2022-05-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Reddit r vl ok. Ett annat slags forum. Som en gammal anslagstavla med ett snitsigt anvndargrnssnitt ver sig. Lnga "trdar" kan bli oerhrt svrverskdliga p grund av strukturen.

Och upp- och ner-rstningen frmjar inte lsbarhet, och r ingen indikation p enskilda inlggs kvalitet. Karma-grejen kan sporra i brjan, men tapade fr mig under min senaste vnda p Reddit snabbt sin lyster. Jag lste och skrev p Reddit under tv, tre mnader fr inte s lnge sen. Tv tredjedelar av min sammanlagda karma genererades av en one-liner som riskerat radering p Flashback.

Detta till trots tycker jag som sagt att Reddit r helt OK. Jag fredrar formen hr, men det r tv helt olika slags forum. Gillade man Facebooks gamla like-system kan man med lite trning f sitt lystmte tillfredsstllt p Reddit.

Reddit r lite som, nt hnder i vrlden som intresserar och d skapas genast 10 subreddits dr i princip allt om hndelsen samlas. Man kan snabbt f mycket information, men efter ett tag mrks att forumet funkar bst som ett gonblicksforum; nu nu nu r ngot aktuellt, det skrivs massor och under en vecka kan det vara verskdligt, men snabbt med tiden blir det bara rrigt.

Sweddit, eller r/sweden, tycker jag r dligt.

Vad r bra med sverige igentligen? Bygger sverige ens raketer, r dom experter i rymdforskning ens? Svenskarna gr vl reddit otrevligt frmodligen mnga utav dom.. Men sen inbillar sig i sjlva verket att dom r bst och mest smarta. haha
Lite som spanien och hur dom inte vill lra sig spanska och annat.. Men skiter i vad spanjorer sger t dom.. Dom anpassar sig inte till andra lnders sprk, men ser sklart det som en sjlvklarhet att alla som kommer hit ska lra sig sprket sjlva i sverige.
Det r andra kulturer som sitter p mycket kunskap och coola kulturer! Sverige har gddor, kttbullar och dansa runt en stng typ..
Alfred nobel priset och lite annat.. St lngt ifrn varandra p tunnelbanan. Utlnska har djupa coolare kulturer kan jag tycka vissa, och ven vara smartare och trevligare. Nn svensk pillar in en prilla, tar en l och ker bil.. Andra lr sig zen, yoga och annat. Svenskar kan va kalla och otrevliga.. Utlndska mer harmoniska och vnliga o.s.v..
Svenskar sger ofta inte vad dom tycker rakt ut, och smyger lite med det till andra eventuellt, lite falskt beteende s med.. Hmm. Inte listat ut svenskar, men klart det finns bttre subreddits n enbart lilla sverige dr.
Senast redigerad av ccc0mpl3xxx 2022-05-12 kl. 15:41.
Citera
2022-05-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ordnade mig konto dr fr en mnad sedan, och har varit aktiv sedan d. Men nu raderade jag det.
Mnga omogna mnniskor dr, minderriga och lagda till vnster. Gr inte att diskutera p en vuxen niv.
Flashback r s otroligt mycket bttre.

I mitt flde kom det upp en forumdel som heter selfie (tror jag det var). Och en bild p en fjortonrig tjej (i klder) som nskade att man skulle bedma henne.
Jag rapporterade det. ckligt och illavarslande. Men det var ingenting enligt mod. Usch!
Beror ju helt p var p Reddit du r. Finns ju tusentals subreddits, finns de som vill prata om precis de mnena du vill prata om, osv.

Svenska delarna dr r skit dock.
Citera
2022-05-12, 16:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmanbegins
Beror ju helt p var p Reddit du r. Finns ju tusentals subreddits, finns de som vill prata om precis de mnena du vill prata om, osv.

Svenska delarna dr r skit dock.

Jag tillhr staden dr jag bor och Sverige.
Att jag fr upp selfie med fjortonringar r inte okej!
Citera
2022-05-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag tillhr staden dr jag bor och Sverige.
Att jag fr upp selfie med fjortonringar r inte okej!
Sk dig till engelska delarna istllet s slipepr du fjortisarna och vnstertramset.
Citera
2022-05-12, 16:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batmanbegins
Sk dig till engelska delarna istllet s slipepr du fjortisarna och vnstertramset.

Du har helt skert rtt.
Citera
2022-05-21, 20:13
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Maktgalna moderatorer, speciellt p r/Sweden.
Citera
2022-05-28, 11:16
Medlem
vinpetrols avatar
sweddpolitik r en bra sub fr att vara reddit. sverige tillter mer n sweden.
Citera
2022-06-26, 19:21
Medlem
Mitt Reddit konto hll si s dr 2 veckor, sen fick jag ban.
Svrt att hlla hgt i tak nr de cencurerar hrt. Jvla skitforum.
De svenska trdarna r mestdels PK-frskallar som knappt kan se utanfr boxen.
Sen var det extremt tntigt med rstupp och rstner. Bara massa ryggdunkare i hela forumet.
Jag samlade p mig 1000 pong genom att flja frskallarna. Efter det blev jag mig sjlv.
Pongen hann dyka ca 300 sen kom denna ban. Nu skiter jag i det. Jvla pack kan hlla skiten fr sig sjlva.
Citera
2022-06-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Reddit r verkligen inte som flashback. Det r fullt av vnsterextremister och liberalextremister dr. Bortsett frn the donald subredditen d.

Reddit r en lskig sektkultur med sitt upvote system.

Helt enig
Citera
2022-07-23, 11:29
Medlem
BlueMarlins avatar
Har anvnt reddit en hel del, speciellt nr jag bodde i UK.
Det kan vara rena guldgruvan och en ren soptipp, beror p vilka delar av forumet du anvnder.
Upplever det dock som alldeles fr ostrukturerat och anvnder det drfr mest som en skmotor.

Skulle vara intressant att veta hur stor del av forumet som utgrs av botts, 20-30% skulle inte frvna mig ett dugg.

Blev pmind hromdagen om vilka personer som faktiskt sitter p forum som reddit.
Snubblade in p en trd dr folk postade bilder p sig sjlva, vilket sger en hel del.
Citera
2022-08-05, 10:42
Medlem
jesussugers avatar
Lst lnge p reddit men aldrig haft n konto tills igr.
Nu ska jag bara trolla skiter i om jag blir bannad
Citera
2022-08-05, 10:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrawfordPepsiBoner
Hej!

"Reddit" skulle man kunna sga att det r det nrmaste amerkanerna kommer Flashback?
r det inte ganska likt strukturellt?
Nej inte alls.

Mnga postar rent skit bara fr att f likes.

Mnga indier spammar ner reddit under deras vakna tid. Patetiskt trngda "memes" (som de facto inte r memes) och fula foton frmst.
Imho frstr indierna sidan. Det borde infras nolltolerans.

Mnga andra som INTE r indier gr exakt samma sak, men indierna syns verkligen, de sticker ut, om du t ex r p Damnthatsinteresting eller ngon meme-ig subreddit vid tiden d de antingen vaknat eller kommit hem frn skolan.

Vissa delar av reddit r okej men de gr att rkna p en halv hand.

Vad som str mig mest r att moderatorer/admins av vissa subreddits stnger av dig fort som attan om du skriver ngot som r politiskt inkorrekt. Inte en varning frst utan *poof* s blir du blockad att skicka in/skriva kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in