2022-08-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Raggare kan vara stökiga, men att de skulle vara lika eller värre än blattarna är skrattretande fel.
Tror du på fullt allvar att pissblattarna har samma hämningar som raggarna?
Jösses, säg att du skojar.

Sluta generalisera, finns invandrare som är änglar i stort sett också. Invandrare säger inte att alla svenskar är rasister bara för en liten minoritet är det t.ex. Varför måste ni generalisera så grovt?
Citera
2022-08-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
"motorentusiaster" Jo jag tackar jag...

Dom skulle behöva en egen svans bestående av brandbilar.

Här kan du få läsa vad dina små skyddslingar pysslar med när dom är ute och roar sig...

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/296913815_10166641190235165_644582752361801197_n.j pg?stp=dst-jpg_p480x480&_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=p4NYwLWD4_kAX8xwxT2&_nc_h t=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AT_3-P2J0pIzakyftTUvO1B9SYXwH0ElMtamdPDlPzpbGg&oe=62EE3 BF0

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/296638268_10166641190150165_428270562971646964_n.j pg?stp=dst-jpg_p480x480&_nc_cat=110&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=Np0sc-9QFOQAX9GSIg4&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AT9b0GHEWVsC-z51pbgmTQnMNxdeoWFSrIq5jHRy3EXDaQ&oe=62EE4CB7

https://www.facebook.com/groups/373555189479484/posts/2236474936520824/

Herregud är du så upphetsad att du inte ens läser det du länkar till.

Han som heter S*mon ger sig ju rakryggat till känna och skriver att det är han som kört den utpekade bilen men att bensinen kom från en annan Impala som kört sönder tanken. Det var ett läckage. Som en okänd person sen tände på som inte hörde till bilarna.

Varpå någon efter skriver: Man kan inte ens åka runt lite i bilen längre utan att bli falskt anklagad.

Herregud vad fan har hänt med alla gamla raggare, massa kärringar som sitter på Facebook och beklagar och hetsar upp sig och sprider rykten över saker som inte ens hänt.

"Ägaren är fortfarande skärrad" vad i helvette, över att han behövde flytta bilen.

"Skärrad". Du hör ju själv..

Som jag sagt hela tiden, du och tanterna på Facebook har blivit för gamla för det här och glömt hur det är vara ung, blir man så "skärrad" över en sån här sak att man sitter och skakar så mycket att frun måste hjälpa till och skriva på Facebook är det nog bäst man gör som barnen och åker hem och lägger sig efter 23.00

Uppenbart att du och kärringarna på Facebook aktivt söker saker att beklaga er och gråta ut över tillsammans. Precis som alla andra gamla pensionärer som glömt hur det är att vara ung.

Den här lilla historien bevisar ju bara motsatsen. 100.000 personer super och det enda du och Facebook tanterna lyckats skrapa ihop är att någon tänt på en skvätt bensin på marken.

Sen har jag full förståelse för att boende i Rättvik lider men det är ju inte ungarnas fel att en av sommarens höjdpunkter som drar till sig massa folk ligger där det ligger.

Nej tillbaka till tanterna på Facebook och leta vidare.

Sen finns det ingen motsättning mellan att vara "motorentusiast" och gilla lite röj, därav oklarheten i vilken grupp polisen syftar på.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-02 kl. 23:32.
Citera
2022-08-02, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Sluta generalisera, finns invandrare som är änglar i stort sett också. Invandrare säger inte att alla svenskar är rasister bara för en liten minoritet är det t.ex. Varför måste ni generalisera så grovt?
Det finns det, har aldrig påstått att det inte finns.
Men jag generaliserar för att det stämmer i 9/10 fall.
Citera
2022-08-02, 23:36
Medlem
Vad hemskt. vad kan föranlett detta?
Citera
2022-08-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Den här lilla historien bevisar ju bara motsatsen. 100.000 personer super och det enda du och Facebook tanterna lyckats skrapa ihop är att någon tänt på en skvätt bensin på marken.

Höna av en fjäder således. Media har inget bättre click-bait att fylla sina tidningar med, då blir det så här.
Precis som du skriver, 100 000 personer och inte mer "förödelse" detta är inget att hänga upp sig på.
Citera
2022-08-02, 23:47
Medlem
Jag har besökt stället totalt 4 ggr och jag kan säga såhär: Jag väljer hellre att hänga i förorten I Stockholm framför det stället alla dagar i veckan. Speciellt under natten. Och då är jag ändå svensk. Svinigare ställe får man leta efter. Sist jag var där så såg jag misshandel, hetsiga människor som bara försökte mucka bråk, äldre gubbar som raggade på småtjejer. Det dracks kopiösa mängder alkohol och är rena vilda västern. Varför jag slutade besöka stället var för att vår bil blev sönderslagen av ett gäng helt oprovocerat (ett par grabbar som snackade ihop sig) och när vi försökte anmäla det så blånekade de totalt. Mitt ex sade efteråt (hennes första och sista gång) att hon aldrig varit sådär rädd i hela hennes liv. Som sagt, underbart och trevligt på dagen men sen är det som att det bara slår över.
Citera
2022-08-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp

Det är bara en väldigt liten del av Svenska befolkningen som ägnar sig åt den där typen av generaliseringar du syftar på. Dom allra flesta har klart för sig att det är som du säger.

