2022-08-02, 11:02
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Småflickor bör inte supa sig redlösa överhuvudtaget och speciellt inte i sådana dräggiga miljöer. Tragiskt hur samhället urartat.
På ett sätt är väl det dräggiga att unga tjejer hänger med fyllon. De tar en risk, alkohol och droger ändrar på människor.
Citera
2022-08-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanb
Nu har du farit med en hel drös av antaganden om mig personligen och vad som driver min argumentation så låt mig förtydliga.

Jag är själv SU-student och känner överhuvudtaget inte igen mig i det grisandet du beskriver. Självfallet kan inte min uppfattning tala för studenter i sin helhet (precis som mitt motsatta argument nedan inte heller kan) men att festande per automatik resulterar i grisande håller jag inte med om. Studenter håller vidare sig till mästerier och dylikt, dvs utrymmen specifikt för andra studenter. Raggare tenderar istället att ockupera så mycket av allmänna ytor som bara möjligt, vilket dessvärre drar in förbipasserande samt stör allmänheten.

Jag förstår att ingen våldtar någon på ett flak, jag bemötte rakt av det du skrev. Så om något kanske du ska beskylla ditt egna exempel.

Att leva loppan som ungdom är något dom flesta kan relatera till. Det problem som vi nog kan vara överens om är när "leva loppan" blir till kriminella gärningar. Speciellt sådana allvarliga brott som våldtäkt och misshandel.

Mitt starka förakt för raggare kommer från personliga upplevelser, däribland mitt ex har varit den mest inflytelserika källan. De människorna hon beskrev som raggare och de du beskriver är från två helt olika planeter. De är inte allmänt anständiga människor med goda värderingar som hjälper farmor över vägen. Det är trångsynta lågutbildade mongon som gärna stoltserar med en SD-blomma och säger ordet neger bara för att provocera. En total avsaknad av insatthet i SDs politik och istället enbart ett intresse för främlingsfientlighet, typ som Flashback-högern du beskriver själv.

Jag har aldrig personligen ratat Aftonbladet eller Expressen. Att du gör det / hänvisar till att andra gör det skiter jag faktiskt i. Om du vill kan jag länka till valfri lokaltidning.

Som sagt, mina uppfattningar om raggare är direkt förankrade ur verkligheten. Verkliga berättelser med flertalet kvinnor som alla har haft samma hemska upplevelser i baksätet med valfritt drägg. Kvinnor och unga tjejer som inte kommer längre än en anmälan då bevis dessvärre saknas. Är dom värre än andra grupper? Kanske, kanske inte. Men nog fan är dom inte bättre än andra och dom är överhuvudtaget inte i närheten av hederliga typer, vilket du skrattretande försöker påstå.

Du har alltså ingen egen erfarenhet, utan fått allt berättat av kvinnor som lämnat det livet för att byta upp sig till en mer välutbildad (välbärgad?) man och det hon säger i den processen ska vi alltså ha som diskussionsunderlag?

Förstår du hur korkat det blir om jag ska kontra med kvinnor jag haft en relation med och hur dom beskrivit sina fd välutbildade män som dom tråkigaste på jorden, som aldrig kunde stå för något och som det hela tiden kändes väldigt onaturligt och konstlat att umgås med och aldrig gick att ha en vettig diskussion med om något som verkligen var intressant eller berörde?

Mitt exempel handlade om studentflak och nollningar. Samma grisande i samma offentlighet fast i andra kostymer.

Det står ju dig fritt att ha Aftonbladet som tillförlitlig källa, i mina ögon blir det bara ytterligare bevis på att det inte finns någon större koppling mellan IQ och mängden studielån.

Men om du bortser från Aftonbladet och ser vad Polisen säger är det egentligen inget häpnadsväckande. Sen får man också beakta att han förmodligen hämtar sina referenser och jämförelser med det Rättvik han möter årets övriga 51 veckor och att det i huvudsak är ortsbefolkningen han talar till.

