Citat:
Ursprungligen postat av
grungewhore
Jag ser ingen som försvarar BO's beteende, däremot många som ifrågasätter tillvägagångssättet. Nödvärnsrätten (OV slagen i ansiktet) ger ingen rätt att varken ha en onödigt lång chokehold eller att skjuta eller ens sparka honom på kuken för att han är dum i huvudet.
Du kan vända på det. Vill du att privata entreprenörer ska ha utvidgad möjlighet att efter eget huvud ge sig på människor som är berusade med vilket våld de önskar, för att det är degenererat beteende? Jag hoppas du tar en glögg för mycket på julfesten i dina chinos så du får rikligt med spö för att du beter dig upprört när tunnelbanan åkte ifrån dig (ja, jag har sett just den personen få spö av OV).
Din uppenbara brist på förståelse gör dig förstås direkt lämpad för en tjänst hos CSG.
Det finns flera som ifrågasätter trovärdigheten i vittnesuppgifterna, vissa som påstår att killen i videon som säger att han blev slagen ljuger, andra som ursäktar en vuxen mans slag mot kvinnor som "lite stök" osv. Jag känner för övrigt inte en enda person som någonsin hamnat i trubbel med OV, men å andra sidan umgås jag inte med benzofyllon och pundare eller andra stökmänniskor.
Givetvis har väl alla "tjafsat" med någon krogvakt, men det är en helt annan sak. Jag har aldrig varit med om att någon i min närhet betett sig på ett sätt som gör att man larmar OV. Då har man problem, så är det bara.
Jag köper absolut att en stor käft kan leda till att man får en stöddig OV på sig, men det är ganska långt ifrån att man blir mördad eller grovt misshandlad som verkar vara vardagsmat för folk här.