Citat:
Ursprungligen postat av
jfnklstrm
Jag kanske ska börja med att klargöra att jag inte är deprimerad eller har annan psykisk ohälsa.
Mitt problem är livsleda. Jag har en snygg tjej, bra sex, bra utbildning som ger mig ett bra jobb
med bra lön. Dessutom har jag goda vänner som jag kan tala med, 4 barn som jag älskar, bor
bra och har absolut ingenting att vara missnöjd över.
MEN - jag har liksom slutat gilla att leva. Det är inte så att jag tänker ta livet av mig sådär rakt
av - men varje natt önskar jag att jag ska slippa vakna, flyger jag så hoppas jag i smyg att planet
ska störta, jag skulle inte ha nåt emot att bli skjuten av nån gangster eller liknande.
Så därför tickar livet på, jag har det bra men det ger mig ingenting längre - det låter kanske som
depression, men jag uppfattar det mer som en allmän livsleda som bottnar i att jag inte längre känner
något inför livet, inte har några drömmar längre osv - jag är helt enkelt öppen för alla former av olyckor
eller händelser som skulle kunna ända mitt liv.
Fick jag veta att jag hade någon allvarlig sjukdom skulle jag inte behandla den osv.
Finns det fler som mig därute och hur gör ni för att stå ut?
Du är inte ensam.
Visste inte att det fanns en term för just detta, som både du och jag känner.
Jag tänker mer eller mindre dagligen att jag inte pallar med livet längre, hur skönt det skulle vara att höra att en fetingkomet var på väg mot jorden… ”Why bother” liksom. Har som du, utbildat mig med bra jobb och hög lön, goda vänner och familj, ser bra ut och har lätt att träffa kvinnor.
För mig känns livet mest bara jobbigt, massa måsten o.s.v. Det är inte direkt så att samhället och mänsklighetens utveckling ger hopp om en bättre framtid heller…
Tror att detta blivit allt vanligare i takt med allt kaos runt om i världen. Inte enbart, men till stor det p.g.a. Pandemier, krig, censur, konspirationer m.m.