Hade det varit en polis som turnérade runt på alla sommarens evenemang som drar +100.000 besökare och gett en allmän beskrivning är jag ganska säker på att han inte sett det här så jätte mycket mer dramatiskt.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-02 kl. 11:11.
Citera
2022-08-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad spelar det för roll vilka dom skyldiga är. 2 fall på 100.000 besökare ger 0,002% våldtäktsmän av totalen och det går inte att dra någon som helst slutsats på det underlaget och göra kopplingar till socioekonomiska grupper som helhet.

Och var är den obligatoriska diskussionen om falskanmälningar som alltid annars dyker upp som ett brev på posten så fort det inte rör sig om blattar eller lägre samhällsklasser?

Jag kan inte hjälpa dig om du har problem med koncentrationssvårigheter eller uppmärksamhetsstörningar. Men det är inget du behöver citera mig om för det för tråden ännu mindre framåt.

Det klart att det spelar roll. Hur ska vi kunna göra politiska poänger av det som hänt om det visar sig vara vanliga raggare?
Citera
2022-08-02, 11:25
Medlem
alanbs avatar
Citat:
Du har alltså ingen egen erfarenhet, utan fått allt berättat av kvinnor som lämnat det livet för att byta upp sig till en mer välutbildad (välbärgad?) man och det hon säger i den processen ska vi alltså ha som diskussionsunderlag?

Förstår du hur korkat det blir om jag ska kontra med kvinnor jag haft en relation med och hur dom beskrivit sina fd välutbildade män som dom tråkigaste på jorden, som aldrig kunde stå för något och som det hela tiden kändes väldigt onaturligt och konstlat att umgås med och aldrig gick att ha en vettig diskussion med om något som verkligen var intressant eller berörde?

Mitt exempel handlade om studentflak och nollningar. Samma grisande i samma offentlighet fast i andra kostymer.

Det står ju dig fritt att ha Aftonbladet som tillförlitlig källa, i mina ögon blir det bara ytterligare bevis på att det inte finns någon större koppling mellan IQ och mängden studielån.

Men om du bortser från Aftonbladet och ser vad Polisen säger är det egentligen inget häpnadsväckande. Sen får man också beakta att han förmodligen hämtar sina referenser och jämförelser med det Rättvik han möter årets övriga 51 veckor och att det i huvudsak är ortsbefolkningen han talar till.

Hade det varit en polis som turnérade runt på alla sommarens evenemang som drar +100.000 besökare och gett en allmän beskrivning är jag ganska säker på att han inte sett det här så jätte mycket mer dramatiskt.

Mina exempel från diverse kvinnor tog jag upp som exempel då jag tycker de upplevelserna väger tyngre än mina egna, men det är väl ingen ögonbrynshöjare att någon som går ner på sina knän för alla toppenkillar till raggare saknar respekt för kvinnor.

Jag är född och uppväxt i en håla där den lokala storparkeringen är infesterad av raggare varje helg. Jag har gott om egna upplevelser. Turligt nog har jag aldrig blivit antastad av en raggare så när diskussionen rörde sig kring just raggare och sexbrott så antog jag som sagt att relevanta exempel skulle väga tyngre. Men ska vi prata om hur raggare i allmänhet är fullständigt efterblivna, självcentrerade, destruktiva idioter så deltar jag gärna.

Ett studentflak och en parkering är överhuvudtaget inte samma sak, speciellt inte när flaken utgörs av en drös på 30 människor som alla känt varandra i 3 år kontra en parkering på typ 100 idioter som hade knullat deras morsa om bara samhället tillät dom och som nu presenteras ett smörgåsbord av platinablonda minderåringar med ett bekräftelsebehov och självskadeproblematik. Om du behöver en bildbok anpassad för svagbegåvade för att förstå det så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Här är en källa från polisen https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/augusti/1/01-augusti-1346-valdtakt-rattvik/ men du kanske är för faktaresistent för att läsa något som inte kommer från Samnytt?

