2022-08-04, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assyouwish
Just det jag är rädd för. Men detta år gick det för långt.. funderar på att köra en cold turkey och dra på nåt hälsohem i Dalarna. Med färdtjänst 😳

Jag hade försökt sluta sakta, sakta. När man slutar tvärt så blir det en "chock" för kroppen, och beroende på hur mycket tur man har så kan det sluta i katastrof när kroppen reglerar en massa gener på kort tid.
Citera
2022-08-04, 09:35
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Just det jag är rädd för. Men detta år gick det för långt.. funderar på att köra en cold turkey och dra på nåt hälsohem i Dalarna. Med färdtjänst 😳

Vet inte om man kan sluta cold turkey.

Den här våldtäktsmannen, fick dom fast honom? Var det en invandrare?
Citera
2022-08-04, 09:38
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Jag röker inte. Haft cancer redan. Jag lipar inte. Finns inga tårar kvar. Dina råd suger.
Ja det kanske du har rätt i. Men inget hjälper att lipa, det är bara att bite the bullit. Skit händer och du är den enda som kan ändra på ditt liv. Men tråkigt med sjukdomar. Tänker mig att läkemedlen utlöst din hudsjukdom.
Citera
2022-08-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Du gick alltså från ett någorlunda normalt liv till alla dessa mediciner efter en överfallsvåldtäkt.

Jag gillar att dina läkare gett dig flertalet sjukdomsdiagnoser efter ett ganska stort trauma, istället för att fokusera i sig på traumat och hur du tar dig ur det.

Man blir mer eller mindre funktionsoduglig av så många mediciner, växt upp med en mor med liknande medicinskåp och har man gott förtroende för vården som många svenskar har så tar man tabletterna dagligen enligt recept och tänker att det blir bättre då.

Är mer eller mindre en form av kemisk kastrering när det kommer till arbetsförmåga och värdigt liv. Du borde erbjudits kompetent terapi och fått fokus på behandlingar istället för temporära mediciner under längre tid.

Sveriges vård är skandalös. Uppehåll alla som behöver terapi och samtalsvård med ett gäng mediciner så att de tappar livslusten och långsamt går mot sin död tack vare just medicineringen.

Hoppas innerligt du får det stöd du behöver, lycka till.

Tack för förståelsen. Ja jag har sökt olika terapier och liknande i många år men det är väntetider och läkare samt psykologer som slutar eller avbryter. Nu gick jag KBT tills februari då jag fick alla biverkningar av injektionerna så kunde inte ta mig dit längre, avbokade ett par möten och sen ringde jag för att kolla om vi kunde ta det per videosamtal istället men då hade min psykolog slutat och börjat på BUP. Så nu står jag i kö igen men vet inte om jag orkar igen.
Citera
2022-08-04, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Vet inte om man kan sluta cold turkey.

Den här våldtäktsmannen, fick dom fast honom? Var det en invandrare?

Spelar ingen roll vad personen har för ursprung. Har blivit utnyttjad av alla färger hela livet sen 11 åring. Ja de tog honom, han tappade sitt leg när han flydde från tjejen som kom och viftade med väskan som en helikopter och skrek på honom. Är inte heller feminist men vaffan.. girl power
Citera
2022-08-04, 09:44
Medlem
Treansiktens avatar
Citat:
Tack för visdomsorden. Ha dem själv i åtanke när det händer dig något hemskt som du inte kan kontrollera. Antar att du är den typen som som kan trolla bort sina panikattacker och inte blivit utkastad från skolan som 13 årig hemlös? Men snälla fortsätt, har du inge råd ens å du vise man/kvinna?

Här får du bästa råden fru offer.
Räkna kalorier och gå ner i vikt. Det kommer lösa många av dina hudproblem och konstanta tillstånd av inflammationer. Det är inte lätt med autoimmuna sjukdomar eller panikångest men du kan inte förebygga dina problem i livet genom att gå på häxjakt.
Citera
2022-08-04, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Jag hade försökt sluta sakta, sakta. När man slutar tvärt så blir det en "chock" för kroppen, och beroende på hur mycket tur man har så kan det sluta i katastrof när kroppen reglerar en massa gener på kort tid.

Jo hu hu det är inget att leka med. Har försökt sätta ut vissa psykofarmaka på egen hand. Slutar ofta på psyket. Men, that's the dream.
Citera
2022-08-04, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Ja det kanske du har rätt i. Men inget hjälper att lipa, det är bara att bite the bullit. Skit händer och du är den enda som kan ändra på ditt liv. Men tråkigt med sjukdomar. Tänker mig att läkemedlen utlöst din hudsjukdom.

