2022-08-03, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Förlåt, du kanske är lite efterbliven, men det är exakt det en domstol gör. De ska självklart avgöra om det finns uppsåt eller inte. Och uppsåt är väl en sorts tanke eller?

Ska jag lämna tråden för att du anser att jag är en nolla? Har du inte lite för höga tankar om dig själv nu gubben?

Jag ger dig en chans, vilka omständigheter i GM handlande tyder på att det inte utåt sett ser avsiktligt ut?
Citera
2022-08-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yepster
Måste få rätta dig här och vidga din vy. Ofta är det väldigt värdefullt att man och kvinna jobbar tillsammans i dessa yrken då kvinnor oftare är bättre på mana till lugn genom att prata än vad män är. Därav kan många situationer lösas med mindre våld än om 2 testo och adrenalinstinna män skulle gå in i samma situation.

Ang denna händelse så gör dom båda OV så inåt helsike fel, uppenbart bör dom dömmas till stränga straff!

Kan säkert vara bra i många fall men drar man situationer till sin spets så kan jag tänka mig att den manlige ordningsvakten kände stark rädsla för sitt egna liv. Blir han knockad riskerar han sitt egna liv och han är förstås mycket väl medveten om att någon hjälp från den kvinnliga kollegan inte finns att få.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masajen
Här har vi två st ordningsvakter som mördar och stryper ut en person i tunnelbanan. När dom väl ser att han är livlös så bojar dom honom istället för att påbörja HLR. Vilka jävla fittor. Och nu så släpper åklagaren båda två, alltså vad i helvete..
Annat hade nog varit fallet om offret var mörkhyad och vakterna vita. Då hade det låtit helt annorlunda... Tyvärr
Citera
Medlem
Citat:
Här har vi två st ordningsvakter som mördar och stryper ut en person i tunnelbanan. När dom väl ser att han är livlös så bojar dom honom istället för att påbörja HLR. Vilka jävla fittor. Och nu så släpper åklagaren båda två, alltså vad i helvete..
Har förstått av tidigare kommentarer att de är babbar så... Rasistiskt hatbrott är vad det är.
Citera
2022-08-03, 00:07
Avstängd
Unobosss avatar
Ordningsvakten använder grovt övervåld.
Han är totalt ignorant över tillståndet på den som han stryper.
Han kan skylla på att han var uppjagad men hade detta varit två privat personer som brottades hade MGM gripits för mord.
Offret har varit i underläge då OV är två och han har inte bjudit upp till kamp när han är säkrad.
Det är mord i min bok men det kan tyckas oturligt för denna vakt som då blir av med flera år av sitt liv men det måste göras ett exempel!
Det finns bevis för allmänheten att det är ett mord och det kommer väcka enorm avsky om MGM kommer lindrigt undan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reclaims
Förlåt, du kanske är lite efterbliven, men det är exakt det en domstol gör. De ska självklart avgöra om det finns uppsåt eller inte. Och uppsåt är väl en sorts tanke eller?

Ska jag lämna tråden för att du anser att jag är en nolla? Har du inte lite för höga tankar om dig själv nu gubben?

Nu kan jag inget alla de juridiska detaljera, men man måste väl inte tänka att jag tänker döda någon för att åka dit för mord/dråp?

Säg att jag har en pistol och bara bränner av massa skott mot någon för att jag tycker det är roligt eller whatever. Jag har egentligen inget syfte att döda personen och siktar inte, jag bara skjuter i den allmäna riktningen. Säg att ett skott dödar personen. Då kommer jag ändå torska på mord/dråp (hoppas jag iallafall). Lixom alla människor fattar att om man skjuter mot folk med en pistol så finns det en risk att den personen dör, nu dog den jag helt medvetet sköt mot. Man kan kanske säga att jag var likgiltig inför att personen skulle dö p.g.a mitt handlande, kanske finns det i juridiken något starkare typ av uppsåt i detta fall, jag vet inte exakt.