Jag köper delvis ditt resonemang kring att en större folkmängd medför en större sannolikt för brott, men det går ju emot din uppfattning om att raggarna är utomordentligt bra typer? Om alla raggarna var dom här ordnade hjälpa-farmor-över-vägen typerna, varför har det då redan begåtts två våldtäkter på ett dygn? Normalfungerade människor som inte ägnar sin tid åt att försvara samhällets bottenskrap är nog högst bekymrade över vad siffran kommer landa på i slutet av veckan. 10, 20 eller 30 våldtäkter? Botten är helt enkelt inte nådd än.
Citera
2022-08-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
På ett sätt är väl det dräggiga att unga tjejer hänger med fyllon. De tar en risk, alkohol och droger ändrar på människor.

Varför kategoriserar du flickor efter ålder och män ut i från alkoholkonsumtion?

Tjejerna idag kan vara lika drivande i supandet och killarna dom umgås med behöver inte vara äldre än dom själva.

Citat:
Mina exempel från diverse kvinnor tog jag upp som exempel då jag tycker de upplevelserna väger tyngre än mina egna, men det är väl ingen ögonbrynshöjare att någon som går ner på sina knän för alla toppenkillar till raggare saknar respekt för kvinnor.

Jag är född och uppväxt i en håla där den lokala storparkeringen är infesterad av raggare varje helg. Jag har gott om egna upplevelser. Turligt nog har jag aldrig blivit antastad av en raggare så när diskussionen rörde sig kring just raggare och sexbrott så antog jag som sagt att relevanta exempel skulle väga tyngre. Men ska vi prata om hur raggare i allmänhet är fullständigt efterblivna, självcentrerade, destruktiva idioter så deltar jag gärna.

Ett studentflak och en parkering är överhuvudtaget inte samma sak, speciellt inte när flaken utgörs av en drös på 30 människor som alla känt varandra i 3 år kontra en parkering på typ 100 idioter som hade knullat deras morsa om bara samhället tillät dom och som nu presenteras ett smörgåsbord av platinablonda minderåringar med ett bekräftelsebehov och självskadeproblematik. Om du behöver en bildbok anpassad för svagbegåvade för att förstå det så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Här är en källa från polisen https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/augusti/1/01-augusti-1346-valdtakt-rattvik/ men du kanske är för faktaresistent för att läsa något som inte kommer från Samnytt?

Jag köper delvis ditt resonemang kring att en större folkmängd medför en större sannolikt för brott, men det går ju emot din uppfattning om att raggarna är utomordentligt bra typer? Om alla raggarna var dom här ordnade hjälpa-farmor-över-vägen typerna, varför har det då redan begåtts två våldtäkter på ett dygn? Normalfungerade människor som inte ägnar sin tid åt att försvara samhällets bottenskrap är nog högst bekymrade över vad siffran kommer landa på i slutet av veckan. 10, 20 eller 30 våldtäkter? Botten är helt enkelt inte nådd än.

Förstår jag dig rätt, du har alltså varit omgiven av raggare hela din uppväxt utan att bli antastad en enda gång?

Bara för att jag sätter större tilltro till BRÅ än vad några kvinnor sagt till dig, om sina ex när dom försökte byta upp sig till en i deras ögon bättre man, betyder det inte att jag saknar respekt för kvinnor.

Om vi sammanfattar är alltså din enda personliga praktiska erfarenhet av raggare mängder med möten där inget hänt överhuvudaget!?

Sen har du kokat ihop den där vanliga klassiska soppan ni akademiker är mästarkockar på att få ihop som i det stora hela enbart går ut på att alla som inte har lika tråkiga liv och ägnar sig åt exakt det ni själva gör är fel. Sen toppar du med lite obligatoriskt föreläsning om DERAS trångsynthet och sympatier för SD.

Och precis som så många andra akademiker är även du fullständigt blind för att du just gett uttryck för att det som vanligt är ni själva som har den absolut största intoleransen för oliktänkande, minsta förmågan att möta andra kulturer och är dom mest trångsynta.

Fint också att du blottar lite av din människosyn i övrigt som så ofta brukar finnas där när man väl tagit sig igenom alla lager av inbillad/påstådd godhet akademikerna brukar baka in sig i.

Nej du ditt resonemang och det du har att komma med är inget som förändrar synen på raggare och den kritik dom utsätts för.

Tvärtom behovet av att dra ner byxorna och visa röven för etablissemanget har aldrig varit större.