Jag vänder mig till detta forum anonymt eftersom jag aldrig skulle gnälla till mina nära. Så låt mig lipa lite, kändes skönt att lätta lite på trycket. Och ändå är det en liten bråkdel jag skriver ner.. folk ska väl orka läsa också. Men tråden flippar, är fortfarande nyfiken på om någon fått skadestånd pga felaktig diagnos och felaktig behandling som lett till funktionsnedsättning. Jag skulle börja jobba i mars genom arbetsförmedlingen, eftersom jag redan har problem med ryggen. Men nu är jag sjukskriven ett år pga dessa hudsjukdomar som är väldigt smärtsamma.
Citera
2022-08-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treansikten
Här får du bästa råden fru offer.
Räkna kalorier och gå ner i vikt. Det kommer lösa många av dina hudproblem och konstanta tillstånd av inflammationer. Det är inte lätt med autoimmuna sjukdomar eller panikångest men du kan inte förebygga dina problem i livet genom att gå på häxjakt.

Fru offer 🤣 jag fick en biverkning av ett biologiskt läkemedel, ovanligt men ja det fick jag och måste leva livet ut med detta. Det är fruktansvärt smärtsamt så kan varken stå eller gå. Hur i helskotta ska jag bränna kalorier? Oavsett hur lite jag äter så går jag inte ner punkt! Har också dyspné som gör att jag sover ca en timme åt gången och mage gör inte heller sitt. Kan du snälla berätta för mig vad jag ska göra med dessa ondskefulla kalorier.
Citera
2022-08-04, 10:03
Medlem
Jag är ledsen att du har behövt gå igenom så mycket.

Jag har själv levt med en cocktail av mediciner i många år, och nu förstår jag hur mycket skada det har orsakat. Efter några år med Benso blev jag diagnostiserad med Fibromyalgi, eller ME/CFS. Jag var så sjuk och mest sängliggandes. Och även opiater under denna tid.

Och detta är mediciner som bara ska användas under kort tid, och sedan så kör toleransen igång. De problem som man egentligen hade har nu blivit hundra gånger värre. Jag fick så mycket problem både fysiskt och psykiskt, men sjukvården vägrade att tro på att det var mina mediciner. "Ditt problem är ångest."

Och en biverkan är viktökning, man kan gå upp 20-30 kg. Men det beror även på att man får ökad aptit, så det är nog inte bara tabletterna.

Och att börja och sluta med dessa mediciner gör att man mår mycket dåligt. Hjärnan och nervsystemet utsätts för "kindling" och det blir bara värre och värre för var gång.

Nu har du ju flera diagnoser som kanske kräver dessa mediciner? Men min cocktail skapade så mycket problem. Och tyvärr så går det inte att anmäla Big Pharma eller läkare för detta, det är så många som har misslyckats. Och att bara sluta rakt av, CT, kan sluta i en katastrof. Man måste få hjälp av en beroendeläkare under lång tid.
Citera
2022-08-04, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Jag är ledsen att du har behövt gå igenom så mycket.

Jag har själv levt med en cocktail av mediciner i många år, och nu förstår jag hur mycket skada det har orsakat. Efter några år med Benso blev jag diagnostiserad med Fibromyalgi, eller ME/CFS. Jag var så sjuk och mest sängliggandes. Och även opiater under denna tid.

Och detta är mediciner som bara ska användas under kort tid, och sedan så kör toleransen igång. De problem som man egentligen hade har nu blivit hundra gånger värre. Jag fick så mycket problem både fysiskt och psykiskt, men sjukvården vägrade att tro på att det var mina mediciner. "Ditt problem är ångest."

Och en biverkan är viktökning, man kan gå upp 20-30 kg. Men det beror även på att man får ökad aptit, så det är nog inte bara tabletterna.

Och att börja och sluta med dessa mediciner gör att man mår mycket dåligt. Hjärnan och nervsystemet utsätts för "kindling" och det blir bara värre och värre för var gång.

Nu har du ju flera diagnoser som kanske kräver dessa mediciner? Men min cocktail skapade så mycket problem. Och tyvärr så går det inte att anmäla Big Pharma eller läkare för detta, det är så många som har misslyckats. Och att bara sluta rakt av, CT, kan sluta i en katastrof. Man måste få hjälp av en beroendeläkare under lång tid.

Ja, du förstår.. fibromyalgi är ju det jag skulle utredas för men dåvarande läkare slutade. Och den nya misstänkte psoriasisartrit då, vilket det inte var men blev behandlad efter. Men nej som du säger, svårt med anmälningar och långdragen process misstänker jag. Därför frågar hellre här än att ringa runt till t.ex lif löf leffe och keffe verkar vara så invecklat allting.. denna byråkrati.
Citera
2022-08-04, 10:16
Medlem
Löf eller lif ersättning?

Feldiagnos och behandling som gett men för livet. Sveda och värk. Förlorad inkomst. Har pratat med patientnämnden och de tycker jag skulle anmäla men är det värt allt "jobb", hur mycket ersättning kan man egentligen få?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in