2022-08-02, 13:30
Medlem
Vanstertrollets avatar
Den genomsnittlige Rättviksbesökaren: https://webb-tv.nu/raggarjavlar-svt-play/
Citera
2022-08-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Såja såja Conny, sitt ner i båten nu innan du får problem med hjärtat. Tråden handlar om CCW och problem som uppstått där p g a besökare som inte har intressen som sammanfaller med CCW:s ambitioner.

Det är inte speciellt många som "räddar" en fyrdörrars Impala idag, det dräller in hundratals från USA varje år. För 30-40 år sedan renoverades/räddades det en del fyrdörrars av dom som inte hade råd att köpa en cab eller HT. Idag är det inte värt besväret då det är billigare och enklare att importera en.

Jag har inte höjt några farbröder till skyarna. Jag konstaterar bara att utan ett antal eldsjälar (som du nu väljer att pissa på) så hade dom som svinar och grisar inte haft det här arrangemanget att förstöra för intresserad allmänhet och för dom som själva lagt tusentals timmar i garaget på sin bil.

Du har inte en aning om i vilka kretsar jag umgicks på 70 och 80-talen, hittills är det bara dig jag påstått mig veta bättre än. Den ståndpunkten förstärks hela tiden ju mer hittepå du skriver.

Om du tror att dom flesta renoveringarna är bortlejda SÅ FATTAR DU ABSOLUT INGENTING, i det stora hela är dom ett fåtal. Den absoluta majoriteten är gjorda av självlärda entusiaster med ett brinnande intresse. Varför ger du dig in i diskussioner som du inte vet ett skit om, du skämmer ju bara ut dig?

Det är nog DU som inte ska glömma vem som startade "den här diskussionen", du inleder med "Som vanligt när cykelpumpen dyker upp är inte en siffra rätt. Det är precis tvärtom den nya unga generationen som du kallar svansen som står för det som en gång i tiden var den riktiga genuina raggarkulturen".. Du anklagar mig för att "som vanligt inte ha EN ENDA siffra rätt" dessutom blandar du in "det som en gång i tiden var den riktiga genuina raggarkulturen" i en tråd som INTE ALLAS HANDLAR OM DET kl 01.30.
Mitt första svar till dig kommer 03.09, det är bara att kolla bakåt i tråden om du har dåligt minne. Så vem tycker du har startat vad? Det var ditt val att lägga dig i diskussionen, att anklaga mig och att styra diskussionen till något som inte alls har med trådens ursprung att göra.

Jag har inte exkluderat någon, tycker bara att det är fel att förstöra för andra bilintresserade. Att man uppför sig som folk är självklart i dom allra flesta andra sammanhang, varför skulle det inte vara det just här?
På tal om att exkludera, vad tycker du själv om det du skriver om "ICA-handlare" och folk med "fina dyra firmarenoveringar för miljonbelopp"? Det luktar, nej förresten, det STINKER avundsjuka från det du skriver. Men i din värld känns det säkert inkluderande...

En del av dina skyddslingar kommer säkert att växa upp och få ett genuint bilintresse, men den absoluta majoriteten kommer att ägna sig åt något annat efter några år när dom lekt klart, Någon kanske till och med blir ICA-handlare...

Kör du vidare på din härskarteknik Conny , genom att påstå saker om mig (och andra) som jag varken har sagt, eller som du rimligtvis kan ha en aning om. Det biter inte på mig, du gör dig bara löjlig och mindre trovärdig när du smetar ner andra med påhittade åsikter, egenskaper och öknamn.

Det är ju du som talar om för mig att jag inte vet vad jag pratar om, att jag inte har koll på vare sig bilar eller folket, att jag är avundsjuk osv osv i all oändlighet i en lång radda som inte stämmer på en enda punkt.

Det var dessutom du själv som förde in tråden på en diskussion om den Svenska raggarkulturen i sin helhet.

Jag gillar inte det där jävla snobberiet som har smugit sig in i bilkulturen men det är min personliga åsikt och dom har väl all rätt att delta som alla andra.

Många av dom allra finaste bilarna idag är beställningsjobb från början till slut och du verkar ju trots allt ha lite koll så det vet du också.

Det som gör mig upprörd och som fick mig att delta i tråden är när idealen dom står för blir för dominanta och man som du börjar kalla andra inom samma sfär för svin, drägg osv osv.

