Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Ta ett djupt andetag, du är hysterisk och gormar.
Nej, om du nyss legat och brottats med en storväxt dåre så är det nog inte särskilt lätt att veta huruvida han blir medvetslös eller slutar andas. Det är inte ens särskilt enkelt eller går på sekunden att upptäcka att nån normal lugn människa som tuppat av hux flux andas eller inte.
Floyd-dåren gormade att han inte kunde andas redan när de försökte få in honom i baksätet av polisbilen, så inte alls konstigt att poliserna senare inte tog gormandet på allvar, hade jag inte heller gjort.
Hur kan man vara "hysterisk och gorma" via text? Skrev jag med stora bokstäver? Skrev jag utropstecken eller gjorde massa emojis? Intressant analys du drog från din röv.
Du rättfärdigar OV agerande genom att säga att "det är inte lätt att veta". Det kommer tyvärr inte räcka för att bli friad för brottet.
Det var inte Floyd som skrek att han inte kunde andas. Han låg på marken medvetslös. Hur ska han kunna "gorma" då? Det är personer som filmade som skrek det. Igen så försöker du bagatellisera agerandet som normalt och hävda att man "inte kunde veta".
Just därför såna som du inte borde jobba varken som polis eller OV. Inte ens som biljettkontrollant på SL.