Nu är situationen här inte här lika extrem, men bara för att de inte har någon plan eller uttalad tanke på att killen ska dö så skulle väl inte det utesluta mord/dråp.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

De är ju fortfarande misstänkta. Beroende på typ av brott och om flyktfara och/eller risk för försvårande av utredningen finns så är det ganska standard att det inte blir häktning. Gissningsvis har man bedömt att man har det material som behövs för att det inte ska vara möjligt för de två vakterna att t ex snacka ihop sig om nån version som kan bli svår att motbevisa. Om det gått till som det beskrivs verkar ett åtal ganska sannolikt åtminstone för den manlige ordningsvakten.
Citera
2022-08-03, 00:09
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dualtofilter
Nu kan jag inget alla de juridiska detaljera, men man måste väl inte tänka att jag tänker döda någon för att åka dit för mord/dråp?

Säg att jag har en pistol och bara bränner av massa skott mot någon för att jag tycker det är roligt eller whatever. Jag har egentligen inget syfte att döda personen och siktar inte, jag bara skjuter i den allmäna riktningen. Säg att ett skott dödar personen. Då kommer jag ändå torska på mord/dråp (hoppas jag iallafall). Lixom alla människor fattar att om man skjuter mot folk med en pistol så finns det en risk att den personen dör, nu dog den jag helt medvetet sköt mot. Man kan kanske säga att jag var likgiltig inför att personen skulle dö p.g.a mitt handlande, kanske finns det i juridiken något starkare typ av uppsåt i detta fall, jag vet inte exakt.

Nu är situationen här inte här lika extrem, men bara för att de inte har någon plan eller uttalad tanke på att killen ska dö så skulle väl inte det utesluta mord/dråp.
För mord tror jag det krävs uppsåt och likgiltighet inför offrets öde.

Rätta mig gärna den som är juridiskt påläst.
Citera
2022-08-03, 00:09
Medlem
Flashshits avatar
Så oväntat att det var musselmaner till OV.... Not!
Att ha de här människorna som OV är precis lika sjukt som att anställa dessa musslor i säkerhetskontrollen på våra flygplatser!
Vilka var det som flög in i tornen 9/11? Vilka är det vi försöker undvika terrorangrepp ifrån?
Detta är som att sätta räven att vakta hönshuset....
Citera
2022-08-03, 00:10
Medlem
reclaimss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag ger dig en chans, vilka omständigheter i GM handlande tyder på att det inte utåt sett ser avsiktligt ut?

Jag tycker att vakternas agerande ser förjävligt ut, och de gick helt klart över gränsen och ska dömas därefter. Men jag tror helt enkelt inte att han hade uppsåt att döda.
Jag har sett videon, som de flesta här inne, och jag tycker inte att han själv ser ut att fatta vad som håller på att hända. Men det är bara min åsikt. Men jag tror även att det skulle bli svårt för en åklagare att kunna bevisa uppsåt i det här fallet.
Citera
2022-08-03, 00:10
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Så oväntat att det var musselmaner till OV.... Not!
Att ha de här människorna som OV är precis lika sjukt som att anställa dessa musslor i säkerhetskontrollen på våra flygplatser!
Vilka var det som flög in i tornen 9/11? Vilka är det vi försöker undvika terrorangrepp ifrån?
Detta är som att sätta räven att vakta hönshuset....
Bruden är väl jugge?
Citera
2022-08-03, 00:11
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jag har inte påstått att det är vanligt din jävla idiot! Om det var vanligt skulle det ju hända dagligen och det gör det ju inte.
Och man får avsky vad som helst hur mycket dom helst utan att behöva låsas in din efterblivna stolle. Du måste ju vara sällsynt dum i hivudet😆😂

Om det var ett hjärnsläpp eller uppsåtligt ska du överlåta till utredningen att avgöra. Inget en obildad tönt som du kan avgöra iaf.
Att du ens skriver " uppsåtligt " visar på ytterst liten uppfattning om vad det innebär.
Du har alltså alternativet att två ordningsvakter skulle ha dödat mannen med flit?
Jag kan gärna vara en obildad tönt i dina ögon, för en sån som du räknas inte. Speciellt inte när du skriver som du gör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in