2022-02-04, 18:31
Medlem
Bonnatorps avatar
Reddit är trevligt att hitta memes på, men fruktansvärt som diskussionsforum.
Det finns bara en uniform åsikt som tillåts där; evolution är den enda sanningen, Gud finns inte, och man är nog en lite bättre människa om man är sexuellt avvikande.
Citera
2022-02-04, 18:38
Medlem
Bassplays avatar
Jag instämmer att det är mer av en circle-jerk där, speciellt över vaccin och att smutskasta dom ovaxxade.

Såg att någon skapade en omröstning - hjälper det att vaccinera sig?

Alternativen - Ja eller Jag är helt dum i hela huvudet.

Inte ens när dom frågade efter varför vissa inte gjort det kan dom hejda sig att "nerdutta" posterna så mycket att dom inte ens syns längre.

Censuren finns där på ett helt annat sätt.. man ska bara tro och tycka vissa saker annars röstas du ner rapporteras.
Citera
2022-02-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz
Understatement of the year.

På Flashback så runkas det friskt bland användare som dras mot högerkanten. Säger du något som inte går hand i hand med "FoLkmOrDeT pÅ SvEriGe Av lAnDsförRäddaRNa" så stämplas du direkt som vänsterextremist av Flashbacks självutnämnda nationalistelit.

Precis som reddit är en runkcirkel för vänsterextrema så är det likadant på flashback fast för högerextrema.

4chan är inte som flashback eller reddit eftersom alla åsikter faktiskt välkomnas där. /pol/ huserar både nazister och kommunister i mängder.
Precis, så är det.
Reddit finns det mkt bra att läsa men sidan är väldigt rörig.
Citera
2022-02-06, 20:43
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bara en massa crybabies. Reddit har ju ingen ålderskontroll så där är det ungar som ränner runt och har sig. Rent värdelöst med andra ord.

Japp blandat med vuxna bebisar som inte kan ha en diskussion även ifall man har olika åsikter för man har bara fel fel fel. Flashback är inte perfekt men man slipper bli påhoppad av halva forumet bara för att man råkar ha ett annat perspektiv på nånting. Tror alla som är lite vuxna känner som sak och tröttnar på att diskutera på reddit pga det.
Citera
2022-02-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jag instämmer att det är mer av en circle-jerk där, speciellt över vaccin och att smutskasta dom ovaxxade.

Inte ens när dom frågade efter varför vissa inte gjort det kan dom hejda sig att "nerdutta" posterna så mycket att dom inte ens syns längre.

Censuren finns där på ett helt annat sätt.. man ska bara tro och tycka vissa saker annars röstas du ner rapporteras.

Haha ja det är verkligen så ointelligent så det inte finns. Frys ut alla som tycker olika så kan vi alla här som tycker lika dant sitta och runka av varandra och sniffa varandras rövhål och njuta så mycket det går!
Citera
2022-02-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay

Som på fb. Töntar som rapporterar allt dom inte gillar. Död ska dom ha.
Citera
2022-02-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANewWayToSayHooray
Haha ja det är verkligen så ointelligent så det inte finns. Frys ut alla som tycker olika så kan vi alla här som tycker lika dant sitta och runka av varandra och sniffa varandras rövhål och njuta så mycket det går!
Som här på flashback då. Vilken kuk suger just du?
Citera
2022-02-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whamy

Föredrar en redig FB-dase förstås!
Citera
2022-04-17, 18:59
Bannlyst
Tyckte inte om reddit förr i tiden (mest pga designen och hur svaren/kommentarer är uppbyggt) sen fattade jag inte riktigt vad reddit var heller.

Nu efter man har fattat vad reddit är och hur det mesta funkar så tycker jag reddit är mycket bättre än flashback.

Flashback - scrolla genom 1000 svar för att få en uppfattning. Oftast kollar man första sidan sen andra sidan sen sista sidan. Alla forum är förbestämda. Flashback kommer ej bli bättre, de gör knappt ändringar längre eller moderniserar funktioner. Funktioner som vi användare vill ha kommer aldrig komma till flashback.

Reddit - är som en plattform där alla kan skapa forums. Alltså så kan du skapa en sida om vad som helst så blir det ett forum. Deras röst system på svaren eller trådar är super, självklart vill jag se vilken kommentar som har fått flest röster för att snabbt hitta svaret. Men kommentar designen/upplägget gillar jag inte. Sen gillar jag de där små sidorna för nischade saker som nån skrev innan. Reddit kan bli bättre.
Citera
2022-04-17, 19:13
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy

Fast hur fryser FB ut andra åsikter då? Användare har ju all rätt att skapa trådar om vad de behagar. Men visst att det kan förekomma att vissa åsikter kan missas om få har dessa. Men tycker dock överlag att många åsikter framförs på FB. Reddit har jag inte riktigt lyckats att bemästra även ifall jag amvänder det ibland, tycker det är en rätt böckig sida (detta är med största sannolikhet enbart pga mig själv).
Citera
2022-04-28, 11:18
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Reddit är väl ok. Ett annat slags forum. Som en gammal anslagstavla med ett snitsigt användargränssnitt över sig. Långa "trådar" kan bli oerhört svåröverskådliga på grund av strukturen.

Och upp- och ner-röstningen främjar inte läsbarhet, och är ingen indikation på enskilda inläggs kvalitet. Karma-grejen kan sporra i början, men tapade för mig under min senaste vända på Reddit snabbt sin lyster. Jag läste och skrev på Reddit under två, tre månader för inte så länge sen. Två tredjedelar av min sammanlagda karma genererades av en one-liner som riskerat radering på Flashback.

Detta till trots tycker jag som sagt att Reddit är helt OK. Jag föredrar formen här, men det är två helt olika slags forum. Gillade man Facebooks gamla like-system kan man med lite träning få sitt lystmäte tillfredsställt på Reddit.

Reddit är lite som, nåt händer i världen som intresserar och då skapas genast 10 subreddits där i princip allt om händelsen samlas. Man kan snabbt få mycket information, men efter ett tag märks att forumet funkar bäst som ett ögonblicksforum; nu nu nu är något aktuellt, det skrivs massor och under en vecka kan det vara överskådligt, men snabbt med tiden blir det bara rörigt.

Sweddit, eller r/sweden, tycker jag är dåligt.
Citera
2022-05-12, 13:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Ordnade mig konto där för en månad sedan, och har varit aktiv sedan då. Men nu raderade jag det.
Många omogna människor där, minderåriga och lagda till vänster. Går inte att diskutera på en vuxen nivå.
Flashback är så otroligt mycket bättre.

I mitt flöde kom det upp en forumdel som heter ”selfie” (tror jag det var). Och en bild på en fjortonårig tjej (i kläder) som önskade att man skulle bedöma henne.
Jag rapporterade det. Äckligt och illavarslande. Men det var ingenting enligt mod. Usch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in