Det är i regel ingen av "svinen" som har synpunkter på dom andra och då kan man låta "svinen" köra sin grej. Det dom står för och gör var trots allt i princip det hela Svenska raggarkulturen byggde på från begynnelsen. Dessutom är dom i regel bara runt 18-20 och då kan man som vuxen ha lite mer överseende med ungdomligt oförstånd.

Det är i alla fall roligare att någon tar över stafettpinnen än att ingen alls gör det och att ungarna har nån form av intresse.

Jag gör precis motsatsen till dig och tar gärna chansen att ge tummen upp eller växla några ord och berätta hur glad jag blir över att se hur kul dom har, vilket exakt alltid lett till uppskattning och trevliga möten.

Jag tycker du ska spänna av lite och se att det är mer som förenar än splittrar och vad bryr det dig vad dom gör i Rättvik 01.00 det är väl bara du åker hem och lägger dig och sover om det stör dig så mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Bra fråga, äntligen något som relaterar till själva brotten, d v s våldtäkterna.
En är ju gripen så ett häktningsprotokoll borde ju snart bli tillgängligt om misstankarna håller, hoppas dom snart griper en andra MGM också.

Vill bara påpeka hur ts ser ut, vad frågeställningen var och att det faktiskt inte ens står något där om ett specifikt brott och varför mina bidrag i tråden ser ut som dom gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Första gången jag läst om att Polisen går ut med en varning om att man skall undvika en viss ort efter en viss tidpunkt.

Finns det fler orter än Rättvik efter 23:00 som man bör undvika?

Tillägg: Läste en gång till - uppmaningen riktade sig till vårdnadshavare för minderåriga att de skulle se till att hålla de under 15 år inne efter 23:00.

Sorry - papperskorgen OK!
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-02 kl. 13:56.
Citera
2022-08-02, 13:48
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Nej det är ABSOLUT INTE "Den genomsnittlige Rättviksbesökaren", men det är dom som massmedia fokuserar på att rapportera om då dom väsnas mest och ger mest "klick" och saftiga rubriker.

Däremot förstör många av dom för majoriteten av besökare som sköter sig. Dock ska väl påpekas att det finns dom i den gruppen som inte är speciellt besvärliga eller stökiga för andra besökare också.

https://www.svtplay.se/video/22438846/raggarjavlar
Citera
2022-08-02, 13:58
Medlem
alanbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men snälla vän det är ju du själv som är främlingsfientlig och ingen annan.

Du skriver ju själv att du varit omgiven av raggare hela din uppväxt utan att något hänt överhuvudtaget.

Det andra du pratar om finns det inget belägg för. BRÅ kan inte se något samband mellan ex låg utbildning och högre förekomst av sexualbrott.

Din anektodiska bevisföring är lika mycket värd som mitt exempel med Patrik Sjöbergs filmer från Dumpen där han jagar pedofiler. Jag har sett ett flertal av dom och ingen av dom som gråter om att frun ska gå ifrån dom och livet är förstört påminner om vare sig narkomaner eller raggare, merparten ser mest ut som etablerad medelklass med stor sannolikhet en hel del akademiker.

Lägg där till mina erfarenheter som till skillnad från dig är riktiga erfarenheter av att ha mött och umgåtts med 100 tals av dessa personer genom åren där bilden samstämmigt är totalt motsatt vad du och övriga i tråden försöker få fram.

Nu har tiderna förändrats och knarket även kommit in i den här svängen som i alla andra miljöer där ungar samlas men på det stora hela ses knarkare som pesten i dom här sammanhanget och finns det någon grupp som i helhet tar avstånd väldigt markant mot sexualbrottslingar så är det raggare.

Du är fel ute och inget som helst stöd finns för att du har rätt mer än dina egna fördommar som du så tydligt torgför.

Som jag så tydligt belyst för dig tidigare så är det primära problemet med statistik för sexualbrott anmälningstendensen. Mörkertalet. Detta gäller speciellt när det är (som det så oftast är bland raggare) unga tjejer som trakasseras av äldre killar. Tjejerna är inte säkra på vad som händer och förstår inte försen i efterhand vad dom blivit utsatta för. Att raggarkillar är för motbjudande för att gå efter tjejer i sin egna ålder är allmänt känt.

