2022-08-07, 12:12
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Nej det är han inte.

Den här gäddan kommer hamna på top 3 som fastnar på min näthinna (med Skånegäddan som låtsades vara fiskare själv och hundgäddan från Lysekil som jag hoppas inte längre har ansvar för den fina hunden) riktigt farlig man som har ett jobb och kontakter som gör att han ”smälter in” och har möjligheter att skada många barn.

Hoppas någon uppdaterar så småningom så vi vet att han inte längre arbetar med ungdomar.
Den aktuella mannen arbetar väl inte med barn, inte ens enligt Dumpens definition?
Citera
2022-08-07, 12:30
Moderator
Carlboms avatar
Att se de med hög social fallhöjd åka dit är det mest intressanta tycker jag. Man upphör aldrig förvånas över hur starka drifterna verkar vara. En kurator förlorar nu precis allt, och för vad? Insatsen står ju inte det minsta i proportion till den eventuella "vinsten" gäddan tycker sig kunna kamma hem. Hur man som vuxen och normalbegåvad i nyktert tillstånd kan ställa till det så för sig fascinerar mig verkligen.
Citera
2022-08-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Att se de med hög social fallhöjd åka dit är det mest intressanta tycker jag. Man upphör aldrig förvånas över hur starka drifterna verkar vara. En kurator förlorar nu precis allt, och för vad? Insatsen står ju inte det minsta i proportion till den eventuella "vinsten" gäddan tycker sig kunna kamma hem. Hur man som vuxen och normalbegåvad i nyktert tillstånd kan ställa till det så för sig fascinerar mig verkligen.
Nej att så många har så bristande konsekvenstänk är verkligen förvånande.
Så stark sexdrift kan ju inte nån ha så att det är värt att förstöra resten av sitt liv.
Citera
2022-08-07, 12:46
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Har också grunnat på hur dom kan riskera hela sin framtid för lite sex. En möjlig förklaring jag har hittat är att dom kanske har någon form av ADHD. Konsekvenstänk är ju en bristfunktion om du har ADHD.
Citera
2022-08-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Den aktuella mannen arbetar väl inte med barn, inte ens enligt Dumpens definition?
Förmodligen arbetar han inte alls längre.
Ja kanske med att göra nummerplåtar då.
Citera
2022-08-07, 13:08
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Han arbetar i skolmiljö. Har tillgång till ungdomar och drömmer om att leka pappa/busig pojke och lärare/elev snusklekar. Han lär ut hur man gör rent med lite tvål och ett finger innan han dyker upp för att hämta en pojke i barnkalsonger. Riktigt bra att han nu inte kan visa upp sig i vissa miljöer. Sätter en 500 hundring på att han rakat bort skägget och flytt Malmö. Så se upp.
Citera
2022-08-07, 13:11
Medlem
Har nån hittat kuratorns facebook eller darkside eller qx eller instagram?
Citera
2022-08-07, 13:14
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Han arbetar i skolmiljö. Har tillgång till ungdomar och drömmer om att leka pappa/busig pojke och lärare/elev snusklekar. Han lär ut hur man gör rent med lite tvål och ett finger innan han dyker upp för att hämta en pojke i barnkalsonger. Riktigt bra att han nu inte kan visa upp sig i vissa miljöer. Sätter en 500 hundring på att han rakat bort skägget och flytt Malmö. Så se upp.
För det första så är de ungdomar han arbetar med mellan 15 år och 19 år, och för det andra så finns det inga belägg för att han inte kan skilja på arbete och privatliv.
Citera
2022-08-07, 13:21
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
För det första så är de ungdomar han arbetar med mellan 15 år och 19 år, och för det andra så finns det inga belägg för att han inte kan skilja på arbete och privatliv.

För det första så sa jag ungdomar och för det andra så sa jag att han har tillgång. För det tredje så har jag aldrig påstått att han har förgripit sig på eleverna, jag påpekade att det är farligt med såna människor (gubbar) i skolor där vi vill att våra barn ska känna sig trygga.

Du som har barn hade du skickat ungen till kurator-gäddan efter att du läst hans chattloggar?
Citera
2022-08-07, 13:22
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Belägg och belägg.. Att han trots sin yrkesroll som kurator söker efter sex med minderåriga och är villig att riskera precis allt säger mycket om hans förmåga att skilja på yrkes- och privatliv. Han vet till 100% att mötet skulle vara olagligt och han om någon förstår hur fel det är.

Det är i slutändan en förtroendefråga och förtroendekapitalet för honom som yrkesman lär vara på noll just nu.
Citera
2022-08-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Skumt. Han är kvar här https://www.skolia.se/kontakt-test/

Han är tydligen _inte_ kvar hos Skolia AB uppger dem.
Senast redigerad av Grumbo 2022-08-07 kl. 13:32.
Citera
2022-08-07, 13:28
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
För det första så sa jag ungdomar och för det andra så sa jag att han har tillgång. För det tredje så har jag aldrig påstått att han har förgripit sig på eleverna, jag påpekade att det är farligt med såna människor (gubbar) i skolor där vi vill att våra barn ska känna sig trygga.

Du som har barn hade du skickat ungen till kurator-gäddan efter att du läst hans chattloggar?
Jag ser inte hur skolan skulle bli otrygg av att någon vill träffa tonåringar på fritiden. Jag skickar inte mina barn någonstans. Om de har behov av att besöka någon så ordnar de det själva, precis som sig bör i sena tonåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in