2022-08-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Motivet er for SVAKT sett opp mot RISIKOEN. Vedkommende risikerer fengselsstraff for å ha ført politiet bak lyset og ødsling av millioner av kroner i etterforskning.
Det kan hende at vedkommende føler seg sikker på å ikke bli tatt.
Citera
2022-08-02, 13:06
Medlem
Er det opplyst hvorvidt det er funnet DNA fra flere enn Teddy (TEH), TH og GHH på sentrale steder i boligen?
Citera
2022-08-02, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vi vet jo ikke hvem som er GM. GM kan ha hatt motiv for å ramme TH og GM kan på samme tid ha hatt motiv for å hjelpe AE med å flykte (ut fra motivet om å ramme TH og/eller ut fra et ønske om å hjelpe AE).

I tilfelle det er dette som har skjedd, bør politiet se på reisevanene til potensielle hjelpere og finne ut om det finnes en fritidsbolig el.l. (i Norge eller i utlandet) som besøkes med jevne mellomrom av vedkommende potensielle hjelpere.

Forsøker du antyde at Fru Hagen er i live og har bodd på noens hytte/i noens fritidsbolig i snart fire år?
Citera
2022-08-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Forsøker du antyde at Fru Hagen er i live og har bodd på noens hytte/i noens fritidsbolig i snart fire år?
Jeg mener at vi ikke kan se bort fra at AE kan være i live. Potensielle hjelperes reisevaner bør som sagt undersøkes, i tilfelle hjelperen/hjelperne besøker AE jevnlig hvis hun er i live. Aktuelle hytter/fritidsboliger o.l. bør undersøkes, i tillegg til andre aktuelle bosteder.
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-02 kl. 13:20.
Citera
2022-08-02, 13:17
Medlem
Citat:
Det kan hende at vedkommende føler seg sikker på å ikke bli tatt.
Noen jaktlabrador e du ikkje. Du prioriterer de mest usannsynlige sporene. «Follow the money» er det noe som heter.
Citera
2022-08-02, 13:18
Medlem
Citat:
Den svelget du rått…
Jeg har samme livserfaring. Har sett rettferdigheten innhente en rekke personer, enkelte ganger med døden til følge. Så det å tro at du vil unnslippe, fordi politiet ikke finner ut av det, kan du bare glemme.
Citera
2022-08-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Rart at de hadde møte der liksom, to dager før.
Hvis TH har bedt han dit for at han uten sin vite skal lage masse dna-spor og forstyrrelser, så er han virkelig kalkulerende og utspekulert.

En person lager ikke masse dna-spor. Hadde TH arrangert åpent hus med garasjesalg eller loppemarked, med hundrevis av ukjente personer som var inne i boligen dagen før forsvinningen, hadde det vært et større problem for etterforskningen.
Citera
2022-08-02, 13:25
Medlem
Citat:
Noen jaktlabrador e du ikkje. Du prioriterer de mest usannsynlige sporene. «Follow the money» er det noe som heter.
Hva om det er slik da, at GM laget et plott som er så "usannsynlig" at "ingen vil tro at det har skjedd"?
Citera
2022-08-02, 13:28
Medlem
Citat:
Jeg mener at vi ikke kan se bort fra at AE kan være i live. Potensielle hjelperes reisevaner bør som sagt undersøkes, i tilfelle hjelperen/hjelperne besøker AE jevnlig hvis hun er i live. Aktuelle hytter/fritidsboliger o.l. bør undersøkes, i tillegg til andre aktuelle bosteder.

Etter fire år tenker jeg mer at denne «pasningen» kan legges død en gang for alle.
Citera
2022-08-02, 13:28
Avslutad
Citat:
Ble det ikke også opplyst om i en av etterlysningene noe slikt som at den andre mannen ("hettemann2") på videoen ikke bes melde seg, og at det kun var hettemannen som er etterlyst?
Fetad: Hvorfor ble dette opplyst om i etterlysningen?
Hettemann2 kan jo feks ha sett hvor hettemann1 gikk, Hettemann2 kan ha sittet på viktige observasjoner av hettemann1 (som kunne ha hjulpet politiet til å identifisere hettemann1).
Dette tyder sannsynligvis på at politiet visste hvem hettemann2 er og at politiet kanskje også visste hvem hettemann1 er på det tidspunktet da de gikk ut med etterlysningen. Og kanskje ønsket politiet at hettemann1 og 2 skulle forstå at politiet visste hvem de er.