Sen ska jag återigen understryka att jag har gott om erfarenheter av raggare som beter sig som absoluta svin, men däremot inte att jag PERSONLIGEN blivit sexuellt trakasserad. Tror du det utgör en grund för att raggare inte begår sexbrott? Merparten av alla kvinnor som rör sig i raggarkretsar har någon gång blivit sexuellt trakasserad. Fråga valfri kvinna.

Du verkar ha insynen att majoriteten av användarna i tråden har en uppfattning rakt motsatt din egna. Har du aldrig misstänkt att det är pga att du helt enkelt har fel?

Igen, du påstår dig ha 100-tals erfarenheter av genuina raggare. Fråga dom vilket parti dom tänker rösta på. Svårare än så är det inte. Jag poängterar verkligen det i varenda argument jag gör. Om du nu tillhör en så pass omfattande krets raggare - FRÅGA. Jag garanterar dig att du får svar du inte kommer tycka om. Männen kommer uttrycka ett direkt stöd för SD och ett förakt för invandrare och kvinnorna kommer kunna återberätta minst en gång de blivit tafsade på eller rakt av våldtagna. Varenda en av dom.

Jag kan dessvärre inte förändra din världsbild åt dig, i alla fall inte när du är i en sån ständig förnekelse att du inte kan skriva fem ord innan du skyller på dom attans akademikerna. Var lite självkritisk, så ska du se att du får en del att tänka på. Tråden handlar trots allt om att polisen ser raggarna som en samhällsfara efter 23, så gör ditt bästa för att stanna on topic.
Citera
2022-08-02, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alanb
Som jag så tydligt belyst för dig tidigare så är det primära problemet med statistik för sexualbrott anmälningstendensen. Mörkertalet. Detta gäller speciellt när det är (som det så oftast är bland raggare) unga tjejer som trakasseras av äldre killar. Tjejerna är inte säkra på vad som händer och förstår inte försen i efterhand vad dom blivit utsatta för. Att raggarkillar är för motbjudande för att gå efter tjejer i sin egna ålder är allmänt känt.

Sen ska jag återigen understryka att jag har gott om erfarenheter av raggare som beter sig som absoluta svin, men däremot inte att jag PERSONLIGEN blivit sexuellt trakasserad. Tror du det utgör en grund för att raggare inte begår sexbrott? Merparten av alla kvinnor som rör sig i raggarkretsar har någon gång blivit sexuellt trakasserad. Fråga valfri kvinna.

Du verkar ha insynen att majoriteten av användarna i tråden har en uppfattning rakt motsatt din egna. Har du aldrig misstänkt att det är pga att du helt enkelt har fel?

Igen, du påstår dig ha 100-tals erfarenheter av genuina raggare. Fråga dom vilket parti dom tänker rösta på. Svårare än så är det inte. Jag poängterar verkligen det i varenda argument jag gör. Om du nu tillhör en så pass omfattande krets raggare - FRÅGA. Jag garanterar dig att du får svar du inte kommer tycka om. Männen kommer uttrycka ett direkt stöd för SD och ett förakt för invandrare och kvinnorna kommer kunna återberätta minst en gång de blivit tafsade på eller rakt av våldtagna. Varenda en av dom.

Jag kan dessvärre inte förändra din världsbild åt dig, i alla fall inte när du är i en sån ständig förnekelse att du inte kan skriva fem ord innan du skyller på dom attans akademikerna. Var lite självkritisk, så ska du se att du får en del att tänka på. Tråden handlar trots allt om att polisen ser raggarna som en samhällsfara efter 23, så gör ditt bästa för att stanna on topic.

Polisen agerar pk som vanligt.

Finns ingen vanlig Svensk som tror att raggare är farliga.
Citera
2022-08-02, 14:21
Medlem
alanbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Polisen agerar pk som vanligt.

Finns ingen vanlig Svensk som tror att raggare är farliga.

Farlig om du är en vanlig man? Absolut inte.

Däremot skulle jag aldrig vara i närheten av en raggare om jag var kvinna med självrespekt. Förvisso är det väl inga kvinnor av det slaget som rör sig nära raggare från början.
Citera
2022-08-02, 14:22
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är ju du som talar om för mig att jag inte vet vad jag pratar om, att jag inte har koll på vare sig bilar eller folket, att jag är avundsjuk osv osv i all oändlighet i en lång radda som inte stämmer på en enda punkt.