Bättre att ha att göra med folk som beter sig lite svinigt men innerst inne är bra än motsatsen, folk som försöker framstå som bra men har svineriet inombords.

Nu har jag inte tid mer med det här. Så nu får du irra runt bland dina fördomar för dig själv.

Hare gött. Raggen går. Mvh Conny
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-02 kl. 12:44.
Citera
2022-08-02, 12:25
Medlem
Propaganda. Polis vill att man skall vara rädd för raggare och inte gängkriminella. Om man skall undvika Rättvik "after dark" skall man nog undvika varandra stad och ort i Sverige.
Citera
2022-08-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Lider du också av inavel ? Att jämföra våldtäks babbar som förpestar hela samhället mot raggare som blir fulla och slåss EN VECKA OM ÅRET är skrattretande .

Fel är fel, oavsett. Man ska inte bete sig som svin. Det handlar inte om att ställa två grupper mot varandra i det här fallet. Jag fördömer våldtäkt och andra typer av brott oberoende av vem som utför dessa. Invandrarrelaterat brott var inte frågan här, utan huruvida det är ok att begå brott en vecka om man inte gör det under resten av året. Tycker du det är rimligt?
Citera
2022-08-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavrigata
Fel är fel, oavsett. Man ska inte bete sig som svin. Det handlar inte om att ställa två grupper mot varandra i det här fallet. Jag fördömer våldtäkt och andra typer av brott oberoende av vem som utför dessa. Invandrarrelaterat brott var inte frågan här, utan huruvida det är ok att begå brott en vecka om man inte gör det under resten av året. Tycker du det är rimligt?

Vad är det för brott du syftar på då. Som jag skrev förut när Power Big Meet var som allra störst och polisen summerade den träffen var det ytterst sällan fråga om någon grövre eller mer omfattande brottslighet.

Då ska man även betänka att polisen är som hökar på dom här träffarna. Vore trycket från Polisen lika stort ute i Sandhamn eller om dom utförde lika mycket blåskontroller vid högfjällshotellet i Sälen under Januari skulle det inte förvåna mig om dom kunde lagföra fler/antal besökare.

Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Propaganda. Polis vill att man skall vara rädd för raggare och inte gängkriminella. Om man skall undvika Rättvik "after dark" skall man nog undvika varandra stad och ort i Sverige.

Exakt. Lite tragiskt men symptomatiskt för den konservativa högern i Sverige, som många i tråden bevisligen tillhör, att jag som sosse ska behöva försvara SDs största väljarbas raggarna inför resten av SD anhängarna när dom försöker slå dom i huvudet med propaganda från PK-media.

Hur man tror att man ska kunna få ihop alla raggare etc som åker runt och viftar med kuken i raggarbilar ihop med den träigaste delen av dom högerkonservativa under samma partiparaply är för mig en gåta, men det är en annan diskussion som inte hör hit.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-02 kl. 12:59.
Citera
2022-08-02, 12:55
Medlem
alanbs avatar
Citat:
Varför kategoriserar du flickor efter ålder och män ut i från alkoholkonsumtion?

Tjejerna idag kan vara lika drivande i supandet och killarna dom umgås med behöver inte vara äldre än dom själva.

Förstår jag dig rätt, du har alltså varit omgiven av raggare hela din uppväxt utan att bli antastad en enda gång?

Bara för att jag sätter större tilltro till BRÅ än vad några kvinnor sagt till dig, om sina ex när dom försökte byta upp sig till en i deras ögon bättre man, betyder det inte att jag saknar respekt för kvinnor.

Om vi sammanfattar är alltså din enda personliga praktiska erfarenhet av raggare mängder med möten där inget hänt överhuvudaget!?

Sen har du kokat ihop den där vanliga klassiska soppan ni akademiker är mästarkockar på att få ihop som i det stora hela enbart går ut på att alla som inte har lika tråkiga liv och ägnar sig åt exakt det ni själva gör är fel. Sen toppar du med lite obligatoriskt föreläsning om DERAS trångsynthet och sympatier för SD.

Och precis som så många andra akademiker är även du fullständigt blind för att du just gett uttryck för att det som vanligt är ni själva som har den absolut största intoleransen för oliktänkande, minsta förmågan att möta andra kulturer och är dom mest trångsynta.

