2022-08-03, 00:19
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Men dom borde ha lärt sej att det inte är tillåtet att använda halslåsgrepp som dom sett på någon MMA fight på TV när dom jobbar.

Men OV kanske tycker det är kul att prova sånt på folk när dom får en chans... Vem vet vem som blir nästa offer?

Uppenbart lär man sig detta, man får också testa på effekten av att någon sitter på ens rygg. Så på ett sätt *förundras jag nästan mer av kvinnans agerande, speciellt då hon gör det i kombination med ett grepp om halsen.

*utöver mannens beslut att fängsla en död människa.
Citera
2022-08-03, 00:19
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Du måste ha uppsåt att döda för att kunna bli dömd för dråp, eller helt enkelt vara införstådd med att din handling kan innebära döden för personen, men att du trots det, likgiltigt inför det faktum, begår handlingen.

Ska vakten i det här fallet dömas till dråp så måste åklagaren bevisa att vakten visste om att hans agerande kunde sluta i BOs död, men ändå fortsatte. Jag tror det blir svårt för åklagaren.
Nej du kan slå någon i ett bar slagsmål och om personen dör av hjärnblödning tex så blir det dråp alt grovt vållande.
Har du i ett annat exempel bråkat med en man i en bar och går hem och hämtar ett vapen, återvänder till baren och tar vederbörande av daga så anses det som mord då du går in i situationen men intentionen att skada offret.

Har du tänkt tanken eller hände det i all hast?
Troligtvis blir det högsta straffet OV får är dråp om ens det men jag kan tro att hans intention i stunden vara att döda mannen.
Citera
2022-08-03, 00:20
Medlem
Citat:
Du måste ha uppsåt att döda för att kunna bli dömd för dråp, eller helt enkelt vara införstådd med att din handling kan innebära döden för personen, men att du trots det, likgiltigt inför det faktum, begår handlingen.

Ska vakten i det här fallet dömas till dråp så måste åklagaren bevisa att vakten visste om att hans agerande kunde sluta i BOs död, men ändå fortsatte. Jag tror det blir svårt för åklagaren.

Vad finns det att "bevisa"? Han har ett stryptag runt killens hals? Det är i någon mening jämförbart med att jag skjuter med en pistol mot någon utan att sikta speciellt noga. Alla fattar att man kan dö av båda dessa handlingar. Hur hade du tänkt att åklagaren ska "bevisa" något här? Typ läsa vaktens tankar?
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
När killen släpper huvudet förstår han att BO är död, men försöker låtsas som om han fortfarande lever genom att putta till honom så att han rör på sig och sliter upp armen för att sätta på handfängsel. Det syns även i hans blick när han försöker få ögonkontakt med tjejen att han VET.

Fängelse för båda.
Ja han har ju känt att pulsen är död. Killen måste haft ganska hög och stark puls innan dom får ner han.
Citera
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Bruden är väl jugge?

Bosnier verkar det som....

Edit:

Men efter att tillbringat tid där nere, så vet jag att det är egentligen same same, oavsett vilken religion man har om man kommer från forna Jugoslavien. Allt där nere handlar om att inte tappa ansiktet och att verka i en strikt hierarki samt att aldrig erkänna ett eget fel.
Senast redigerad av Flashshit 2022-08-03 kl. 00:27.
Citera
2022-08-03, 00:21
Medlem
Citat:
Dråp är när det inte är planerat.

Nej, se lagtexten jag citerade.
Citera
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Nej du kan slå någon i ett bar slagsmål och om personen dör av hjärnblödning tex så blir det dråp alt grovt vållande.
Har du i ett annat exempel bråkat med en man i en bar och går hem och hämtar ett vapen, återvänder till baren och tar vederbörande av daga så anses det som mord då du går in i situationen men intentionen att skada offret.

Har du tänkt tanken eller hände det i all hast?
Troligtvis blir det högsta straffet OV får är dråp om ens det men jag kan tro att hans intention i stunden vara att döda mannen.

Nej, det stämmer inte. Du åker inte dit för dråp om du slår en person och den trillar olyckligt så att den dör.
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter
Vad finns det att "bevisa"? Han har ett stryptag runt killens hals? Det är i någon mening jämförbart med att jag skjuter med en pistol mot någon utan att sikta speciellt noga. Alla fattar att man kan dö av båda dessa handlingar. Hur hade du tänkt att åklagaren ska "bevisa" något här? Typ läsa vaktens tankar?
Han tar ju i från tårna när han stryper honom. Sätter ju foten mot bänken och trycker.
Citera
2022-08-03, 00:22
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Så oväntat att det var musselmaner till OV.... Not!
Att ha de här människorna som OV är precis lika sjukt som att anställa dessa musslor i säkerhetskontrollen på våra flygplatser!
Vilka var det som flög in i tornen 9/11? Vilka är det vi försöker undvika terrorangrepp ifrån?
Detta är som att sätta räven att vakta hönshuset....

Ett fyllo som går runt och stökar, slåss och misshandlar kvinnor. Om det var en blatte som gjort det hade du inte suttit här och gnällt.
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte. Du åker inte dit för dråp om du slår en person och den trillar olyckligt så att den dör.
Inte trillar. Om du slår ett par rejäla smällar, mannen går ner du slutar, han dör på sjukhus. Dråp.
Citera
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter

Fast det är ju åklagarens jobb att bevisa. Oavsett vad du tycker om den saken.
Citera
2022-08-03, 00:23
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Om vakten är normalbegåvad är det utom rimligt tvivel en akt att döda med vilje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in