2022-08-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja sin vana trogen kan du ju varken läsa eller förstå, så jag tar och berättar för dig igen.
Jag är jag och ingen annan, hur gärna du än vill något annat tydligen.
Det som har sagt det till dig, att Lydia skulle ha särat på benen vid första dejten håller sig inte till sanningen. Jag vet ärligt talat inte varför du håller på som du gör, men jag antar det är för att du på något sätt är avundsjuk.
För jag kan lova dig, att i Lydias bok är det också slampaktigt gjort att göra så.
Du ställer ju inga relevanta frågor, och kommer det någon fråga så är det enbart via ett pihittat skitsnack som då är omöjligt att svara på ju. För ljuger gör du ju. Hur var det exempelvis med det du sa att jag sysslade med utpressning? Bara för att nämna en liten, liten sak.

Hen ljuger inte, hen böjer på sanningen tills det passar hens agenda, Det finns bara en sanning och det är mumsbulles sanning, allt annat ar skitsnack enligt våran eminente lögndetektor.

Men det jag inte begriper är hur Lydias eventuella sexliv har med skjutningen att göra går rakt över mitt förstånd.

Eller menar mumsbulle att dagen då Lydia förlorade oskulden skulle kunna ha relevans för själva skjutningen??.
2022-08-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Hen ljuger inte, hen böjer på sanningen tills det passar hens agenda, Det finns bara en sanning och det är mumsbulles sanning, allt annat ar skitsnack enligt våran eminente lögndetektor.

Men det jag inte begriper är hur Lydias eventuella sexliv har med skjutningen att göra går rakt över mitt förstånd.

Eller menar mumsbulle att dagen då Lydia förlorade oskulden skulle kunna ha relevans för själva skjutningen??.

Nej självklart har det inte med saken att göra hur Lydias sexliv har sett ut. Personer som håller på att rota i sånt oavsett vems sexliv det handlar om, är enbart avundsjuka personer som ej tycks ha ett liv.
Det är bara löjligt att tycka det har med saken att göra.
2022-08-05, 16:33
Avslutad
Citat:
Nej självklart har det inte med saken att göra hur Lydias sexliv har sett ut. Personer som håller på att rota i sånt oavsett vems sexliv det handlar om, är enbart avundsjuka personer som ej tycks ha ett liv.
Har det inte någon betydelse? Är du säker på det?
Du vet ju själv hur hon bytt karlar, så det har absolut relevans gällande Lydia Barth.
Alla hennes påstådda förövare, hur kommer det sig att hon råkat ut för så många dumma män?

Ett under att Lydia inte fått bestående men, med tanke på vilka hon hängt med och bedragit. Är det kanske därför hon påstås ha blivit misshandlad? Eller vad säger
du/ni som känner henne?

Hur var det med alla kompisar hon påstods kunna sova hos? Eller exmannen? Inte troligt att någon öppnat upp sitt hem för henne, pga hennes lynne och missbruk.

Jag ställer inga relevanta frågor?
Det gör jag, men du har fokus på något käbbel som är utrett.

Ställer jag någon fråga som du inte kan ducka för, så kommer ett omoget : jag tänker inte berätta för du är dum...

Har du orkat läsa journalanteckningarna jag lade upp? Eller vad Lydia säger i rätten, som jag också lagt upp?

Hur var det med allt snack om att Lydia är orättvist dömd? Det är hon inte, snarast är hon dömd mellan fingrarna, eftersom hon inte fick livstid
2022-08-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har det inte någon betydelse? Är du säker på det?
Du vet ju själv hur hon bytt karlar, så det har absolut relevans gällande Lydia Barth.
Alla hennes påstådda förövare, hur kommer det sig att hon råkat ut för så många dumma män?

Ett under att Lydia inte fått bestående men, med tanke på vilka hon hängt med och bedragit. Är det kanske därför hon påstås ha blivit misshandlad? Eller vad säger
du/ni som känner henne?

Hur var det med alla kompisar hon påstods kunna sova hos? Eller exmannen? Inte troligt att någon öppnat upp sitt hem för henne, pga hennes lynne och missbruk.

Jag ställer inga relevanta frågor?
Det gör jag, men du har fokus på något käbbel som är utrett.

Ställer jag någon fråga som du inte kan ducka för, så kommer ett omoget : jag tänker inte berätta för du är dum...