Fint också att du blottar lite av din människosyn i övrigt som så ofta brukar finnas där när man väl tagit sig igenom alla lager av inbillad/påstådd godhet akademikerna brukar baka in sig i.

Nej du ditt resonemang och det du har att komma med är inget som förändrar synen på raggare och den kritik dom utsätts för.

Tvärtom behovet av att dra ner byxorna och visa röven för etablissemanget har aldrig varit större.

Bättre att ha att göra med folk som beter sig lite svinigt men innerst inne är bra än motsatsen, folk som försöker framstå som bra men har svineriet inombords.

Nu har jag inte tid mer med det här. Så nu får du irra runt bland dina fördomar för dig själv.

Hare gött. Raggen går.

Jag hoppas innerligt att det inte ska krävas att det är din dotter, mamma, syster eller vän som våldtas av en raggare för att du ska inse vilken samhällspest raggarna utgör. Ursäktandet att våldtäkt och allmänt svineri är ok så länge det är en gång per vecka kommer inte hålla i längden.

Trångsyntheten är inte heller någon inbillning utan du som verkar vara omgiven av raggare kan faktiskt bara fråga vilket parti de sympatiserar med, så får du det svart på vitt. Eller ännu bättre, kolla kartor baserat på väljare så ser du hur antalet röster på SD ökar i takt med distansen ifrån civiliserade samhällen. Det är inget annat än fakta att raggarna ute på landet röstar på främlingsfientliga partier, så är det bara.

Jag förstår att det finns en vilja inom dig att försvara något oförsvarligt, du tycks verkligen ha en stark personlig koppling till sviniga raggare. Jag vet inte riktigt om argumentet att jag som akademiker är tråkig för att jag inte vill våldta minderåriga riktigt övertygar mig, men vi verkar som sagt ha olika uppfattningar om vad som är och inte är roligt. Jag trodde först att man hade en ungefärlig uppfattning om din ålder men att du har något inre behov av att visa röven för etablissemanget fintar mig en aning. Sådana formuleringar förväntar jag mig mest från tolvåringar som börjat lyssna på punk eller Södermalmstjejer som är kommunister och Prideanhängare för att det är trendigt.

Avslutningsvis poängterar jag åter för dig: Folket som beter sig svinigt utåt är även sviniga innerst inne. Att du tror att de egentligen är hederliga personer är bara en rationalisering du intalar dig själv.

Du växer snart upp och inser att raggen bör ha slutat gått för längesen. Allt väl!
Citera
2022-08-02, 12:57
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Det är du och han du citerar som böjar göra politik av det här men det förstår du inte heller.

Ingen ville ta i en fyra dörrars stolpe Impala med tång under 20år, dom som höll igång dom bilarna, fram till att dom steg så mycket i värde och blev värda att renovera och fina nog för etablissemanget att beundra, var den tidens "svin" som du utrycker det.

Samma sak med alla gamla PV och Amazoner etc hur tror du folk med pengarna skulle kunna köpa tillbaka dom om inte ungarna och "svinen" hållt liv i stor del av det beståndet.

Raggarkulturen utvecklas och självklart kommer en del av dom som är 20 och åker runt i sina V70 bilda familjer, växa till sig och ordna träffar när dom sen är 45 precis som farbröderna du nu höjer till skyarna.

Men eftersom du betraktar dom som "svin" är det väl förmodligen bortom din fattningsförmåga.

Du vet ju inte ens vet hur den äldre generationens raggare betedde sig på 60-70-80 talet så jag tycker du ska dra ner lite på din attityd att ständigt veta bättre än alla andra.

Jag har varit på fullt tillräckligt många träffar för att kunna din sort och det där gagget du kör med och det finns inget där att vara avundsjuk på och vad det gäller skruvandet är det i regel mest bortlejda jobb och företag involverade.

