2022-05-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Reddit är väl ok. Ett annat slags forum. Som en gammal anslagstavla med ett snitsigt användargränssnitt över sig. Långa "trådar" kan bli oerhört svåröverskådliga på grund av strukturen.

Och upp- och ner-röstningen främjar inte läsbarhet, och är ingen indikation på enskilda inläggs kvalitet. Karma-grejen kan sporra i början, men tapade för mig under min senaste vända på Reddit snabbt sin lyster. Jag läste och skrev på Reddit under två, tre månader för inte så länge sen. Två tredjedelar av min sammanlagda karma genererades av en one-liner som riskerat radering på Flashback.

Detta till trots tycker jag som sagt att Reddit är helt OK. Jag föredrar formen här, men det är två helt olika slags forum. Gillade man Facebooks gamla like-system kan man med lite träning få sitt lystmäte tillfredsställt på Reddit.

Reddit är lite som, nåt händer i världen som intresserar och då skapas genast 10 subreddits där i princip allt om händelsen samlas. Man kan snabbt få mycket information, men efter ett tag märks att forumet funkar bäst som ett ögonblicksforum; nu nu nu är något aktuellt, det skrivs massor och under en vecka kan det vara överskådligt, men snabbt med tiden blir det bara rörigt.

Sweddit, eller r/sweden, tycker jag är dåligt.

Vad är bra med sverige igentligen? Bygger sverige ens raketer, är dom experter i rymdforskning ens? Svenskarna gör väl reddit otrevligt förmodligen många utav dom.. Men sen inbillar sig i själva verket att dom är bäst och mest smarta. haha
Lite som spanien och hur dom inte vill lära sig spanska och annat.. Men skiter i vad spanjorer säger åt dom.. Dom anpassar sig inte till andra länders språk, men ser såklart det som en självklarhet att alla som kommer hit ska lära sig språket själva i sverige.
Det är andra kulturer som sitter på mycket kunskap och coola kulturer! Sverige har gäddor, köttbullar och dansa runt en stång typ..
Alfred nobel priset och lite annat.. Stå långt ifrån varandra på tunnelbanan. Utlänska har djupa coolare kulturer kan jag tycka vissa, och även vara smartare och trevligare. Nån svensk pillar in en prilla, tar en öl och åker bil.. Andra lär sig zen, yoga och annat. Svenskar kan va kalla och otrevliga.. Utländska mer harmoniska och vänliga o.s.v..
Svenskar säger ofta inte vad dom tycker rakt ut, och smyger lite med det till andra eventuellt, lite falskt beteende så med.. Hmm. Inte listat ut svenskar, men klart det finns bättre subreddits än enbart lilla sverige där.
Senast redigerad av ccc0mpl3xxx 2022-05-12 kl. 15:41.
Citera
2022-05-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ordnade mig konto där för en månad sedan, och har varit aktiv sedan då. Men nu raderade jag det.
Många omogna människor där, minderåriga och lagda till vänster. Går inte att diskutera på en vuxen nivå.
Flashback är så otroligt mycket bättre.

I mitt flöde kom det upp en forumdel som heter ”selfie” (tror jag det var). Och en bild på en fjortonårig tjej (i kläder) som önskade att man skulle bedöma henne.
Jag rapporterade det. Äckligt och illavarslande. Men det var ingenting enligt mod. Usch!
Beror ju helt på var på Reddit du är. Finns ju tusentals subreddits, finns de som vill prata om precis de ämnena du vill prata om, osv.

Svenska delarna där är skit dock.
Citera
2022-05-12, 16:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmanbegins
Beror ju helt på var på Reddit du är. Finns ju tusentals subreddits, finns de som vill prata om precis de ämnena du vill prata om, osv.

Svenska delarna där är skit dock.

Jag tillhör staden där jag bor och Sverige.
Att jag får upp ”selfie” med fjortonåringar är inte okej!
Citera
2022-05-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag tillhör staden där jag bor och Sverige.
Att jag får upp ”selfie” med fjortonåringar är inte okej!
Sök dig till engelska delarna istället så slipepr du fjortisarna och vänstertramset.
Citera
2022-05-12, 16:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmanbegins
Sök dig till engelska delarna istället så slipepr du fjortisarna och vänstertramset.

Du har helt säkert rätt.
Citera
2022-05-21, 20:13
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Maktgalna moderatorer, speciellt på r/Sweden.
Citera
2022-05-28, 11:16
Medlem
sweddpolitik är en bra sub för att vara reddit. sverige tillåter mer än sweden.
Citera
2022-06-26, 19:21
Medlem
Mitt Reddit konto höll si så där 2 veckor, sen fick jag ban.
Svårt att hålla högt i tak när de cencurerar hårt. Jävla skitforum.
De svenska trådarna är mestdels PK-fårskallar som knappt kan se utanför boxen.
Sen var det extremt töntigt med röstupp och röstner. Bara massa ryggdunkare i hela forumet.
Jag samlade på mig 1000 poäng genom att följa fårskallarna. Efter det blev jag mig själv.
Poängen hann dyka ca 300 sen kom denna ban. Nu skiter jag i det. Jävla pack kan hålla skiten för sig själva.
Citera
2022-06-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Reddit är verkligen inte som flashback. Det är fullt av vänsterextremister och liberalextremister där. Bortsett från the donald subredditen då.

Reddit är en läskig sektkultur med sitt upvote system.

Helt enig
Citera
2022-07-23, 11:29
Medlem
BlueMarlins avatar
Har använt reddit en hel del, speciellt när jag bodde i UK.
Det kan vara rena guldgruvan och en ren soptipp, beror på vilka delar av forumet du använder.
Upplever det dock som alldeles för ostrukturerat och använder det därför mest som en sökmotor.

Skulle vara intressant att veta hur stor del av forumet som utgörs av botts, 20-30% skulle inte förvåna mig ett dugg.

Blev påmind häromdagen om vilka personer som faktiskt sitter på forum som reddit.
Snubblade in på en tråd där folk postade bilder på sig själva, vilket säger en hel del.
Citera
2022-08-05, 10:42
Medlem
jesussugers avatar
Läst länge på reddit men aldrig haft nå konto tills igår.
Nu ska jag bara trolla skiter i om jag blir bannad
Citera
2022-08-05, 10:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrawfordPepsiBoner
Hej!

"Reddit" skulle man kunna säga att det är det närmaste amerkanerna kommer Flashback?
Är det inte ganska likt strukturellt?
Nej inte alls.

Många postar rent skit bara för att få likes.

Många indier spammar ner reddit under deras vakna tid. Patetiskt trängda "memes" (som de facto inte är memes) och fula foton främst.
Imho förstör indierna sidan. Det borde införas nolltolerans.

Många andra som INTE är indier gör exakt samma sak, men indierna syns verkligen, de sticker ut, om du t ex är på Damnthatsinteresting eller någon meme-ig subreddit vid tiden då de antingen vaknat eller kommit hem från skolan.

Vissa delar av reddit är okej men de går att räkna på en halv hand.

Vad som stör mig mest är att moderatorer/admins av vissa subreddits stänger av dig fort som attan om du skriver något som är politiskt inkorrekt. Inte en varning först utan *poof* så blir du blockad att skicka in/skriva kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in