Har du orkat läsa journalanteckningarna jag lade upp? Eller vad Lydia säger i rätten, som jag också lagt upp?

Hur var det med allt snack om att Lydia är orättvist dömd? Det är hon inte, snarast är hon dömd mellan fingrarna, eftersom hon inte fick livstid

Nej det har absolut ingen med brottet att göra, över huvud taget!
Så värst många karlar har hon heller inte haft som du vill påskina. Men visst, hon har många manliga vänner/bekanta också. Men som jag påtalat för dig tidigare, så måste man inte ha sex med alla man känner. Även om du tycks ha det, eller väldigt svårt för att ha vänner av det motsatta könet tydligen.
Och jodå, det finns vänner till henne som gladeligen öppnar upp sitt hem för henne. Både före och efter detta kan jag meddela dig.
Du är så patetisk Mumsebulle, och sur för att man ej berättar allt man vet.
2022-08-06, 01:08
Medlem
Citat:
Nej det har absolut ingen med brottet att göra, över huvud taget!
Så värst många karlar har hon heller inte haft som du vill påskina. Men visst, hon har många manliga vänner/bekanta också. Men som jag påtalat för dig tidigare, så måste man inte ha sex med alla man känner. Även om du tycks ha det, eller väldigt svårt för att ha vänner av det motsatta könet tydligen.
Och jodå, det finns vänner till henne som gladeligen öppnar upp sitt hem för henne. Både före och efter detta kan jag meddela dig.
Du är så patetisk Mumsebulle, och sur för att man ej berättar allt man vet.
Du, enten så er du helt hjernevasket eller så er du bare helt i fornektelse. Gudene vet, men du må i alle fall ta til deg at Lida på ingen som helst måte i hele sitt liv (siden hun ble kjønnsmoden) har hatt én eneste én eneste gang.
2022-08-06, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antiposofen
Du, enten så er du helt hjernevasket eller så er du bare helt i fornektelse. Gudene vet, men du må i alle fall ta til deg at Lida på ingen som helst måte i hele sitt liv (siden hun ble kjønnsmoden) har hatt én eneste én eneste gang.
Jag är väldigt frågande gällande somliga skribenters uttalanden om hur ansvarsfull och hårt arbetande Lida var, tog hand om jobb, gård, djur, studier, arbete, barn mm, parallellt med giftermål, skilsmässor, självmordsförsök, missbruk, psykiatrisk vård, rättsprocesser, personlig konkurs, vårdnadstvister, socanmälningar, utredningar osv.

Hur mycket känner du till?
Är du förvånad att det slutade med att Lida mördade en människa?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-06 kl. 12:59.
2022-08-06, 15:57
Medlem
Citat:

Snarast är det du som ljuger eftersom Lydia ej har hållt någon kontakt med någon barndomsvän från Norge. Se den eller de du försöker lura går inte på det du säger.
2022-08-06, 16:14
Avslutad
Citat:

Citat:

Citat:
Snarast är det du som ljuger eftersom Lydia ej har hållt någon kontakt med någon barndomsvän från Norge. Se den eller de du försöker lura går inte på det du säger.
Hur kommer det sig att samtliga personer/skribenter som ifrågasätter Lida Barths förehavanden av högst ovanliga karaktär, anklagas för att ljuga?
Även människor som aktivt berättar om självupplevda situationer med Lida eller Lydia, anklagas för att ljuga eller hitta på, samt ska besvara frågor eller outa sig, för att du eller din polare ska bedöma om det är trovärdigt eller inte, i er kamp för att luska identiteter. Det fungerar inte.

Däremot undrar jag över din påstådda kännedom om vem eller vilka som Lydia Barth har utnyttjat, haft kontakt med personligen eller via personer i hennes närhet, det förefaller orimligt att någon skulle ha en sån kännedom om någon annan människa. Du fäktar och tramsar, även när fakta läggs på bordet, då låtsas du som om du har haft rätt hela tiden, fast det finns bevis om att du inte har haft vetskap om sanningen.
Vem är det som ljuger då? Vem beter sig som en butthurt nobbad kärlekskrank tölp, oförmögen att ta in att du blivit bedragen av någon du drömmer om men aldrig kommer få?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-06 kl. 16:24.
2022-08-06, 16:33
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att samtliga personer/skribenter som ifrågasätter Lida Barths förehavanden av högst ovanliga karaktär, anklagas för att ljuga?
Även människor som aktivt berättar om självupplevda situationer med Lida eller Lydia, anklagas för att ljuga eller hitta på, samt ska besvara frågor eller outa sig, för att du eller din polare ska bedöma om det är trovärdigt eller inte, i er kamp för att luska identiteter. Det fungerar inte.

