2022-08-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vel, vi er kanskje uenige likevel.

Jeg mener de visste med ganske stor sikkerhet at de hadde TH på video.
Kanskje de trengte vitners bekreftelse, jeg er usikker. Men samtidig ville
de nok vise noe av det de hadde. Til forbauselse for enkelte, og skrekk og
advarsel for andre.

Så får vi se hva vi får se.

Det ville ikke forbause meg om det er slik det i sluttenden vil bli fremstilt . Vi får se.
Citera
2022-08-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Mulig jeg overtolker dette, men det frister å se en sammenheng med mistanken mot ham.

Jeg håper du har rett.

At folk velger å ta avstand fra han. At de som kjenner han, opplever at å opprettholde kontakt som vanlig, koster mer enn det smaker.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Men er det Kihle som har offentliggjort brevet? Eller rådet til det?
Det kan være noe taktikk bak det isåfall.
Det er jo muligens også Kihle som har lekket opplysninger fra avhør. Dette med medisiner f.eks. som TH spiser, kan være lekket for å gi en forklaring på hvordan TH har oppført seg i avhør.
At medisinene har gjort at han har glemt, vært sint osv osv.

Men jeg er sikker på at THs medlemskap i Rotary, har noe innvirkning.
Klart, hvis en eller to av dommerne i Lagretten er Rotary, så har man det gående.
Penger har jo TH nok av også. Og så lurer jeg på hva han skulle med de 70 millionene som han tok ut som aksjeutbytte. Det er det største uttaket TH har gjort noen sinne.
Det må jo være for å sikre seg mot et eller annet. Konkurs? Stikke av til Bolivia? Eller skulle pengene brukes som bestikkelse?

Ja, de barna har nok vært utsatt for sterke følelser, det tror jeg.
Sønnen spesielt. Han ble jo innlagt.
Det må jo være veldig vanskelig å ikke vite om de skal støtte eller hate sin egen far.

Det var Ståle Kihle som uttalte seg på vegne av barna i TV2-artikkelen. At brevet ble levert til TV2, oppfattet jeg som et samarbeid mellom SK og SH. For å styrke forsvaret TH. De voksne barna ble samtidig "låst fast" i et innbitt forsvar av TH. Uten at noen av de har uttalt ett eneste ord om saken selv.

Er medlemslistene i Rotary offenlige, går det an å finne ut hvem som er medlem? Hvis det er slik burde kanskje noen journalister sjekket akkurat dette. Om de aktuelle lagdommerne er Rotary-medlemmer eller ikke.

Jeg trodde de 70 millionene ble innkassert for å ha tilstrekkelig cash, i tilfelle TH får behov for å betale mer "løsepenger" til denne Monero-kontoen. Mannen tror jo han kan kjøpe seg troverdighet.

Kanskje barna gjør begge deler. De støtter sin far fordi de håper å motta sin rettmessige tredjedel av arven. Og de hater han fordi de forstår at han har drept deres mor. Det må være fryktelig i stå i dette.
Citera
2022-08-02, 17:03
Medlem
Citat:
Da må han ha planlagt det slik at når det starter å regne, så skal han bruke hettejakke for å skjule fjeset, for da bruker alle de andre det også, og da ser det naturlig ut. Vi ser jo på videoen fra Festplassen at alle brukte hette.
t.
Hvor ser du at alle brukte hette?
(Den kvinnen som sto rett i nærheten av hettemannen hadde ikke hette på. Men det var vel ikke på festplassen).

På videoen etter at hettemannen har kommet gående ned trappen ved festplassen, ser jeg en person uten hette.
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-02 kl. 17:13.
Citera
2022-08-02, 17:11
Medlem
Citat:
Da må han ha planlagt det slik at når det starter å regne, så skal han bruke hettejakke for å skjule fjeset, for da bruker alle de andre det også, og da ser det naturlig ut. Vi ser jo på videoen fra Festplassen at alle brukte hette.
Ellers kan kroppsfiguren likne TH. Gammel, høy og tynn. Ganglaget minner om en litt gammel, men aktiv mann. Noen mener at mannen har noe slags ansiktsmaske. Jeg mener at kamerater av dårlig kvalitet, og gjør at fargen blir slik den blir. Hetten gjør at halve fjeset blir skyggelagt, og som gjør at det ser ut som at det er en grå maske der.
Kameraets dårlige kvalitet gjør også at de signalgule detaljene på jakka blir hvit.