Det som är irriterande i det här fallet är att Aftonbladet och även delvis polisen är väldigt måna om att hänga ut en specifik grupp människor medans man vid andra stora evenemang med mycket publik helt blundar för och försöker släta över att det då varit en exakt lika specifik grupp människor som gjort kaos.

Därav får rasisterna extra mycket vatten på kvarnen och ställer Svenska raggare mot andra generationens invandrare från framförallt mellan östern. Att sen 95% av folk från mellan östern är skötsamma och 97% av raggarna sköter sig tappas bort.

Speciellt när personer som cykelpumpen etc ska pressa på med sina agendor, sen drar det med sig massa ängsliga människor som aldrig suttit i baksätet på en raggarbil eller varit i en förort. Folk som kanske också mår lite dåligt och inte har så roliga liv själva, sen hetsar dom upp varandra och till slut vågar sig ingen ut utan blir sittande inne med likasinnade i facebookgrupper och skapar en ännu skrivare bild av verkligheten.

Under tiden har 99.500 personer skitkul i Rättvik utan att något som helst olagligt inträffat och livet i förorten lunkar på utan störning för dom allra flesta.
Citera
2022-08-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Raggare kan vara stökiga, men att de skulle vara lika eller värre än blattarna är skrattretande fel.
Tror du på fullt allvar att pissblattarna har samma hämningar som raggarna?
Jösses, säg att du skojar.

Jag har varit i Rättvik och jag har haft polare som bott i förorten i Stockholm som jag har besökt ett flertal gånger (är etnisk svensk). Och mitt tydliga svar är JA! Raggarna är värre. Nästan så att man skäms över att vara svensk. Dom är hur coola som helst fram tills dom börjar dricka. Sen är det som att världen inte existerar.
Citera
2022-08-03, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är bara en väldigt liten del av Svenska befolkningen som ägnar sig åt den där typen av generaliseringar du syftar på. Dom allra flesta har klart för sig att det är som du säger.

Det som är irriterande i det här fallet är att Aftonbladet och även delvis polisen är väldigt måna om att hänga ut en specifik grupp människor medans man vid andra stora evenemang med mycket publik helt blundar för och försöker släta över att det då varit en exakt lika specifik grupp människor som gjort kaos.

Därav får rasisterna extra mycket vatten på kvarnen och ställer Svenska raggare mot andra generationens invandrare från framförallt mellan östern. Att sen 95% av folk från mellan östern är skötsamma och 97% av raggarna sköter sig tappas bort.

Speciellt när personer som cykelpumpen etc ska pressa på med sina agendor, sen drar det med sig massa ängsliga människor som aldrig suttit i baksätet på en raggarbil eller varit i en förort. Folk som kanske också mår lite dåligt och inte har så roliga liv själva, sen hetsar dom upp varandra och till slut vågar sig ingen ut utan blir sittande inne med likasinnade i facebookgrupper och skapar en ännu skrivare bild av verkligheten.

Under tiden har 99.500 personer skitkul i Rättvik utan att något som helst olagligt inträffat och livet i förorten lunkar på utan störning för dom allra flesta.

Gillar hur du tänker. I slutändan har alla ett ansvar att inte verka för ett skevt polariserande samhälle. Inklusive mig. Det är ett fåtal rötägg vi pratar om som missköter sig i detta land, oavsett vad det handlar om. Dom allra flesta njuter av en bilträff, träffar sin första kärlek, skrattar tills de kroknar och får minnen för livet. Det måste man ha med sig.
Citera
2022-08-03, 00:08
Avstängd
Nu ska jag berätta PRECIS hur det ligger till och varför polisen uttalar det de gör.

Jag har beslkt CCW i Rättvik i 24 år.

I början, de ca första 15 åren var det en familjefest. Lugnt och fint med de "raggare" ni kallar dessa med fina bilar som umgicks med div. aktiviteter mm.
Visst drack vi alkohol men det var med måtta och några incidenter tillhörde det högst ovanliga.

Men sedan började något hända.