Däremot undrar jag över din påstådda kännedom om vem eller vilka som Lydia Barth har utnyttjat, haft kontakt med personligen eller via personer i hennes närhet, det förefaller orimligt att någon skulle ha en sån kännedom om någon annan människa. Du fäktar och tramsar, även när fakta läggs på bordet, då låtsas du som om du har haft rätt hela tiden, fast det finns bevis om att du inte har haft vetskap om sanningen.
Vem är det som ljuger då? Vem beter sig som en butthurt nobbad kärlekskrank tölp, oförmögen att ta in att du blivit bedragen av någon du drömmer om men aldrig kommer få?

Okej Mumsemuff, då backar vi bandet lite.

Jag känner Lydia, det gör inte du enligt dina egna ord.
Lydia flyttade från Norge i väldigt unga år, och har endast hållt kontakten med en del släkt från Norge. De hon i övrigt har hållt kontakt med från Norge känner jag också genom Lydia och hennes övriga familj.
Så absolut JA, jag känner igen en bluff när jag ser den, sorry!
Jag känner ingen som Lydia har "utnyttjat", för de fins inte i min värld. För om någon har velat köpa något åt Lydia, så har det varit dennes val, hon har aldrig tvinget någon person till något. Så du kan sluta med den löjliga anklagelsen.
Du kan också sluta anklaga en för att försöka luska identiteter, för det gör man heller inte då man skiter fullständigt i vem någon skulle vara. Jag går på det ett nick skriver för ord, inte på vem det skulle kunna vara.
Men samtidigt vet jag också att om vissa skulle skriva här inne av de man känner till, ja då har jag mycket info om dem också om det skulle vara så.
Vad har bevisats som jag ej haft kännedom om? Absolut ingenting Mumsebullemuff, absolut ingenting!
Och som info till dig så att du slipper vara avundsjuk mer. Jag har redan allt jag vill ha, så allt är lugnt för min del.
Senast redigerad av Lasseliten2 2022-08-06 kl. 17:05.
2022-08-08, 10:47
Avslutad
Citat:
Okej Mumsemuff, då backar vi bandet lite.

Jag känner Lydia, det gör inte du enligt dina egna ord.
Lydia flyttade från Norge i väldigt unga år, och har endast hållt kontakten med en del släkt från Norge. De hon i övrigt har hållt kontakt med från Norge känner jag också genom Lydia och hennes övriga familj.

Så absolut JA, jag känner igen en bluff när jag ser den, sorry!

Jag känner ingen som Lydia har "utnyttjat", för de fins inte i min värld. För om någon har velat köpa något åt Lydia, så har det varit dennes val, hon har aldrig tvinget någon person till något. Så du kan sluta med den löjliga anklagelsen.
Du kan också sluta anklaga en för att försöka luska identiteter, för det gör man heller inte då man skiter fullständigt i vem någon skulle vara. Jag går på det ett nick skriver för ord, inte på vem det skulle kunna vara.

Men samtidigt vet jag också att om vissa skulle skriva här inne av de man känner till, ja då har jag mycket info om dem också om det skulle vara så.

Vad har bevisats som jag ej haft kännedom om? Absolut ingenting Mumsebullemuff, absolut ingenting!

Och som info till dig så att du slipper vara avundsjuk mer. Jag har redan allt jag vill ha, så allt är lugnt för min del.

Vi börjar uppifrån och ner.

Du känner Lydia och hennes familj, ända från Norgetiden? Du uppgav att du känt Lydia i drygt 5 år (nu 6 år). Ljög DU då?

Hur kan du påstå att du vet exakt vilka Lydia haft kontakt med genom livet? Har du gått igenom hennes digitala historik, hennes möjligheter att skriva brev? Att telefonera? Hon har inte suttit inlåst i en fängelsecell, övervakad förrän nu?
Ditt påstående om total kontroll haltar lite, då du inte kände till äktenskapsförord, vårdnadstvist, eller att Lydia och Muffes skilsmässa gick igenom flera månader efter att Lydia träffade Emil... de har inga barn ihop så det borde kunnat avklarats asap.

