Citat:
Ursprungligen postat av
Personkrets3-1
Nej, men det är sådana som dessa, dvs. "svansen", som borde stoppas vid kommungränsen för att arrangemanget ska kunna överleva i framtiden.
Jag är inte alls säker på att det är dom polisen syftar på med benämningen "svansen".
Så här säger polisen:
"Motorentusiaster och andra festivalbesökare har samlats för att se på bilar och träffa likasinnade. Men tyvärr har evenemanget även dragit till sig ”en svans som på ett mycket oönskat sätt stör omgivningen och seriösa festivaldeltagare”,
Jag tror snarare att även polisen räknar in "mattsvart" och liknande gäng bland "motorentusiaster" sen låter det som om dom som stör andra ägnat sig mer åt fysiska trakasserier etc och det är inte grejen riktigt hos den yngre generationens raggare. Dom bråkar i princip aldrig med allmänheten.
Jag lutar nog mer åt att det kan vara en omskrivning för grupper som inte har någon som helst koppling till bilintresset.
Men det skulle vara väldigt intressant att veta exakt vad polisen syftar på, det här uttalandet var tyvärr ett sånt där vanligt flummigt uttalande som lika gärna kan vara avsett för att leda fokus från det egentliga problemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
sykkelpump
20.44 skriver du till Flasharinan att: "Nej "svansen" som åker sämre bilar behöver du inte vara rädd för, det är dom som upprätthåller och ser till att den riktiga ursvenska raggarkulturen fortlever.".
Mitt första inlägg i tråden är 22.08, så du får sluta hitta på förklaringar som ska gynna ditt ställningstagande. Om du vill behålla någon form av trovärdighet, vill säga.
Men nu är jag färdig med pajkastningen med dig, tråden kan klara sig utan det tycker jag.
Stämmer, du har rätt, fel formulerat av mig.
Det jag menade var i diskussionen dig och mig i mellan, den startade med att jag citerade ett inlägg där du började med att beskriva raggarkulturen i allmänna ordalag.
Citat:
Ursprungligen postat av
alanb
Som jag så tydligt belyst för dig tidigare så är det primära problemet med statistik för sexualbrott anmälningstendensen. Mörkertalet. Detta gäller speciellt när det är (som det så oftast är bland raggare) unga tjejer som trakasseras av äldre killar. Tjejerna är inte säkra på vad som händer och förstår inte försen i efterhand vad dom blivit utsatta för. Att raggarkillar är för motbjudande för att gå efter tjejer i sin egna ålder är allmänt känt.
Sen ska jag återigen understryka att jag har gott om erfarenheter av raggare som beter sig som absoluta svin, men däremot inte att jag PERSONLIGEN blivit sexuellt trakasserad. Tror du det utgör en grund för att raggare inte begår sexbrott? Merparten av alla kvinnor som rör sig i raggarkretsar har någon gång blivit sexuellt trakasserad. Fråga valfri kvinna.
Du verkar ha insynen att majoriteten av användarna i tråden har en uppfattning rakt motsatt din egna. Har du aldrig misstänkt att det är pga att du helt enkelt har fel?
Igen, du påstår dig ha 100-tals erfarenheter av genuina raggare. Fråga dom vilket parti dom tänker rösta på. Svårare än så är det inte. Jag poängterar verkligen det i varenda argument jag gör. Om du nu tillhör en så pass omfattande krets raggare - FRÅGA. Jag garanterar dig att du får svar du inte kommer tycka om. Männen kommer uttrycka ett direkt stöd för SD och ett förakt för invandrare och kvinnorna kommer kunna återberätta minst en gång de blivit tafsade på eller rakt av våldtagna. Varenda en av dom.
Jag kan dessvärre inte förändra din världsbild åt dig, i alla fall inte när du är i en sån ständig förnekelse att du inte kan skriva fem ord innan du skyller på dom attans akademikerna. Var lite självkritisk, så ska du se att du får en del att tänka på. Tråden handlar trots allt om att polisen ser raggarna som en samhällsfara efter 23, så gör ditt bästa för att stanna on topic.
Du har inte sagt ett ljud om "anmälningstendensen" tidigare, vad du nu menar med det.
Men på vilket vis skulle den vara lägre hos en flicka som på fritiden umgås med en raggare som hon inte har någon form av beroendeställning till jämfört med tex en lärare som hon är tvungen att möta, ska ge henne betyg osv som vi trots det kunde läsa om en hel radda fall av under våren?
Jo jag har sett att du nästan sitter och hulkgråter och är helt förkrossad över att stor del av raggarna är SD.
Tar du även det som en inteckning för att dom är livsfarliga så är det inte konstigt att du även lyckats få för dig att varenda kvinna som kommit nära dom blivit utsatta för sexualbrott.
Och som grädde på moset en utläggning om förnekelse och uppmaning till självkritik för min del. Only Akademiker.
Varför ska jag förresten fråga om det. Det är lika självklart som att dom dricker öl till frukost. Och varför skulle det leda till besvikelse? Den gruppen SD röstare, som står öppet för sina politiska ställningstaganden och i regel grundar dom på sina egna erfarenheter och sin syn på Sverige och innerst inne sällan är rasister i ordets rätta bemärkelse är fullt kompatibla med mig som sosse. Jag har tom större respekt för dom och mer beröringspunkter än vad jag har med många andra sossar. För att inte tala om alla hycklande akademiker som röstar alliansen men i själva verket är avsevärt större rasister och inte bryr sig ett skit om Sverige.
Det där med kvinnosynen är något du fått för dig, nu känner ju du inte det här folket så det är klart du blir nervös när du hör saker som "är kvinnan mer än tre meter från spisen har hon rymt" osv och annat trams, men det är ju bara jargong som inte har koppling till den verkliga vardagen.
Sen har inte polisen varnat för raggarna utan för en "svans" där det är högst oklart vilka som åsyftas.