Glöm inte att det var du själv som drog igång den här diskussionen med ditt sedvanliga excluderingsresonemang och att sortera bort folk som svin och drägg osv. Mitt engagemang i tråden kommer sig av att det här alltid varit arbetarklassens stora hobby, att det finns plats för alla, att förutsättningen för att vår världsunika Svenska motorkultur ska kunna leva vidare är en god återväxt av yngre och framförallt att jag inte är en grinig bitter gubbjävel som glömt hur det var att vara 18.

Jag har inget som helst emot fina dyra firmarenoveringar för miljonbelopp men det är ju knappast dom som betalt för dom som är dom största entusiasterna och dom ska inte in och ta över det här också och utrota den inkluderande kulturen och känslan att alla får vara med som alltid funnits i bilvärden. Dom får hålla sig på sin plats. Städerna är dessutom till för alla och vilka som beträder dom gatorna och torgen har inte du ett skit med att göra. Det finns plats för alla och vad fan stör det dig om inte alla ingår i din kategorin, du har ju dina dansbanor kvar och på finbilsutställningarna och finbilscrusingarna och bland folk du kan gå och skryta är ändå inte den gruppen du stör dig på.

Såja såja Conny, sitt ner i båten nu innan du får problem med hjärtat. Tråden handlar om CCW och problem som uppstått där p g a besökare som inte har intressen som sammanfaller med CCW:s ambitioner.

Det är inte speciellt många som "räddar" en fyrdörrars Impala idag, det dräller in hundratals från USA varje år. För 30-40 år sedan renoverades/räddades det en del fyrdörrars av dom som inte hade råd att köpa en cab eller HT. Idag är det inte värt besväret då det är billigare och enklare att importera en.

Jag har inte höjt några farbröder till skyarna. Jag konstaterar bara att utan ett antal eldsjälar (som du nu väljer att pissa på) så hade dom som svinar och grisar inte haft det här arrangemanget att förstöra för intresserad allmänhet och för dom som själva lagt tusentals timmar i garaget på sin bil.

Du har inte en aning om i vilka kretsar jag umgicks på 70 och 80-talen, hittills är det bara dig jag påstått mig veta bättre än. Den ståndpunkten förstärks hela tiden ju mer hittepå du skriver.

Om du tror att dom flesta renoveringarna är bortlejda SÅ FATTAR DU ABSOLUT INGENTING, i det stora hela är dom ett fåtal. Den absoluta majoriteten är gjorda av självlärda entusiaster med ett brinnande intresse. Varför ger du dig in i diskussioner som du inte vet ett skit om, du skämmer ju bara ut dig?

Det är nog DU som inte ska glömma vem som startade "den här diskussionen", du inleder med "Som vanligt när cykelpumpen dyker upp är inte en siffra rätt. Det är precis tvärtom den nya unga generationen som du kallar svansen som står för det som en gång i tiden var den riktiga genuina raggarkulturen".. Du anklagar mig för att "som vanligt inte ha EN ENDA siffra rätt" dessutom blandar du in "det som en gång i tiden var den riktiga genuina raggarkulturen" i en tråd som INTE ALLAS HANDLAR OM DET kl 01.30.
Mitt första svar till dig kommer 03.09, det är bara att kolla bakåt i tråden om du har dåligt minne. Så vem tycker du har startat vad? Det var ditt val att lägga dig i diskussionen, att anklaga mig och att styra diskussionen till något som inte alls har med trådens ursprung att göra.

Jag har inte exkluderat någon, tycker bara att det är fel att förstöra för andra bilintresserade. Att man uppför sig som folk är självklart i dom allra flesta andra sammanhang, varför skulle det inte vara det just här?
På tal om att exkludera, vad tycker du själv om det du skriver om "ICA-handlare" och folk med "fina dyra firmarenoveringar för miljonbelopp"? Det luktar, nej förresten, det STINKER avundsjuka från det du skriver. Men i din värld känns det säkert inkluderande...

En del av dina skyddslingar kommer säkert att växa upp och få ett genuint bilintresse, men den absoluta majoriteten kommer att ägna sig åt något annat efter några år när dom lekt klart, Någon kanske till och med blir ICA-handlare...

Kör du vidare på din härskarteknik Conny , genom att påstå saker om mig (och andra) som jag varken har sagt, eller som du rimligtvis kan ha en aning om. Det biter inte på mig, du gör dig bara löjlig och mindre trovärdig när du smetar ner andra med påhittade åsikter, egenskaper och öknamn.

