Citat:
Ursprungligen postat av
Lasseliten2
Okej Mumsemuff, då backar vi bandet lite.
Jag känner Lydia, det gör inte du enligt dina egna ord.
Lydia flyttade från Norge i väldigt unga år, och har endast hållt kontakten med en del släkt från Norge. De hon i övrigt har hållt kontakt med från Norge känner jag också genom Lydia och hennes övriga familj.
Så absolut JA, jag känner igen en bluff när jag ser den, sorry!
Jag känner ingen som Lydia har "utnyttjat", för de fins inte i min värld. För om någon har velat köpa något åt Lydia, så har det varit dennes val, hon har aldrig tvinget någon person till något. Så du kan sluta med den löjliga anklagelsen.
Du kan också sluta anklaga en för att försöka luska identiteter, för det gör man heller inte då
man skiter fullständigt i vem någon skulle vara. Jag går på det ett nick skriver för ord, inte på vem det skulle kunna vara.
Men samtidigt vet jag också att om vissa skulle skriva här inne av de man känner till, ja då har jag mycket info om dem också om det skulle vara så.
Vad har bevisats som jag ej haft kännedom om? Absolut ingenting Mumsebullemuff, absolut ingenting!
Och som info till dig så att du slipper vara avundsjuk mer. Jag har redan allt jag vill ha, så allt är lugnt för min del. 
Vi börjar uppifrån och ner.
Du känner Lydia och hennes familj, ända från Norgetiden? Du uppgav att du känt Lydia i drygt 5 år (nu 6 år). Ljög DU då?
Hur kan du påstå att du vet exakt vilka Lydia haft kontakt med genom livet? Har du gått igenom hennes digitala historik, hennes möjligheter att skriva brev? Att telefonera? Hon har inte suttit inlåst i en fängelsecell, övervakad förrän nu?
Ditt påstående om total kontroll haltar lite, då du inte kände till äktenskapsförord, vårdnadstvist, eller att Lydia och Muffes skilsmässa gick igenom flera månader efter att Lydia träffade Emil... de har inga barn ihop så det borde kunnat avklarats asap.
När det kommer till Emil, så är det minst sagt märkligt att DU inte visste om att de hade en kärleksrelation..om du nu är så insatt.
När vi än en gång talar om Lydias promiskuösa liv, så var det ju så att hon gick från Ps säng till Es säng och förförde E. Har hon inte berättat att det var så dem träffades?
Skribenten Loveangelie påstår att det förekom sexorgier hos E.
Med tanke på hur E blev förförd av Lydia som hade ihop det med P, så kan jag förstå liknelsen. Det var Lydia som förlustade sig.
Loveangelie kom även med skruvade historier om bedrägerier/utpressning/kalladetvadduvill, där DU påstår dig ha varit mottagare av ett samtal, genomfört av Lydia, på uppdrag av E, där Lydias ex, P, som hon bedrog genom E, för att sätta Ps företag i skiten.
Sen har du och captainspiced hävdat att E blivit utdragen i skogen, någonting som inte kan bekräftas någonstans.
Du bryr dig inte om vem som skriver, ändå låter du förmedla att citat:
Men samtidigt vet jag också att om vissa skulle skriva här inne av de man känner till, ja då har jag mycket info om dem också om det skulle vara så.
Vad menar du med det, egentligen?
När du påstår att du inte känner till någon som Lydia skulle lurat eller utnyttjat, det "finns inte i din värld" så undrar jag hur du tror att Kimmo, Müfit, Alexander, Calle, Roger, Ibbe, Markus, Ulf, Fernando, hennes barn, föräldrar, fd "vänner" känner?
Tror du inte att dem känner sig utnyttjade och förda bakom ljuset?
Tala för dig själv du, men att DU själv utser dig till talesperson/försvarare för Lydias förbindelser och förehavanden blir patetiskt. Vad är det som säger att du inte är den största strutsen på farmen?