När det kommer till Emil, så är det minst sagt märkligt att DU inte visste om att de hade en kärleksrelation..om du nu är så insatt.

När vi än en gång talar om Lydias promiskuösa liv, så var det ju så att hon gick från Ps säng till Es säng och förförde E. Har hon inte berättat att det var så dem träffades?

Skribenten Loveangelie påstår att det förekom sexorgier hos E.
Med tanke på hur E blev förförd av Lydia som hade ihop det med P, så kan jag förstå liknelsen. Det var Lydia som förlustade sig.

Loveangelie kom även med skruvade historier om bedrägerier/utpressning/kalladetvadduvill, där DU påstår dig ha varit mottagare av ett samtal, genomfört av Lydia, på uppdrag av E, där Lydias ex, P, som hon bedrog genom E, för att sätta Ps företag i skiten.

Sen har du och captainspiced hävdat att E blivit utdragen i skogen, någonting som inte kan bekräftas någonstans.

Du bryr dig inte om vem som skriver, ändå låter du förmedla att citat:

Vad menar du med det, egentligen?

När du påstår att du inte känner till någon som Lydia skulle lurat eller utnyttjat, det "finns inte i din värld" så undrar jag hur du tror att Kimmo, Müfit, Alexander, Calle, Roger, Ibbe, Markus, Ulf, Fernando, hennes barn, föräldrar, fd "vänner" känner?
Tror du inte att dem känner sig utnyttjade och förda bakom ljuset?
Tala för dig själv du, men att DU själv utser dig till talesperson/försvarare för Lydias förbindelser och förehavanden blir patetiskt. Vad är det som säger att du inte är den största strutsen på farmen?
2022-08-08, 12:16
Medlem
Citat:
Jag är väldigt frågande gällande somliga skribenters uttalanden om hur ansvarsfull och hårt arbetande Lida var, tog hand om jobb, gård, djur, studier, arbete, barn mm, parallellt med giftermål, skilsmässor, självmordsförsök, missbruk, psykiatrisk vård, rättsprocesser, personlig konkurs, vårdnadstvister, socanmälningar, utredningar osv.

Hur mycket känner du till?
Är du förvånad att det slutade med att Lida mördade en människa?
Jeg kjenner til det meste, og jeg synes at det er beundringsverdig at du fremdeles er i tråden og står imot de skjønnmalende løgnhalsene som herjer vilt og nesten uimotsagt her. Selv om de så bråkjekt forsøker å få det til at det er alle andre som lyver, så er det jo slik at vi som vet, vi vet. Alle uttalelsene som så hatefullt har blitt rettet mot mine få innlegg forteller også noe om et miljø og om en verden av løgner og manipulasjoner, ledere og følgere.
Til ditt direkte spørsmål: Ja, jeg ble litt forundret over at det faktisk gikk så langt, Lida er jo ikke et ondt menneske men et produkt av tillært oppførsel og også etterhvert et misbruk (som kan bety flere ting). Men først og fremst ble jeg selvfølgelig veldig lei meg for offerets og hans families skyld, men også for Lida. Hun har alltid trengt en helt annen støtte enn den hun har blitt lært opp til er akseptabel og sånn sett er hun jo lik oss alle. Jeg håper veldig at hun får en stødig grunn å stå på nå, slik at de gode sidene hennes kan få utfolde seg og være det som styrer resten av livet hennes. Barna hennes skal få lov til å være stolte av mamman sin.
2022-08-08, 13:07
Avslutad
Citat:
Jeg kjenner til det meste, og jeg synes at det er beundringsverdig at du fremdeles er i tråden og står imot de skjønnmalende løgnhalsene som herjer vilt og nesten uimotsagt her. Selv om de så bråkjekt forsøker å få det til at det er alle andre som lyver, så er det jo slik at vi som vet, vi vet. Alle uttalelsene som så hatefullt har blitt rettet mot mine få innlegg forteller også noe om et miljø og om en verden av løgner og manipulasjoner, ledere og følgere.
Til ditt direkte spørsmål: Ja, jeg ble litt forundret over at det faktisk gikk så langt, Lida er jo ikke et ondt menneske men et produkt av tillært oppførsel og også etterhvert et misbruk (som kan bety flere ting). Men først og fremst ble jeg selvfølgelig veldig lei meg for offerets og hans families skyld, men også for Lida. Hun har alltid trengt en helt annen støtte enn den hun har blitt lært opp til er akseptabel og sånn sett er hun jo lik oss alle. Jeg håper veldig at hun får en stødig grunn å stå på nå, slik at de gode sidene hennes kan få utfolde seg og være det som styrer resten av livet hennes. Barna hennes skal få lov til å være stolte av mamman sin.
Tack för ditt ärliga svar, körde genom google translate för att inte missuppfatta någonting.