Du glemmer capsen han bærer når du forutsetter at han må bruke hette. Hvorfor har han i det hele tatt caps under hetta. Smør på flesk typen kanskje. Eller en som sikret seg for ikke å skille seg nevneverdig ut i forhold til hva været måtte komme til å by på som du er inne på. En skygge fra hetta ville ikke gi en skarp avgrenset hvit kant høyt oppe på personens nese og kinn da en brem hindrer det. Og den vil heller ikke kunne lage en slik der oppe i ansiktet. Jeg tror mannen bærer en maske og egentlig gir beng i om han skiller seg ut, bare han ikke kan identifiseres.

Gammel, høy og tynn. Med mulig slitasjegikt i ene kneet. Han sliter i trappene denne karen.
Senast redigerad av Kokadu 2022-08-02 kl. 17:18. Anledning: Tillegg
Citera
2022-08-02, 17:14
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvor ser du at alle brukte hette? Den kvinnen som sto rett i nærheten av hettemannen hadde ikke hette på.

Det skulle vært interessant å fått sett video av THs ganglag, og så fått sammenliknet med hettemannen.
Citera
2022-08-02, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes brevet gir inntrykk av å ha blitt skrevet av HHB2, men, at hun var i sterk følelsesmessig ubalanse da hun skrev det, angivelig 23. oktober 2019.

Bistandsadvokat Ståle Kihle, i samråd med forsvarsadvokat Svein Holden, har valgt å offentliggjøre brevet slik det ble skrevet. For å angripe politiet? For å påvirke publikum følelsesmessig, vekke medfølelse med de voksne barna og barnebarna? For å bruke barna som et skjold og hindre mediene i å gå for tett innpå TH?

Nei, jeg synes det er uklokt å offentliggjøre brevet. Har ment det hele tiden. Jeg mener brevet avslører hvordan TH har manipulert og skremt familien sin. Dette hadde det vært mulig å få frem, uten at HHB2 måtte blottlegge seg så totalt i mediene. Jeg mener SK har begått svik mot henne ved å offentliggjøre dette brevet.

Politiet og påtaleansvarlig HH mente å ha gode nok beviser mot TH da han ble pågrepet. Noen av "bevisene som falt" er omtalt i mediene.

Jeg lurer på om det er flere beviser som kan ha blitt underkjente. Kanskje mer sentrale beviser. Beviser som kan ansees å ha blitt som fremprovoserte av politiet, er kanskje i grenseland mellom lovlig og ulovlig? Men blitt vurdert som ulovlige, til politiets overraskelse. ??

Finnes det bakmenn, maktmennesker som opererer i det skjulte, som beskytter TH? Som kan påvirke påtalemyndigheten? Påvirke bevisvurderingen?

Jeg vet ikke. Mitt inntrykk er at politiet var sikre på at de hadde tilstrekkelige beviser da de pågrep Hagen. Men at det, ett eller annet sted i "systemet", helst innen påtalemakten, har oppstått hindringer mot at det blir tatt ut tiltale?

Jeg tror det må være noe lignende dette som har skjedd.
Da må motivet være noe annet enn en sjalu og voldelig gjerrigknark.

Det er det som er problemet med TH-skyldig-hypotesen.

Det er svært urealistisk at noen andre legger hodet sitt på huggestabben, på grunnlag av et slikt motiv, som ikke truer deres posisjon i det heletatt.
Citera
2022-08-02, 17:15
Medlem
Citat:
Det skulle vært interessant å fått sett video av THs ganglag, og så fått sammenliknet med hettemannen.
Det har jo flere av oss sett, bl.a. her:
https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-vil-ikke-i-nye-avhor-med-politiet-1.15041017
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-02 kl. 17:28.
Citera
2022-08-02, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det har jo flere av oss sett.