Det var dessutom du själv som förde in tråden på en diskussion om den Svenska raggarkulturen i sin helhet.

Jag gillar inte det där jävla snobberiet som har smugit sig in i bilkulturen men det är min personliga åsikt och dom har väl all rätt att delta som alla andra.

Många av dom allra finaste bilarna idag är beställningsjobb från början till slut och du verkar ju trots allt ha lite koll så det vet du också.

Det som gör mig upprörd och som fick mig att delta i tråden är när idealen dom står för blir för dominanta och man som du börjar kalla andra inom samma sfär för svin, drägg osv osv.

Det är i regel ingen av "svinen" som har synpunkter på dom andra och då kan man låta "svinen" köra sin grej. Det dom står för och gör var trots allt i princip det hela Svenska raggarkulturen byggde på från begynnelsen. Dessutom är dom i regel bara runt 18-20 och då kan man som vuxen ha lite mer överseende med ungdomligt oförstånd.

Det är i alla fall roligare att någon tar över stafettpinnen än att ingen alls gör det och att ungarna har nån form av intresse.

Jag gör precis motsatsen till dig och tar gärna chansen att ge tummen upp eller växla några ord och berätta hur glad jag blir över att se hur kul dom har, vilket exakt alltid lett till uppskattning och trevliga möten.

Jag tycker du ska spänna av lite och se att det är mer som förenar än splittrar och vad bryr det dig vad dom gör i Rättvik 01.00 det är väl bara du åker hem och lägger dig och sover om det stör dig så mycket.

Vill bara påpeka hur ts ser ut, vad frågeställningen var och att det faktiskt inte ens står något där om ett specifikt brott och varför mina bidrag i tråden ser ut som dom gör.

20.44 skriver du till Flasharinan att: "Nej "svansen" som åker sämre bilar behöver du inte vara rädd för, det är dom som upprätthåller och ser till att den riktiga ursvenska raggarkulturen fortlever.".

Mitt första inlägg i tråden är 22.08, så du får sluta hitta på förklaringar som ska gynna ditt ställningstagande. Om du vill behålla någon form av trovärdighet, vill säga.
Men nu är jag färdig med pajkastningen med dig, tråden kan klara sig utan det tycker jag.
Citera
2022-08-02, 14:30
Medlem
Citat:
Nej, men det är sådana som dessa, dvs. "svansen", som borde stoppas vid kommungränsen för att arrangemanget ska kunna överleva i framtiden.
Citera
2022-08-02, 14:53
Medlem
Tuors avatar
Citat:

Stämmer till viss del. Den genomsnittlige Rättvisbesökaren idag är hormonstinna 15-20-åringar som super skallen av sig i en hel vecka.

Det var den största anledningen till varför min kompis slutade åka dit.
Citera
2022-08-02, 15:05
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Folk klagar mycket på invandrare, med allr rätt, men är det något som är värre, eller lika illa, så är det raggarsvin.

Fulla jävlar om stökar och har noll hämningar för vad dom kan göra.
Aldrig varit i rättvik men har varit på en del "bilträffar" och mindre marknader genom åren och det är alltid samma sak.
Tror säkert dom skulle bete sig illa även utan alkohol, det är liksom deras kultur att svina.

Vuxna karlar står på bilar och pissar, kastar snus på folk, och allt möjligt.

Kan tänka mig att "dom" ser direkt på dig vad du är för människa... så håll dig väck.
Citera
2022-08-02, 15:07
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
När polisen säger svans utan att precisera så vet man från empiri vilka det sannolikt handlar om. "Mörkt klädd", typ.

Ingen försvarar våldtäkter, misshandel och skadegörelse. Frågan är vilka de är eftersom det är relevant för tråden. Är det Kenta och Janne eller Mahmod och Ngolo?

Glöm inte norrbaggarna....
Citera
2022-08-02, 15:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Glöm inte norrbaggarna....

Norrbaggar som festade på en skidort i fjällen för några år sedan placerade polisen i bussar och sedan deporterade man norrbaggarna. Det GÅR att repatriera folk som inte sköter sig... om viljan finns. Det är naturligtvis bara en tidsfråga innan en liten man i mustasch träder in på scenen och framtida historiker kommer inte "fatta någonting", eller allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in