Citat:
Reddit är väl ok. Ett annat slags forum. Som en gammal anslagstavla med ett snitsigt användargränssnitt över sig. Långa "trådar" kan bli oerhört svåröverskådliga på grund av strukturen.
Och upp- och ner-röstningen främjar inte läsbarhet, och är ingen indikation på enskilda inläggs kvalitet. Karma-grejen kan sporra i början, men tapade för mig under min senaste vända på Reddit snabbt sin lyster. Jag läste och skrev på Reddit under två, tre månader för inte så länge sen. Två tredjedelar av min sammanlagda karma genererades av en one-liner som riskerat radering på Flashback.
Detta till trots tycker jag som sagt att Reddit är helt OK. Jag föredrar formen här, men det är två helt olika slags forum. Gillade man Facebooks gamla like-system kan man med lite träning få sitt lystmäte tillfredsställt på Reddit.
Reddit är lite som, nåt händer i världen som intresserar och då skapas genast 10 subreddits där i princip allt om händelsen samlas. Man kan snabbt få mycket information, men efter ett tag märks att forumet funkar bäst som ett ögonblicksforum; nu nu nu är något aktuellt, det skrivs massor och under en vecka kan det vara överskådligt, men snabbt med tiden blir det bara rörigt.
Sweddit, eller r/sweden, tycker jag är dåligt.
Och upp- och ner-röstningen främjar inte läsbarhet, och är ingen indikation på enskilda inläggs kvalitet. Karma-grejen kan sporra i början, men tapade för mig under min senaste vända på Reddit snabbt sin lyster. Jag läste och skrev på Reddit under två, tre månader för inte så länge sen. Två tredjedelar av min sammanlagda karma genererades av en one-liner som riskerat radering på Flashback.
Detta till trots tycker jag som sagt att Reddit är helt OK. Jag föredrar formen här, men det är två helt olika slags forum. Gillade man Facebooks gamla like-system kan man med lite träning få sitt lystmäte tillfredsställt på Reddit.
Reddit är lite som, nåt händer i världen som intresserar och då skapas genast 10 subreddits där i princip allt om händelsen samlas. Man kan snabbt få mycket information, men efter ett tag märks att forumet funkar bäst som ett ögonblicksforum; nu nu nu är något aktuellt, det skrivs massor och under en vecka kan det vara överskådligt, men snabbt med tiden blir det bara rörigt.
Sweddit, eller r/sweden, tycker jag är dåligt.
Vad är bra med sverige igentligen? Bygger sverige ens raketer, är dom experter i rymdforskning ens? Svenskarna gör väl reddit otrevligt förmodligen många utav dom.. Men sen inbillar sig i själva verket att dom är bäst och mest smarta.
hahaLite som spanien och hur dom inte vill lära sig spanska och annat.. Men skiter i vad spanjorer säger åt dom.. Dom anpassar sig inte till andra länders språk, men ser såklart det som en självklarhet att alla som kommer hit ska lära sig språket själva i sverige.
Det är andra kulturer som sitter på mycket kunskap och coola kulturer! Sverige har gäddor, köttbullar och dansa runt en stång typ..
Alfred nobel priset och lite annat.. Stå långt ifrån varandra på tunnelbanan. Utlänska har djupa coolare kulturer kan jag tycka vissa, och även vara smartare och trevligare. Nån svensk pillar in en prilla, tar en öl och åker bil.. Andra lär sig zen, yoga och annat. Svenskar kan va kalla och otrevliga.. Utländska mer harmoniska och vänliga o.s.v..
Svenskar säger ofta inte vad dom tycker rakt ut, och smyger lite med det till andra eventuellt, lite falskt beteende så med.. Hmm. Inte listat ut svenskar, men klart det finns bättre subreddits än enbart lilla sverige där.
Senast redigerad av ccc0mpl3xxx 2022-05-12 kl. 15:41.
Senast redigerad av ccc0mpl3xxx 2022-05-12 kl. 15:41.