CCW växte, mer bilar, mer fylla, och under cruisingkvällen var Rättvik packat med folk. Många av dessa kunde inte ens stava till usabil.. men festas skulle det..
Själv ställde jag min bil på campingen och gick iväg för att se cruisingen. Helt enkelt för att risken att det skulle hända något med bilen ansåg jag ( och många andra) vara för stor.
Detta fick till följd att många av de finare bilarna aldrig sågs cruisa den dagen.
Dessa byttes succesivt ut mot "raggarpråmar" med div. löst folk med "lågt IQ från bygda" som endast var där för att festa, föra sååå mycket liv som möjligt.
Om dessa personer är vad vi historiskt kallar "raggare" har iaf jag otroligt svårt att förstå..
Nu i år åkte vi upp redan i mitten på V30, alltså veckan innan denna CCW vecka. Då "sista hoppet" om ett par dagar kanske skulle infinnas i hopp om att kunna vara de dagar denna träff var tänkt att bli..
Men till vår besvikelse har de flesta "seriösa" raggarna tackat för sej..
Vi träffade några gamla bekanta, men efter årets inledning på V31 är det tack o hej.
Det som återstår av en från början trevlig träff är ca 80% div. dräggel i vad vi på denbtiden kallade "4-dörrars neger" alltså de billigare insupna bilarna som dåtidens svans festade i.
Nu är dessa bilar samt div. Volvos och annat skräp det som rullar.
Vad de investerat sina surt förvärvade slantar i är megamusikanläggningar som de glatt visar vad de går för, helst med öppna dörrar och sju man med öronproppar som sitter därinne och viftar med en ölburk och slår takten i taket då de inte visar ärslet genom rutan. Endast för att få sååå mycket uppmärksamhet som möjligt..

Nej tyvärr så håller detta evenemang helt på att spåra ur
Har absolut inget emot de yngre som vill festa och ha kul, men ingen av de som är här kan göra detta på ett värdigt och snyggt sätt. Detta skapar bara kaos med bilar som stannar och pratar mitt i kön, ölburkar som flyger, drägg som hänger lver ens bil och svamlar något som är omöjligt att uppfatta, burnar där de absolut inte ska mm.

Nej den här träffen är snart ett minne blott om det fortsätter så här.

Och ni som skriver generellt om raggare här men har noll koll, ska veta att det i dagsläget finns två helt olika typer av raggare..
Citera
2022-08-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jens-hedenstedt
Jag har besökt stället totalt 4 ggr och jag kan säga såhär: Jag väljer hellre att hänga i förorten I Stockholm framför det stället alla dagar i veckan. Speciellt under natten. Och då är jag ändå svensk. Svinigare ställe får man leta efter. Sist jag var där så såg jag misshandel, hetsiga människor som bara försökte mucka bråk, äldre gubbar som raggade på småtjejer. Det dracks kopiösa mängder alkohol och är rena vilda västern. Varför jag slutade besöka stället var för att vår bil blev sönderslagen av ett gäng helt oprovocerat (ett par grabbar som snackade ihop sig) och när vi försökte anmäla det så blånekade de totalt. Mitt ex sade efteråt (hennes första och sista gång) att hon aldrig varit sådär rädd i hela hennes liv. Som sagt, underbart och trevligt på dagen men sen är det som att det bara slår över.

Om vi nu ska fortsätta med sådana där jämförelser får du ju i så fall samla ihop 100.000 festande invandrarungdomar på Järva fältet och se vad som händer i form av kaos och bråk för att det ska bli relevant.

Eller så får du jämföra Rättvik med en förort med samma befolkningsmängd när det inte är raggarträff och enbart det lokala raggargänget är ute och snurrar.

Sen tror jag inte ett skit på din historia, att några helt oprovocerat snackat ihop sig för att slå sönder din bil och att dom nekade är väl inget hinder för att göra en anmälan som försäkringsbolaget förmodligen kräver.

Att folk i alla åldrar umgås och pratar med varandra är dock helt rätt och en av charmen med sådana här evenemang. Sups görs det också och det är så vår dryckeskultur ser ut ute i landet, det kan man ju tycka olika om men det är inget kriminellt med det i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av jens-hedenstedt
Gillar hur du tänker. I slutändan har alla ett ansvar att inte verka för ett skevt polariserande samhälle. Inklusive mig. Det är ett fåtal rötägg vi pratar om som missköter sig i detta land, oavsett vad det handlar om. Dom allra flesta njuter av en bilträff, träffar sin första kärlek, skrattar tills de kroknar och får minnen för livet. Det måste man ha med sig.

Såg detta först nu efter att jag skrev det förra, tack och ursäkta om jag lät lite hård i tonen.

Peace.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-03 kl. 00:17.
Citera
2022-08-03, 00:11
Medlem
Blodbokens avatar
Finns det inga laserturkar i Rättvik som gör kaos med svennen? Dags att flytta dit med andra ord. Det man läser här är början på en kväll i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in