(Siterte eget innlegg da det var for sent å redigere).
Enig med deg at politiet må i det minste ha visst hvem Hettemann2 var, kanskje også Hettemann1.

Ellers virker det som, ut fra opplysningene om helseappen, at "fall I trapp" må ha vært kort tid før AEHs mobil ble lagt i ro (like før kl 10:07).

Jeg klarer ikke helt å følge disse hettemennene i hypotesene dine, tror jeg må lage en skisse, for jeg faller stadig av i svingen.

- Hva er klokken når Hettemann1 og Hettemann2 møtes?
- Hva er klokken når Hettemann1 "Xer" ved søppelkontaineren?
Citera
2022-08-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det er jo underlig at HHB2 liksom var den eneste som tenkte at politiet dermed mistenkte TH, og samtidig er det hun som er nevnt i trusselbrevet. Brevet skulle liksom være til riksadvokaten eller hvem det var det skulle sendes til, men ble sendt til TV2 (?) (!)
Syntes at det virker som et slags spill fra hele familie, der muligens TH er regisør. Et slag teater om man vil.
Jeg tar det brevet litt med en klype salt. Ikke godt å si om det er skuespill eller sannhet det som står der, eller en slags kombinasjon. Usikker på hvem som har skrevet det brevet egentlig, om det er datteren, eller om TH har medvirket.
Det var en periode der det virket som at TV2 litt støttet TH, men etter en stund hardnet kanskje forholdet seg.
Ikke godt å si hva som skjer bak kulissene. Manipulasjon, maktfolk, eller penger.
TV2 var jo de som dro ned til København og bevisst laget en falsk reportasje der det fremsto som at Jan Wiborg, som var i konflikt med AP og Gardermoenutbyggingen, hadde tatt livet av seg.

Ja, jeg også får en følelse av bakmenn. Gamle menn med sort dress som sitter å trekker i tråder. Losjefolk.
Jeg tror losjer er mektigere enn man kanskje tror.

Jeg synes brevet gir inntrykk av å ha blitt skrevet av HHB2, men, at hun var i sterk følelsesmessig ubalanse da hun skrev det, angivelig 23. oktober 2019.

Bistandsadvokat Ståle Kihle, i samråd med forsvarsadvokat Svein Holden, har valgt å offentliggjøre brevet slik det ble skrevet. For å angripe politiet? For å påvirke publikum følelsesmessig, vekke medfølelse med de voksne barna og barnebarna? For å bruke barna som et skjold og hindre mediene i å gå for tett innpå TH?

Nei, jeg synes det er uklokt å offentliggjøre brevet. Har ment det hele tiden. Jeg mener brevet avslører hvordan TH har manipulert og skremt familien sin. Dette hadde det vært mulig å få frem, uten at HHB2 måtte blottlegge seg så totalt i mediene. Jeg mener SK har begått svik mot henne ved å offentliggjøre dette brevet.

Politiet og påtaleansvarlig HH mente å ha gode nok beviser mot TH da han ble pågrepet. Noen av "bevisene som falt" er omtalt i mediene.

Jeg lurer på om det er flere beviser som kan ha blitt underkjente. Kanskje mer sentrale beviser. Beviser som kan ansees å ha blitt som fremprovoserte av politiet, er kanskje i grenseland mellom lovlig og ulovlig? Men blitt vurdert som ulovlige, til politiets overraskelse. ??

Finnes det bakmenn, maktmennesker som opererer i det skjulte, som beskytter TH? Som kan påvirke påtalemyndigheten? Påvirke bevisvurderingen?

Jeg vet ikke. Mitt inntrykk er at politiet var sikre på at de hadde tilstrekkelige beviser da de pågrep Hagen. Men at det, ett eller annet sted i "systemet", helst innen påtalemakten, har oppstått hindringer mot at det blir tatt ut tiltale?

Jeg tror det må være noe lignende dette som har skjedd.
Citera
2022-08-02, 13:31
Medlem
Citat:
Hva om det er slik da, at GM laget et plott som er så "usannsynlig" at "ingen vil tro at det har skjedd"?

Er det ikke slik det er da? En milliardær i behov av å bli kvitt sin kone bruker år og dag på planleggingen, dreper henne og fingerer en kidnapping ved hjelp av noen vattnisser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in