2022-08-07, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag har en fråga.
Har ni en gemensam mall och går efter eftersom det är samma korkade påståenden som går på repeat?

Om snyftande, om ängeln...

Lägg ner detta förbannade victim blaming varav du ditt äckel även har mage att ge dig på hans mor.

"Det var kanske lite väl mycket att ta livet av honom"

Vad skönt att det finns sådana smarta människor som dig som verkligen har kontroll och vet precis hur yrket fungerar. Men som vanligt är det väl bara en av de här åskådarna som står bredvid då. Ta fram kameran direkt. Häftigt och lägga upp på sociala medier sedan och skriva om väktarevåldet.

Men ja. Jag tycker faktiskt att det var lite onödigt att tar livet av honom. Jag vet inte vad du tycker om. Du verkar tycka att det var helt okej att göra det så får det stå för dig men. Jag tycker väl aldrig att det är okej att ta livet av någon annan människa? Kriminell som inte kriminell. Sedan får du tycka som du vill.
Lever trots allt i en semifri värld i Sverige där man/du får tycka nästan vad man vill enligt grundlagen.
Citera
2022-08-07, 10:00
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desynica
Jag är ”inom” branschen i olika grenar. Jag har dessutom sett många döda människor, människor som håller på att dö och människor som snart dör både fort och mer långsamt. Vissa av stroke, andra av kvävning och diverse andra åkommor.

För det första; ingripandet. Det är tamefan det mest värdelösa ingripande jag sett. Vi kan ju börja med det härliga UFC-greppet. Där BO för det första ligger med ansiktet nedåt, dvs det är väldigt svårt för StryparN att se någon form av status och utfall av det man sysslar med.

För det andra; den ”kompetenta” ryttaren som sitter på BO’s rygg och trycker ner huvudet samtidigt som han blir strypt? Man får lära sig redan på BYA hur mycket NEJ det är på att sätta ens ett knä i ryggen, ännu mer NEJ att använda BO som någon form av matta.

För det tredje; den totalt avsaknad av kommunikation.

Sen att man har strypt klart, personen är uppenbart avliden (vilket man ABSOLUT ser flera tecken på som kroppsdelar som hålls på ett speciellt sätt, färgen som ändras i BOs ansikte och den uppenbart livlöshet som uppkommit. Nej, då slänger man på bojor. Ett helt makabert beslut.

Det ser ut som om att dum och dummare jobbar tillsammans? Den ena gör något dumt, den andra göra något ännu dummare. Sen när stöttningen kommer, BO ligger alltså död och bojad en bra stund innan man ens funderar på om karln är vid liv…. 🤬

I det här fallet måste det handla om en jävla stresskon hos StryparN. Han har tappat förståndet helt, okunskap, liten erfarenhet och för mycket UFC på TV.

Den kvinnliga fästingen på ryggen har i samma sekund hon hoppade upp på ryggen glömt allt vad hon lärt sig innan.

Det har tror jag var och skär otur i utsättningen. Att detta paret fick jobba ihop ledde till att en man dog den dagen. Jag tror knappast på något överlagt mord eller bestialiska planer istället på andra faktorer som kunde sett annorlunda ut med andra kollegor.

Han blir dömd för grovt vållande och hon till vållande. Sannolikheten att BO ”avled pga något annat” är väldigt långsökt. Lite som att sticka kniven magen på någon som sen visade sig ha hjärtfel. Personen blödde ut och avled, men inga pga hjärtat 🙄

Pinsamt för hela branschen, pinsamt att också döma branschen. För så här ser det tamefan inte ut på normala nedtagningar av fyllon. Absolut inte.

Ja, det är så klantigt att de borde sitta inne minst 4 år för vållande. Branschen måste lära sig att det kostar att göra fel.

Men sannolikt har bägge redan flytt till sina "hemländer" och lär inte dyka upp på rättegången.
Citera
2022-08-07, 10:03
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Den kvinnliga OV är mer erfaren än sin manliga kollega. Han har enligt uppgifter bara jobbat 2 månader. Borde inte hon som mer erfaren tagit över kommandot? Varför gjorde hon inte det, varför lät hon en OV som endast jobbat 2 månader vara ledande i ingripandet och tillåta strypningen?
Varför trippar hon som en balettdansös när de tillkommande Ovn ber om nycklarna til handfängslet?
Citera
2022-08-07, 10:37
Medlem
halaltarzans avatar
Blev det klarlagt nån gång hur det var med den manlige vakten som pekades ut av media att vara i 30-års åldern och här att vara född -98?
Citera
2022-08-07, 10:45
Medlem
Var står det om ålder på dessa två OV, nån som känner till dem? Varför får man inga svar av folk i denna tråd? Omöjligt bläddra tillbaka, så många sidor
Citera
2022-08-07, 10:52
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Var står det om ålder på dessa två OV, nån som känner till dem? Varför får man inga svar av folk i denna tråd? Omöjligt bläddra tillbaka, så många sidor
Vad jag läste initialt så är den kvinnliga OVn 25 och den manlige OVn 30. Hittar inte dessa inlägg så kanske raderade?
Citera
2022-08-07, 11:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

I inlägg #2 finns en sammanfattning och där nämns att de ev. skulle vara födda -98, medan svt.se påstår följande....

Citat:
De misstänkta är en man i 30-årsåldern och en kvinna i 25-årsåldern.
Citera
2022-08-07, 11:01
Medlem
Ja men nu står det ju att han är född 98 alltså då 24 år. Fy fan mår dåligt av detta. Allt är horribelt. Stackars stackars Juha. R I P
Citera
2022-08-07, 11:39
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ja men nu står det ju att han är född 98 alltså då 24 år. Fy fan mår dåligt av detta. Allt är horribelt. Stackars stackars Juha. R I P
I media har ju stryparn beskrivits som en man i 30-årsåldern, har du tillgång till annan information?
Citera
2022-08-07, 11:50
Medlem
Harry_s avatar
obduktionen kommer visa nånting annat så ni vet
Citera
2022-08-07, 11:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
obduktionen kommer visa nånting annat så ni vet
Det är ju den man väntar på för att höra om. När den är gjord så kan man börjar spekulera i vad som gick fel.
Citera
2022-08-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag har en fråga.
Har ni en gemensam mall och går efter eftersom det är samma korkade påståenden som går på repeat?

Om snyftande, om ängeln...

Lägg ner detta förbannade victim blaming varav du ditt äckel även har mage att ge dig på hans mor.

"Det var kanske lite väl mycket att ta livet av honom"

Ordningsvakterna gjorde rätt i början när dom slog han med batong, dom skulle fortsatt med det tills han var nerslagen, sen handfängsla honom, hade dom gjort det då hade han levt idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in