Citat:
Ursprungligen postat av
Skaanseth
Ja, det er jo underlig at HHB2 liksom var den eneste som tenkte at politiet dermed mistenkte TH, og samtidig er det hun som er nevnt i trusselbrevet. Brevet skulle liksom være til riksadvokaten eller hvem det var det skulle sendes til, men ble sendt til TV2 (?) (!)
Syntes at det virker som et slags spill fra hele familie, der muligens TH er regisør. Et slag teater om man vil.
Jeg tar det brevet litt med en klype salt. Ikke godt å si om det er skuespill eller sannhet det som står der, eller en slags kombinasjon. Usikker på hvem som har skrevet det brevet egentlig, om det er datteren, eller om TH har medvirket.
Det var en periode der det virket som at TV2 litt støttet TH, men etter en stund hardnet kanskje forholdet seg.
Ikke godt å si hva som skjer bak kulissene. Manipulasjon, maktfolk, eller penger.
TV2 var jo de som dro ned til København og bevisst laget en falsk reportasje der det fremsto som at Jan Wiborg, som var i konflikt med AP og Gardermoenutbyggingen, hadde tatt livet av seg.
Ja, jeg også får en følelse av bakmenn. Gamle menn med sort dress som sitter å trekker i tråder. Losjefolk.
Jeg tror losjer er mektigere enn man kanskje tror.
Jeg synes brevet gir inntrykk av å ha blitt skrevet av HHB2, men, at hun var i sterk følelsesmessig ubalanse da hun skrev det, angivelig 23. oktober 2019.
Bistandsadvokat Ståle Kihle, i samråd med forsvarsadvokat Svein Holden, har valgt å offentliggjøre brevet slik det ble skrevet. For å angripe politiet? For å påvirke publikum følelsesmessig, vekke medfølelse med de voksne barna og barnebarna? For å bruke barna som et skjold og hindre mediene i å gå for tett innpå TH?
Nei, jeg synes det er uklokt å offentliggjøre brevet. Har ment det hele tiden. Jeg mener brevet avslører hvordan TH har manipulert og skremt familien sin. Dette hadde det vært mulig å få frem, uten at HHB2 måtte blottlegge seg så totalt i mediene. Jeg mener SK har begått svik mot henne ved å offentliggjøre dette brevet.
Politiet og påtaleansvarlig HH mente å ha gode nok beviser mot TH da han ble pågrepet. Noen av "bevisene som falt" er omtalt i mediene.
Jeg lurer på om det er flere beviser som kan ha blitt underkjente. Kanskje mer sentrale beviser. Beviser som kan ansees å ha blitt som fremprovoserte av politiet, er kanskje i grenseland mellom lovlig og ulovlig? Men blitt vurdert som ulovlige, til politiets overraskelse. ??
Finnes det bakmenn, maktmennesker som opererer i det skjulte, som beskytter TH? Som kan påvirke påtalemyndigheten? Påvirke bevisvurderingen?
Jeg vet ikke. Mitt inntrykk er at politiet var sikre på at de hadde tilstrekkelige beviser da de pågrep Hagen. Men at det, ett eller annet sted i "systemet", helst innen påtalemakten, har oppstått hindringer mot at det blir tatt ut tiltale?
Jeg tror det må være noe lignende dette som har skjedd.