Citat:
Ursprungligen postat av
farfar
Detta, och även om man har sparpengar och har råd att göra saker så kostar det på att hålla sig meningsfullt sysselsatt. Kostnärsskap eller hantverk kräver pengar till färg och annat material, ateljé/verkstadshyra osv.
Det finns mycket man kan göra i hobbyväg som känns meningsfullt, men det blir lätt att det slukar pengar även om man också skulle lyckas generera en del inkomster.
Precis. Jag har lite tur att den hobbyn jag har nu är i princip gratis (ett online spel) däremot betalar jag för medlemskap för 80 kr i månaden för att spelet blir roligare då.. Men det är endast tillfälligt och kommer snart vara tråkigt. Med pengar kan man lättare börja med andra hobbys
Kul att du skriver just om konstnärskap då jag tänkt på att köpa penslar och färg för att börja med målning. Men det kostar som sagt.
Men också den sociala biten och en känsla av samhörighet kan många gånger komma från deras arbeten för en del. Men grubblar jag inte i onödan längre men samtidigt strävar jag för att komma ut min tillfälliga situation.