Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Det är du och han du citerar som böjar göra politik av det här men det förstår du inte heller.
Ingen ville ta i en fyra dörrars stolpe Impala med tång under 20år, dom som höll igång dom bilarna, fram till att dom steg så mycket i värde och blev värda att renovera och fina nog för etablissemanget att beundra, var den tidens "svin" som du utrycker det.
Samma sak med alla gamla PV och Amazoner etc hur tror du folk med pengarna skulle kunna köpa tillbaka dom om inte ungarna och "svinen" hållt liv i stor del av det beståndet.
Raggarkulturen utvecklas och självklart kommer en del av dom som är 20 och åker runt i sina V70 bilda familjer, växa till sig och ordna träffar när dom sen är 45 precis som farbröderna du nu höjer till skyarna.
Men eftersom du betraktar dom som "svin" är det väl förmodligen bortom din fattningsförmåga.
Du vet ju inte ens vet hur den äldre generationens raggare betedde sig på 60-70-80 talet så jag tycker du ska dra ner lite på din attityd att ständigt veta bättre än alla andra.
Jag har varit på fullt tillräckligt många träffar för att kunna din sort och det där gagget du kör med och det finns inget där att vara avundsjuk på och vad det gäller skruvandet är det i regel mest bortlejda jobb och företag involverade.
Glöm inte att det var du själv som drog igång den här diskussionen med ditt sedvanliga excluderingsresonemang och att sortera bort folk som svin och drägg osv. Mitt engagemang i tråden kommer sig av att det här alltid varit arbetarklassens stora hobby, att det finns plats för alla, att förutsättningen för att vår världsunika Svenska motorkultur ska kunna leva vidare är en god återväxt av yngre och framförallt att jag inte är en grinig bitter gubbjävel som glömt hur det var att vara 18.
Jag har inget som helst emot fina dyra firmarenoveringar för miljonbelopp men det är ju knappast dom som betalt för dom som är dom största entusiasterna och dom ska inte in och ta över det här också och utrota den inkluderande kulturen och känslan att alla får vara med som alltid funnits i bilvärden. Dom får hålla sig på sin plats. Städerna är dessutom till för alla och vilka som beträder dom gatorna och torgen har inte du ett skit med att göra. Det finns plats för alla och vad fan stör det dig om inte alla ingår i din kategorin, du har ju dina dansbanor kvar och på finbilsutställningarna och finbilscrusingarna och bland folk du kan gå och skryta är ändå inte den gruppen du stör dig på.
Såja såja Conny, sitt ner i båten nu innan du får problem med hjärtat. Tråden handlar om CCW och problem som uppstått där p g a besökare som inte har intressen som sammanfaller med CCW:s ambitioner.
Det är inte speciellt många som "räddar" en fyrdörrars Impala idag, det dräller in hundratals från USA varje år. För 30-40 år sedan renoverades/räddades det en del fyrdörrars av dom som inte hade råd att köpa en cab eller HT. Idag är det inte värt besväret då det är billigare och enklare att importera en.
Jag har inte höjt några farbröder till skyarna. Jag konstaterar bara att utan ett antal eldsjälar (som du nu väljer att pissa på) så hade dom som svinar och grisar inte haft det här arrangemanget att förstöra för intresserad allmänhet och för dom som själva lagt tusentals timmar i garaget på sin bil.
Du har inte en aning om i vilka kretsar jag umgicks på 70 och 80-talen, hittills är det bara dig jag påstått mig veta bättre än. Den ståndpunkten förstärks hela tiden ju mer hittepå du skriver.
Om du tror att dom flesta renoveringarna är bortlejda SÅ FATTAR DU ABSOLUT INGENTING, i det stora hela är dom ett fåtal. Den absoluta majoriteten är gjorda av självlärda entusiaster med ett brinnande intresse.
Varför ger du dig in i diskussioner som du inte vet ett skit om, du skämmer ju bara ut dig?
Det är nog DU som inte ska glömma vem som startade "den här diskussionen", du inleder med "
Som vanligt när cykelpumpen dyker upp är inte en siffra rätt. Det är precis tvärtom den nya unga generationen som du kallar svansen som står för det som en gång i tiden var den riktiga genuina raggarkulturen".. Du anklagar mig för att "som vanligt inte ha EN ENDA siffra rätt" dessutom blandar du in "det som en gång i tiden var den riktiga genuina raggarkulturen" i en tråd som INTE ALLAS HANDLAR OM DET kl 01.30.
Mitt första svar till dig kommer 03.09, det är bara att kolla bakåt i tråden om du har dåligt minne. Så vem tycker du har startat vad? Det var ditt val att lägga dig i diskussionen, att anklaga mig och att styra diskussionen till något som inte alls har med trådens ursprung att göra.
Jag har inte exkluderat någon, tycker bara att det är fel att förstöra för andra bilintresserade. Att man uppför sig som folk är självklart i dom allra flesta andra sammanhang, varför skulle det inte vara det just här?
På tal om att exkludera, vad tycker du själv om det du skriver om "ICA-handlare" och folk med "fina dyra firmarenoveringar för miljonbelopp"? Det luktar, nej förresten, det STINKER avundsjuka från det du skriver. Men i din värld känns det säkert inkluderande...
En del av dina skyddslingar kommer säkert att växa upp och få ett genuint bilintresse, men den absoluta majoriteten kommer att ägna sig åt något annat efter några år när dom lekt klart, Någon kanske till och med blir ICA-handlare...
Kör du vidare på din härskarteknik Conny

, genom att påstå saker om mig (och andra) som jag varken har sagt, eller som du rimligtvis kan ha en aning om. Det biter inte på mig, du gör dig bara löjlig och mindre trovärdig när du smetar ner andra med påhittade åsikter, egenskaper och öknamn.
Du kan ju med fördel läsa, i vad jag gissar är din favorittidning, vad polisen tycker orsakar oredan i Rättvik, en ledtråd till om det är ICA-handlarna eller dina telningar som "representerar den genuina raggarkulturen" som orsakar kaoset.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALjjyn/polisen-utreder-tva-valdtakter-i-rattvikSorglig läsning...