2022-08-04, 00:20
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Rent fysiskt så kan man inte hålla någon med dubbla vikten nere med sin tyngd. Men som sagt så är hennes knän på backen vad jag kan se och då fördelas hennes vikt främst över perrongen och inte på den liggande kroppen om jag förstått fysikens lagar rätt. Men är det olagligt att sitta gränsle över någons rygg? Sitta gränsle över ryggen gör frugan då jag får en massage. Så jag tror nog mer att det var strypgreppet som orsakade dödsfallet. Inte den kvinnliga OV agerande.
Haha.. Frugan din brukar massera dig på ett betonggolv också eller? Hon sitter absolut inte upp utan lägger all sin tyngd med sin feta röv på ryggen? Givetvis är det en kombo av båda vakternas agerande som orsakade döden, du blandar ju bara bort korten. Du behöver inte svara.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ja, hennes knä är i backen, tänkte du att hon skulle sitta och balansera på killen utan att röra marken samtidigt? Fettot väger säkert lätt 100 kg så vad spelar det för roll. Fortfarande stor vikt på hans kropp med tanke på att mannen också sitter på honom.

Ja har man hållit på med MMA eller BJJ så vet man att det är ganska mycket vikt som hamnar på en även fast knäna är i backen...
Citera
Medlem
Citat:
Hon sitter gränsle över hans rygg vad jag kan se. Med knäna i backen vid sidan av mannen. Jag tror att det går alldeles utmärkt att andas under sådana förhållanden. Så jag tror att det mer är den manliga OV grep runt halsen som orsakade kvävningen. Har du någon annan video som jag inte har sett, om inte så är det du som är efterbliven.
Nej, du dör av det. Det är fundamentalt att du aldrig sätter dig på en person, det blir en mekanisk strypning då bröstkorgen behöver utrymme för att vidgas, detta blir inte kul för väktarna i rättegången. Jag är rätt säker på att det blir vållande till annans död
Citera
2022-08-04, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, det säger jag inte i det inlägget du svarar på.

Dock är det så att domstolen väger in precis det du är inne på, att en fysiskt svagare part kan i vissa fall få utöva grövre våld mot en fysiskt starkare part.

En 110 kilos ordningsvakt kan antagligen inte motivera batongslag och nedläggning av 45 kilos rullstolsburen person, men en 45 kilos ordningsvakt skulle antagligen få använda batongslag mot ett 110 kilo tung finskt fyllo som går bärsärk på en perrong.

Vad har du för källa på att fysiskt svagare ordningsvakter får bruka grövre våld?
Citera
2022-08-04, 00:23
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ja, hennes knä är i backen, tänkte du att hon skulle sitta och balansera på killen utan att röra marken samtidigt? Fettot väger säkert lätt 100 kg så vad spelar det för roll. Fortfarande stor vikt på hans kropp med tanke på att mannen också sitter på honom.

Nej, jag tänkte mer att hon kanske inte gör något juridiskt fel i det momentet med tanke på att hennes knän är i backen. Stor vikt på kropp är det väl vid de flesta gripanden? Det är väl var man placerar tyngdpunkten som avgör om det är brottsligt eller ej?
Citera
2022-08-04, 00:24
Medlem
Citat:
Nej, jag tänkte mer att hon kanske inte gör något juridiskt fel i det momentet med tanke på att hennes knän är i backen. Stor vikt på kropp är det väl vid de flesta gripanden? Det är väl var man placerar tyngdpunkten som avgör om det är brottsligt eller ej?
Om hon inte gör juridiskt fel så kommer det inte bero på att hennes knä är i backen samtidigt.
Citera
2022-08-04, 00:25
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja har man hållit på med MMA eller BJJ så vet man att det är ganska mycket vikt som hamnar på en även fast knäna är i backen...

Har man sysslat med MMA eller BJJ så vet man också att det är ganska svårt att ha ihjäl någon med lite kroppsvikt. Gäller att träffa väldigt rätt.
Citera
2022-08-04, 00:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Har man sysslat med MMA eller BJJ så vet man också att det är ganska svårt att ha ihjäl någon med lite kroppsvikt. Gäller att träffa väldigt rätt.

Du är ju dum i huvudet vi kan ju låta någon dra en strypning på dig samtidigt som någon sätter sig på ryggen din... så får vi se hur länge du klarar dig.

Krävs inte speciellt mkt vikt för att försvåra andningen... speciellt inte på någon som är otränad.
Citera
2022-08-04, 00:28
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Haha.. Frugan din brukar massera dig på ett betonggolv också eller? Hon sitter absolut inte upp utan lägger all sin tyngd med sin feta röv på ryggen? Givetvis är det en kombo av båda vakternas agerande som orsakade döden, du blandar ju bara bort korten. Du behöver inte svara.

Man lägger inte all sin tyngd om man har knäna i backen. Inte ens om man har en fet röv. För övrigt så rörde hon sig en hel del och satt inte parkerad på ryggen. Men jag tror att du har fel och att den kvinnliga OV kommer frias.
Citera
2022-08-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazi2
Hur började bråket och hur gick det för offren som Juha ska ha slagit?
Ett av "offren" är han som filmar och pratar engelska. Verkar inte speciellt skadad om du frågar mig.
Citera
2022-08-04, 00:30
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Om hon inte gör juridiskt fel så kommer det inte bero på att hennes knä är i backen samtidigt.

Ok, vad tänkte du på då? Att hon bad manliga OV att avbryta?
Citera
2022-08-04, 00:30
Medlem
Min gissning är också att den manlige ordningsvakten kommer att bli fälld för grovt vållande till död med sitt struptag som helt uppenbarligen är över en minut lång som minimum. Men kvinnliga ordningsvakten lär nog också få någon dom. Jag misstänker att det blev en kombination av deras strypgrep och nedtryckande som gjorde det omöjligt för den nu döde att andas.

Det som fäller ordningsvakterna är att de lägger så otroligt mycket kraft mot huvud och hals samt att när de upptäcker att han inte andas inte vidtar åtgärder för att rädda honom utan istället verkar det som att de då bojar honom.

Tragiskt händelse, jag vill inte tro att vakterna gjorde det med avsikt, men man får ändå ha med i bilden att det kan vara övervåld pga de tappar kontroll över sina egna känslor. Som jag förstår det så får den kvinnliga ordningsvakten ett slag mot ansiktet i början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in