Du kan ikke sammenligne ganglaget hos en person i brune skinnsko av merket Stockholm med glatte såler som ikke setter spor som tar noen skritt til og fra et kjøkken i rolig tempo med en person i stor fart, ned trapper og bortover i samme farta med joggesko av merket Sprox på beina. Burde si seg litt selv.
Citera
2022-08-02, 17:23
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Du glemmer capsen han bærer når du forutsetter at han må bruke hette. Hvorfor har han i det hele tatt caps under hetta. Smør på flesk typen kanskje. En skygge fra hetta ville ikke gi en skarp avgrenset hvit kant høyt oppe på personens nese og kinn da en brem hindrer det. Og den vil heller ikke kunne lage en slik der oppe i ansiktet. Jeg tror mannen bærer en maske.

Gammel, høy og tynn. Med mulig slitasjegikt i ene kneet. Han sliter i trappene denne karen.

Har redigert mitt innlegg. Ja, han har caps også.
Mulig du har rett, at han har maske også.
For det virker som det er en kant der oppe også, i tillegg til kanten av skygge.
Hvis det er TH det der, så kan jeg ha hatt rett i mine antakelser om at han kan ha sneket seg ut vinduet på jobb.
Citera
2022-08-02, 17:26
Medlem
Citat:
Har redigert mitt innlegg. Ja, han har caps også.
Mulig du har rett, at han har maske også.
For det virker som det er en kant der oppe også, i tillegg til kanten av skygge.
Hvis det er TH det der, så kan jeg ha hatt rett i mine antakelser om at han kan ha sneket seg ut vinduet på jobb.

Det kan du meget godt ha slik jeg ser det. Ikke sikkert han valgte vinduet, men snek seg usett ut og inn bygget den dagen skal vi nok ikke se bort fra at han gjorde.
Citera
2022-08-02, 17:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg håper du har rett.

At folk velger å ta avstand fra han. At de som kjenner han, opplever at å opprettholde kontakt som vanlig, koster mer enn det smaker.

To/m Nil/sen har gått fra å si at TH umulig kan ha gjort dette, til å si at han støtter TH
til og med om han skulle vise seg å være skyldig, til å avslutte sitt styreverv i SK94
som han har vært med i siden starten. Samme med Bj/ørn To/rp. Koss er visst også
ute av SK94, han var også med å grunnlegge skøyteklubben.

Jeg kan selvsagt ikke garantere at dette har en forbindelse med saken mot TH.
Samtidig er det rart at to av grunnleggerne av denne skøyteklubben trekker seg
fra sine verv, og trer inn i styreverv og posisjoner i Skø/ytekl/ubben Løre/nskog.
Citera
2022-08-02, 17:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg håper du har rett.

Det var Ståle Kihle som uttalte seg på vegne av barna i TV2-artikkelen. At brevet ble levert til TV2, oppfattet jeg som et samarbeid mellom SK og SH. For å styrke forsvaret TH. De voksne barna ble samtidig "låst fast" i et innbitt forsvar av TH. Uten at noen av de har uttalt ett eneste ord om saken selv.

Er medlemslistene i Rotary offenlige, går det an å finne ut hvem som er medlem? Hvis det er slik burde kanskje noen journalister sjekket akkurat dette. Om de aktuelle lagdommerne er Rotary-medlemmer eller ikke.

Jeg trodde de 70 millionene ble innkassert for å ha tilstrekkelig cash, i tilfelle TH får behov for å betale mer "løsepenger" til denne Monero-kontoen. Mannen tror jo han kan kjøpe seg troverdighet.

Kanskje barna gjør begge deler. De støtter sin far fordi de håper å motta sin rettmessige tredjedel av arven. Og de hater han fordi de forstår at han har drept deres mor. Det må være fryktelig i stå i dette.

Ja, det er jo mye penger inni bildet. Pengene kan jo gi et slags plaster på såret, men bare hvis de støtter TH. Ellers blir det vel skøyteklubben som arver alt.

Usikker på medlemmene i Rotary.
Det var en bok som het "Den norske frimurerordenen", som listet opp alle medlemmer, men den er trukket fra bokhandlene.

Det kan være slik at han tok ut 70 millioner for at det skulle se ut som at han var klar til å kjøpe mer Monero.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in