2022-08-04, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assyouwish
Feldiagnos och behandling som gett men för livet. Sveda och värk. Förlorad inkomst. Har pratat med patientnämnden och de tycker jag skulle anmäla men är det värt allt "jobb", hur mycket ersättning kan man egentligen få?
Följer gärna detta +!
Citera
2022-08-04, 10:23
Medlem
Citat:
Fru offer 🤣 jag fick en biverkning av ett biologiskt läkemedel, ovanligt men ja det fick jag och måste leva livet ut med detta. Det är fruktansvärt smärtsamt så kan varken stå eller gå. Hur i helskotta ska jag bränna kalorier? Oavsett hur lite jag äter så går jag inte ner punkt! Har också dyspné som gör att jag sover ca en timme åt gången och mage gör inte heller sitt. Kan du snälla berätta för mig vad jag ska göra med dessa ondskefulla kalorier.

Bullshit, det är som att säga att du har en bil som går på tom tank.
Det går emot fysikens lagar att du knappt äter men ändå går upp i vikt.
Isåfall borde dom undersöka dig då du är ett mirakel.

Folk som säger sånt har ingen koll alls på va dom stoppar i sig och äter för mycket utan att ens förstå det själva, räkna kalorier så ska du få se hur mycket du stoppar i dig.
Det går riktigt snabbt att komma upp i 1600 kalorier vilket är kalori balans för de flesta kvinnor.
Citera
2022-08-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Läste första meningen sen såg jag att du skrivit en bok utan att dela upp det… Blir för jobbigt att läsa! Lycka till nu rå! Mmk hejpåre!
Haha tack ändå. Jag tömde hjärtat tillslut men handlar om hemsk vård och svåra biverkningar som gjort mig funktionsnedsatt. Så ifall jag kan vända mig någonstans för skadestånd. Eller i vilken ordning, vad kan man få etc.
Citera
2022-08-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle

Folk som säger sånt har ingen koll alls på va dom stoppar i sig och äter för mycket utan att ens förstå det själva, räkna kalorier så ska du få se hur mycket du stoppar i dig.
Det går riktigt snabbt att komma upp i 1600 kalorier vilket är kalori balans för de flesta kvinnor.

Igår: Välling till frukost (hjälper magen) en skål kellogs special k till lunch med naturell yoghurt, svamp tortelloni till middag. Sen vaknade jag som vanligt vid 3-4 tiden och drack kaffe och åt lite vattenmelon. Och nu ska jag gå och lägga mig. Lär sova till 14 ungefär och då har jag planerat att värma resten av gårdagens middag till lunch. Så ser mina dagar ut. Ingen rutin och mycket sängliggande. Är det för mycket mat?
Citera
2022-08-04, 10:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ska du anmäla NÅGOT är det väl att få ut arbetsskade-ersättning från företaget där du fick en kniv genom handen.

Du borde ha fått ersättning.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-08-04 kl. 10:40.
Citera
2022-08-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Följer gärna detta +!
Startade en annan tråd som spårade ur 🤪
Fick en hudsjukdom av ett biologiskt läkemedel, som jag aldrig skulle haft till en början. Vill kräva skadestånd helt enkelt..
Citera
2022-08-04, 10:38
Medlem
Citat:
Igår: Välling till frukost (hjälper magen) en skål kellogs special k till lunch med naturell yoghurt, svamp tortelloni till middag. Sen vaknade jag som vanligt vid 3-4 tiden och drack kaffe och åt lite vattenmelon. Och nu ska jag gå och lägga mig. Lär sova till 14 ungefär och då har jag planerat att värma resten av gårdagens middag till lunch. Så ser mina dagar ut. Ingen rutin och mycket sängliggande. Är det för mycket mat?
Allt det du åt igår är väldigt kaloririka måltider, förutom vattenmelonen då.

Kan lova dig att du ligger över din kaloribalans.
Som sagt räkna kalorier så ska du få se, folk som har noll kunskap om näring förstår inte hur snabbt man kommer upp i kalorier när man äter skit.
Citera
2022-08-04, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ska du anmäla NPGIT är det väl att få ut arbetsskade-ersättning från företaget där du fick en kniv genom handen.

Du borde ha fått ersättning.
Jag vet, dumma mig visste inte om det. Nu har det gått över 5 år så kan inte..
Citera
2022-08-04, 10:39
Medlem
Det låter som att du börjat din sjukvårdsresa på felaktiga diagnoser och mediciner.

Det bästa hade nog varit att börja om från 0 med ny vårdkontakt och kanske skippa alla mediciner, OM du skulle kunna göra det säkert.

Därefter välj nästa vårdkontakt NOGA. Gör din research.

Har själv åkt vårdkarusellen länge, sen 2014... varje dag är ett beslut att inte ge upp, så vet hur svårt det är men håll ut, livet har ALLTID en oanad möjlighet att vända när man minst anar det, döden är dock slutgiltig, oåterkallelig.

Men visst, bittert som fan att leva varje dag bara för att lida. Usch. Svensk vård utöver kriminell inkompetens - så sluta vara trevlig och börja hjälp dig själv, med egen research och egna val!
Citera
2022-08-04, 10:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle

Jag vet att man kan gå upp i vikt av att äta för LITE också, det är jag själv ett exempel på. Länge åt jag endast en rostad brödskiva alt en liten skål osötad müsli med osötad yoghurt till frukost/lunch och sen inget annat än vatten fram tills middag där jag alltsomoftast äter en balanserad, lagad måltid med mycket färska, nykokta grönsaker t ex haricots verts, broccoli, sparris, spenat osv.

Ändå gick jag upp, vid efterforskning visar det sig att kroppen arbetar annorlunda när den får för lite energi, då sparar den istället energi, ett sätt är genom att öka fett.
Citera
2022-08-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag vet att man kan gå upp i vikt av att äta för LITE också, det är jag själv ett exempel på. Länge åt jag endast en rostad brödskiva alt en liten skål osötad müsli med osötad yoghurt till frukost/lunch och sen inget annat än vatten fram tills middag där jag alltsomoftast äter en balanserad, lagad måltid med mycket färska, nykokta grönsaker t ex haricots verts, broccoli, sparris, spenat osv.

Ändå gick jag upp, vid efterforskning visar det sig att kroppen arbetar annorlunda när den får för lite energi, då sparar den istället energi, ett sätt är genom att öka fett.

Kan vara så i början men håller du dig till kaloriunderskott så kommer du gå ner förr eller senare.
Citera
2022-08-04, 10:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag vet, dumma mig visste inte om det. Nu har det gått över 5 år så kan inte..
Ajajaj då. Ps det skulle stå "NÅGOT", inte "ngpit", lol.

Är du säker på att det inte är för sent först efter tio år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in