Jag kan det mesta, och jag tycker att det är beundransvärt att du fortfarande är med på tråden och står upp mot de pretentiösa lögnare som härjar vilt och nästan ohotat här. Även om de så högt försöker få det att verka som att alla andra ljuger, så är det så att vi som vet, vi vet. Alla uttalanden som så hatiskt har riktats mot mina få inlägg berättar också något om en miljö och om en värld av lögner och manipulationer, ledare och följare.
Till din direkta fråga: Ja, jag blev lite förvånad över att det faktiskt gick så här långt, Lida är ingen ond person utan en produkt av inlärt beteende och även så småningom övergrepp (vilket kan betyda flera saker). Men först och främst tyckte jag förstås väldigt synd om offret och hans familj, men också för Lida. Hon har alltid behövt ett helt annat stöd än vad hon har fått lära sig är acceptabelt och i den meningen är hon som oss alla. Jag hoppas verkligen att hon får en fast mark att stå på nu, så att hennes goda sidor kan veckla ut sig och vara det som styr resten av hennes liv. Hennes barn ska få vara stolta över sin mamma.

Tack för snälla ord, jag börjar nästan tvivla på mig själv efter allt hat och påhopp. Funderar över varför jag ens bryr mig.

Saken är den att det finns människor vars liv avslutas genom brott begångna av någon de känner eller har haft en relation med. Det är de omständigheter som framkommer när man skrapar på ytan för att förstå vad som hände, som kan komma att förändra ens världsbild, sin syn på mänskligheten.

Ingen människa föds ond, utan det är vad man fyller människan med som påverkar dess val i livet.
Barn påverkas av sin uppväxtmiljö, trygghet och värderingar, partners, separationer, flyttar. Allt spelar in och kan spela en avgörande roll för den människa som man formas till.

I Lidas fall tycker jag att det är beklämmande att ta del av dokumentation från hennes barndom, som påvisar tidigt missbruk, vanvård eller bristande omvårdnad, för att man inte sett till barnens bästa.

Familjen B-J, valde att lämna Norge för att flytta till Järna, just för levnadssättet, Vidarkliniken och den fria skolan.
Vad som verkligen hänt i Lida och syskonens uppväxt, vet jag inte, mer än att det inte verkar ha funnits någon trygghet eller engagerade föräldrar. (Engagerade i alla sina barn)

Man överger inte sina barn.
Det som lyfts fram i tråden ger mig ont i magen. Övergrepp, missbruk, inte sökt läkare/psykiatri, fri uppfostran, märkliga ritualer och naturens krafter. Osv.

Jag kan se att Lida är resultatet av en trasig barndom.
Hon hade behövt ett stabilt hem, kanske vård om hon har en ärftlig personlighetsstörning, jag tror att det inte hade behövt bli såhär om hon fått växa upp i en "svensson familj".

Jag hoppas hon kan få hjälp att bearbeta sina upplevelser så att hon kanske kan förstå vad hon orsakat Emils barn och familj, sina egna barn och närstående. Jag hoppas hon får styrka att be om förlåtelse. Det kommer inte förändra att Emil är död, men det är viktigt att ta ansvar.

Det som ältats i tråden om vem eller vilka som känner någon vem som vet sanningen, vilka som gjort si eller så, vad hästarna hette osv.
Det är löjligt.
Jag vet somliga saker, precis som många andra tror sig veta hur det ligger till. Om man är intresserad av sanningen, måste man se bortom den korta tid som Lydia var med Emil. Han var inte orsaken till katastrof. Han blev ett offer för andra människors tystnad.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-08 kl. 13:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in