2022-08-01, 13:27
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Nej, det fungerar inte så. De ringer SL, som är de som skickar ett larm till polisen.

Därefter är det upp till polisen att avgöra om han behöver ambulans eller bårbil.

Så dom stryper mannen halvvägs till döds och ringer efter polis. Det kan ju ingen telefonist i övervakningscentralen bedöma. Har dom själva så dåligt omdöme att dom inte tillåts bedöma ifall sjukvårdspersonal eller polis ska tillkallas. Då är läget ännu värre än jag befarat. Djävla drängar utan varken utbildning eller omdöme. Fy för den lede.
Citera
2022-08-01, 13:28
Medlem
Citat:
Mannen ska ha ofredat och misshandlat personer på perrongen.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/allvarligt-skadad-efter-ingrepp-av-ordningsvakter/

Jojo jag har läst det där. Ordningsvakterna uppgav när de larmade polis att mannen hade ofredat och misshandlat. Men det är just ov's uppgifter och än så länge inget som har bekräftats av vittnen vare sig här i tråden eller i media (mig veterligen).

Sen har ju såklart tumultet föregåtts av nånting. Men om man får tro ett vittne här i tråden så hade ju mannen varit utåtagerande mot det egna sällskapet. Vilket är en stor skillnad mot att "gå berserk" mot random personer anser jag.

Vi VET inte. Att med facit i hand ta ov's ord för sanna gör i vart fall inte jag.

En annan sak jag funderar på: Vad är det för typ av människor som bara ger upp sitt arabiska födelsenamn för att hitta på ett Svensson-namn?
Varför får man ens göra så? Mycket märkligt tycker jag.
Citera
2022-08-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Väldigt inviduellt men ca 10sek om det klämmer åt halspulsådrorna perfekt. Sedan för att dö av det krävs det att greppet hålls ytterligare flera minuter medans personen är medvetslös. Tveksamt detta skett då folk skulle reagerat. Bland det säkraste sättet få en aggresiv person under kontroll utan att skada den, tusentals personer inom kampsport blir strypta med armlås till dom tappar medvetandet varje dag och det har aldrig skett ett enda dödsfall.

Är personen extremt påverkad av droger som verkar vara fallet här kan minsta extra stress göra så man dör dock. Klart ordningsvakterna inte höll greppet och tänkte "nu håller vi kvar tills personen dör".

När jag tänker necklock tänker jag på matchen mellan Khabib och Connor McGregor som slutade med necklock och där irländaren fick klappa för att inte sövas.

Med andra ord denne lodis skulle ha klappat och han skulle ha överlevt.
Citera
2022-08-01, 13:33
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Jojo jag har läst det där. Ordningsvakterna uppgav när de larmade polis att mannen hade ofredat och misshandlat. Men det är just ov's uppgifter och än så länge inget som har bekräftats av vittnen vare sig här i tråden eller i media (mig veterligen).

Sen har ju såklart tumultet föregåtts av nånting. Men om man får tro ett vittne här i tråden så hade ju mannen varit utåtagerande mot det egna sällskapet. Vilket är en stor skillnad mot att "gå berserk" mot random personer anser jag.

Vi VET inte. Att med facit i hand ta ov's ord för sanna gör i vart fall inte jag.

En annan sak jag funderar på: Vad är det för typ av människor som bara ger upp sitt arabiska födelsenamn för att hitta på ett Svensson-namn?
Varför får man ens göra så? Mycket märkligt tycker jag.

För att få sin gamla skit bortraderat. Ett bättre CV
Citera
2022-08-01, 13:34
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
När jag tänker necklock tänker jag på matchen mellan Khabib och Connor McGregor som slutade med necklock och där irländaren fick klappa för att inte sövas.

Han hade alltså minst en fri hand att klappa med?
Citera
2022-08-01, 13:37
Medlem
Citat:

Man ska väl för helvete inte behöva göra tapout för att slippa bli mördad? Bättre att inte sätta uniformer på kaozblattar.
Citera
2022-08-01, 13:37
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så dom stryper mannen halvvägs till döds och ringer efter polis. Det kan ju ingen telefonist i övervakningscentralen bedöma. Har dom själva så dåligt omdöme att dom inte tillåts bedöma ifall sjukvårdspersonal eller polis ska tillkallas. Då är läget ännu värre än jag befarat. Djävla drängar utan varken utbildning eller omdöme. Fy för den lede.

Ja ge sig på (andra) för att vakter mår då dåligt själva liksom, och ta ut ilskan oftast på helt oskyldiga.
Citera
2022-08-01, 13:44
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, jag har inte fel.

I Sverige är det en domstol som avgör om ett brott har begåtts.

Man kan naturligtvis spekulera kring hur en domstol kommer att värdera bevis, till exempel filmmaterial, men det är när domstolen har friat eller fällt som vi vet om och vilka brott ordningsvakterna har begått.
Du har verkligen ingen koll, många övervakningsfilmer skillnad ifrån fällande dom till friande dom. Men orkar inte diskutera det med dig för du kommer bara dementera det.

I just detta fall har det väldigt betydelse för domen om videomatrial samt rättsläkarens bedömning vad som orsakade döden. Du får nog läsa på lite och inte gissa vad du tror.

Men med det sagt så kommer det inte enbart grunda sig på om det finns på film.
Senast redigerad av AngieD 2022-08-01 kl. 13:51.
Citera
2022-08-01, 13:48
Medlem
Hoppas verkligen att csg ab hålls ansvariga på ett adekvat sätt nu. Det är ett företag som under lång tid arbetat med otillåtna metoder, hetsat, skapat otrygghet och gång på gång kommit undan. Det går bla att läsa om i boken ”grip till varje pris” av Kolbjörn Guwallius.

Det är ett företag som tjänar pengar på att hyra ut så många ov som möjligt vilket ju betyder att dom tjänar på otryggheten eller iaf känslan av otrygghet. Då krävs ett enormt ansvar. Nu kan men klart och tydligt se att det är dom själva som skapar otryggheten och motverkar sitt eget syfte.

En iakttagelse som jag gjort senaste 2-3 åren är att ov:erna liksom letar med blicken efter konfrontation och gärna i större gäng. Stirriga blickar och vidgade pupiller. Vet någon om dom gör regelbundna test för narkotika?

Vd bör granskas med lupp efter hans vidriga sätt att direkt vifta bort ansvaret. Tror han jobbat på SL innan så kanske inte så konstigt att csg ab vinner upphandling efter upphandling.

På deras insta kan man läsa att dom beviljats auktorisering för utbildning för handhavande av skjutvapen. Det känns ju ”sådär” betryggande…
Citera
2022-08-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Och den "pursvenska" manliga OV'n må ha ett svenskt namn men ska ha bytt från ett typiskt babbe-namn.

Förmågan som är folkbokförd i Nynäshamn och tidigare hette H*di Moz*ffari?
*=a
Citera
2022-08-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utsiktad

Vd bör granskas med lupp efter hans vidriga sätt att direkt vifta bort ansvaret. Tror han jobbat på SL innan så kanske inte så konstigt att csg ab vinner upphandling efter upphandling.

På deras insta kan man läsa att dom beviljats auktorisering för utbildning för handhavande av skjutvapen. Det känns ju ”sådär” betryggande…

SL känns som delaktig i den här sörjan.
Citera
2022-08-01, 13:52
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidrik
Förmågan som är folkbokförd i Nynäshamn och tidigare hette H*di Moz*ffari?
*=a
Säkers kompis med ex-ordningsvakten "Bella" som skyddade kriminella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in