Du kan ju med fördel läsa, i vad jag gissar är din favorittidning, vad polisen tycker orsakar oredan i Rättvik, en ledtråd till om det är ICA-handlarna eller dina telningar som "representerar den genuina raggarkulturen" som orsakar kaoset. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALjjyn/polisen-utreder-tva-valdtakter-i-rattvikSorglig läsning...
Senast redigerad av sykkelpump 2022-08-02 kl. 13:21.
Citera
2022-08-02, 13:14
Medlem
Citat:
Jag hoppas innerligt att det inte ska krävas att det är din dotter, mamma, syster eller vän som våldtas av en raggare för att du ska inse vilken samhällspest raggarna utgör. Ursäktandet att våldtäkt och allmänt svineri är ok så länge det är en gång per vecka kommer inte hålla i längden.

Trångsyntheten är inte heller någon inbillning utan du som verkar vara omgiven av raggare kan faktiskt bara fråga vilket parti de sympatiserar med, så får du det svart på vitt. Eller ännu bättre, kolla kartor baserat på väljare så ser du hur antalet röster på SD ökar i takt med distansen ifrån civiliserade samhällen. Det är inget annat än fakta att raggarna ute på landet röstar på främlingsfientliga partier, så är det bara.

Jag förstår att det finns en vilja inom dig att försvara något oförsvarligt, du tycks verkligen ha en stark personlig koppling till sviniga raggare. Jag vet inte riktigt om argumentet att jag som akademiker är tråkig för att jag inte vill våldta minderåriga riktigt övertygar mig, men vi verkar som sagt ha olika uppfattningar om vad som är och inte är roligt. Jag trodde först att man hade en ungefärlig uppfattning om din ålder men att du har något inre behov av att visa röven för etablissemanget fintar mig en aning. Sådana formuleringar förväntar jag mig mest från tolvåringar som börjat lyssna på punk eller Södermalmstjejer som är kommunister och Prideanhängare för att det är trendigt.

Avslutningsvis poängterar jag åter för dig: Folket som beter sig svinigt utåt är även sviniga innerst inne. Att du tror att de egentligen är hederliga personer är bara en rationalisering du intalar dig själv.

Du växer snart upp och inser att raggen bör ha slutat gått för längesen. Allt väl!

Men snälla vän det är ju du själv som är främlingsfientlig och ingen annan.

Du skriver ju själv att du varit omgiven av raggare hela din uppväxt utan att något hänt överhuvudtaget.

Det andra du pratar om finns det inget belägg för. BRÅ kan inte se något samband mellan ex låg utbildning och högre förekomst av sexualbrott.

Din anektodiska bevisföring är lika mycket värd som mitt exempel med Patrik Sjöbergs filmer från Dumpen där han jagar pedofiler. Jag har sett ett flertal av dom och ingen av dom som gråter om att frun ska gå ifrån dom och livet är förstört påminner om vare sig narkomaner eller raggare, merparten ser mest ut som etablerad medelklass med stor sannolikhet en hel del akademiker.

Lägg där till mina erfarenheter som till skillnad från dig är riktiga erfarenheter av att ha mött och umgåtts med 100 tals av dessa personer genom åren där bilden samstämmigt är totalt motsatt vad du och övriga i tråden försöker få fram.

Nu har tiderna förändrats och knarket även kommit in i den här svängen som i alla andra miljöer där ungar samlas men på det stora hela ses knarkare som pesten i dom här sammanhanget och finns det någon grupp som i helhet tar avstånd väldigt markant mot sexualbrottslingar så är det raggare.

Du är fel ute och inget som helst stöd finns för att du har rätt mer än dina egna fördommar som du så tydligt torgför.
Citera
2022-08-02, 13:22
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Vet vi något om MGM?

Bra fråga, äntligen något som relaterar till själva brotten, d v s våldtäkterna.
En är ju gripen så ett häktningsprotokoll borde ju snart bli tillgängligt om misstankarna håller, hoppas dom snart griper en andra MGM också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in