen, hon känner väl att hon har nollkoll!

(Jag reagerade på samma sak)
Citera
2022-08-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Nej, du ser vad du VILL se, vilket är färgat av din psykotiska vänsterblivna världsbild. Precis som ni vänsterpatrask väljer att se att en man kan vara en kvinna och tvärtom haha. Patetiskt.

Det är inget speciellt med ingripandet överhuvudtaget. De håller ner en kraftigt våldsam man tills han lugnat ner sig. Att knarkaren dog berodde med all sannolikhet på att hans hjärta inte klarade hans knarkande. Din dumma jävel.

Polackpelle, se till o finnas tillgänglig i tråden när obduktionsrapporten är tillgänglig!
Senast redigerad av SliceBySlice 2022-08-07 kl. 13:31. Anledning: Felstavat
Citera
2022-08-07, 13:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Polackpelle, se till o finnas tillgängliga i tråden när obduktionsrapporten är tillgänglig!
Tror att sommarlovet är slut då
Citera
2022-08-07, 13:57
Medlem
Bananboxens avatar
Borde inte obudktion vara klar nu? Är det kanske sekretess?
Citera
2022-08-07, 14:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju den man väntar på för att höra om. När den är gjord så kan man börjar spekulera i vad som gick fel.
Om det inte vore för filmen hade det stämt det du skriver.

Då hade man kunnat påstå att Juha bara dog av allt mellan högt blodtryck till drogpåverkan utan påverkan av det ordningsvakterna gjort.

Så nu kan vi spekulera i vad som gick fel även om varenda jävel vet att det krävs ett svar från rättmedicin.

Om förbjudna grepp som används, om låg kvalitet på ordningsvakter, om otillräcklig utbildning i förhållande till att bedöma medicinska tillstånd.

Om man inte är tillräckligt kompetent att inse, identifiera eller misstänka när nåt är på väg att barka åt helvete blir nämligen insatserna därefter;

Personen begriper inte när det är dags att släppa, kontrollera.

Om man inte inser att grepptekniker riskerar leda asfyxi, ökar risken eller rent av skapa dödliga sjukdomstillstånd så kommer folk dö.

Om man inte ens klarar av simpla kontroller i form av ABC och när HLR ska påbörjas så är det ren katastrof att ens få ta i människor. För att;
ingripande och nedläggning innebär risker och kräver exakt det jag skriver.

Det intressanta är att det är så basic att ingen skulle ens fundera på det i nåt annat yrke än ordningsvakter, väktare, poliser el kriminalvårdare.

Det är som om våld och tjänstemannaskydd legaliserar att både resonera och bete sig som en inkompetent sillhjärna.
Att det är en rättighet uttänjd bortom rim och reson på bekostnad av människoliv.

Därför är just filmer väldigt bra så allmänheten inte håller käften. Att det sprids och diskuteras högljutt på sociala media.
Oavsett om utlåtande från rättsmedicin inte delgetts än.
Senast redigerad av develi 2022-08-07 kl. 14:57.
Citera
2022-08-07, 14:09
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Antagligen pga att hon är oerhört stressad över situationen, hon känner väl att hon har nollkoll!

(Jag reagerade på samma sak)
Misstänkte det. Noll koll.
Citera
2022-08-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tror att sommarlovet är slut då

+10 på den 😂

Dock så gissar jag att han hoppar över hälften av lektionerna i nionde klass, så han kan nog ta sig tid
Citera
2022-08-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om det inte vore för filmen hade det stämt det du skriver.

Då hade man kunnat påstå att Juha bara dog av allt mellan högt blodprov till drogpåverkan utan påverkar av det ordningsvakterna gjort.

Så nu kan vi spekulera i vad som gick fel även om varenda jävel vet att det krävs ett svar från rättmedicin.

Om förbjudna grepp som används, om låg kvalitet på ordningsvakter, om otillräcklig utbildning i förhållande till att bedöma medicinska tillstånd.

Om man inte är tillräckligt kompetent att inse, identifiera eller misstänka när nåt är på väg att barka åt helvete blir nämligen insatserna därefter;

Om man inte inser att grepptekniker riskerar leda asfyxi, ökar risken eller rent av skapa dödliga sjukdomstillstånd så kommer folk dö.

Om man inte ens klarar av simpla kontroller i form av ABC och när HLR ska påbörjas så är det ren katastrof att ens få ta i människor. För att;
ingripande och nedläggning innebär risker och kräver exakt det jag skriver.

Det intressanta är att det är så basic att ingen skulle ens fundera på det i nåt annat yrke än ordningsvakter, väktare, poliser el kriminalvårdare.

Det är som om våld och tjänstemannaskydd legaliserar att både resonera och bete sig som en inkompetent sillhjärna.
Att det är en rättighet uttänjd bortom rim och reson på bekostnad av människoliv.

Därför är just filmer väldigt bra så allmänheten inte håller käften. Att det sprids och diskuteras högljutt på sociala media.
Oavsett om utlåtande från rättsmedicin inte delgetts än.

Det är ett sånt litet problem, så det är knappt någon som bryr sig, för dom med lite vett i huvudet tittar till helheten, finns inget problem där, dom få som gapar kommer ingenstans med sitt klagande!
Citera
2022-08-07, 14:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Det är ett sånt litet problem, så det är knappt någon som bryr sig, för dom med lite vett i huvudet tittar till helheten, finns inget problem där, dom få som gapar kommer ingenstans med sitt klagande!
Det är ett stort och återkommande problem om det här beteendet och resonemanget inte åtgärdas. Själva synen på tillvaron föregår nämligen insatser.

Om det sitter i väggarna i systemet och man trivialiserar övervåld och det tex ju är lite ok att "strypa ut" människor bara man vad vad man sysslar med som kampsportare.

Om det sen kommer en gröngöling som ser beteendet vid ingripande eller hör det macho resonemanget så kan vederbörande inbilla sig att göra det samma. Eller ta chokehold och tappa bedömningsförmåga och tidsbegrepp pga stress och adrenalinpåslag.

Trots förbjudet för att det är extremt farligt med både chokehold och sleeper och speciellt om personen är påverkad eller sjuk.
Det finns även risk att skapa embolisering om man gnussar runt på carotis om nu inte vederbörande kvävs rakt av via tilltäppta luftvägar eller blodkärl.
Senast redigerad av develi 2022-08-07 kl. 14:41.
Citera
2022-08-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Varför trippar hon som en balettdansös när de tillkommande Ovn ber om nycklarna til handfängslet?

Jag undrar mer varför han ber henne om nyckel, alla ov har ju egen nyckel till fängslen.
Citera
2022-08-07, 15:24
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pupit
Jag undrar mer varför han ber henne om nyckel, alla ov har ju egen nyckel till fängslen.
Det visste jag inte. Det gör ju det också väldigt märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in