Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-01, 22:14
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Handlar väl mer om att han vill synas och få en utmaning.
Tror det är rätt irrelevant huruvida den åtalade är skyldig eller inte.

Japp. Publiciteten är halva grejen. Den andra är att det är ett omöjligt uppdrag så förlusten i domstolen är väntad
Citera
2022-08-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Japp. Publiciteten är halva grejen. Den andra är att det är ett omöjligt uppdrag så förlusten i domstolen är väntad
Hur menar du att förlusten är väntad och vad för förlust tänker du på?
Straffet eller påföljden är väl inte avgjord på förhand?
Citera
2022-08-01, 22:59
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder

Filmsekvensen visar, när man tar den i slow motion, hur spelaren på isen vänder sig mot spelaren i båset och utdelar ett våldsamt hugg mot ansiktet. Ansiktet möblerades om, som man säger i Dalarna.

Är inte det grov misshandel?

P.S. Det verkar som om Aftonbladet redigerade bort det där som ledaren påstods ha sagt:

Att de inte hade ambulans men däremot en bil från Fonus att erbjuda. Varför kan man undra.
Citera
2022-08-02, 00:48
Medlem
Kaxar man får man leken tåla alla rätt här
Citera
2022-08-02, 05:44
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Kaxar man får man leken tåla alla rätt här

Nej. Det finns såklart gränser.
Citera
2022-08-02, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbe47
Är det någon som vet målnumret??

Falu TR B 315-22
Stämningsansökan
Tilltalade
Zacarias Gustav Jimmy Ridderstam (20021018-0097)

Ansvarsyrkanden m.m.
GROV MISSHANDEL

Rysligt svagt att förneka brott - "försökte slå bort vattenflaskan"
Vill du med egna ord berätta vad som hände?
Ja, ja vi spelade hockey och jag fick vatten i ansiktet och jag försökte slå bort vattenflaskan men prickade olyckligt.

Varför slår du han?
Jag slår mot flaskan.

Vad ville du uppnå för effekt med slaget?
Ta bort flaskan.

Ville du skada han?
Nej verkligen inte.

Hur hårt slog du?
Inte något hårt.

Såg du några risker med att slaget skulle kunna träffa han i ansiktet?
Jag var koncentrerad på matchen, det var inte i min tanke då.

Vi har fått information om att en spelare i motståndarlaget ska ha konfronterat dig när du är på väg av isen och frågat om du är nöjd med det du gjort och du svarade då ja, stämmer det?
Jag vill inte svara.

Erkänner du eller förnekar du brott?
Förnekar. Det har ju hänt men jag ville inte skada han. Jag ville slå bort flaskan.
Citera
2022-08-02, 09:14
Medlem
Hustlelifes avatar
Undrar om han lärt sig att inte vara så jävla uppkäftig nu?

Kan inte vara kul att äta med sugrör
Citera
2022-08-02, 09:46
Medlem
Här har ni fup

https://anonfiles.com/P8d5Oe1byc/Fal...otokoll_23_pdf

https://anonfiles.com/Ubd8O01aye/Fal...otokoll_23_pdf
Citera
2022-08-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hustlelife
Undrar om han lärt sig att inte vara så jävla uppkäftig nu?

Kan inte vara kul att äta med sugrör
Uppkäftig? Han skvätte vatten på en annan spelare under en hockeymatch.

Ska han spränga arenan om en annan spelare tacklar honom?

Med det är klart i din 00 generation så är allt en svår kränkning
Citera
2022-08-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbe47
Här har ni fup

https://anonfiles.com/P8d5Oe1byc/Fal...otokoll_23_pdf

https://anonfiles.com/Ubd8O01aye/Fal...otokoll_23_pdf
Tackar!

Han påstår alltså att han bara viftat mot vattenflaskan som han såg i ögonvrån. Att flaskan inte var i närheten av munnen bekymrar han sig inte det minsta om i förhör, han har blivit tillsagd av någon att köra vattenflaskeförsvaret så långt det går trots att det finns filmbevis som visar något helt annat. Att han hånflinande förklarade sig nöjd med misshandeln innan någon hunnit förklara för honom att det är smartare att hitta på något annat vill han inte ens kommentera.

GMs tränare kör all-in på offerkofta. Det har blivit jättejobbigt för hela laget när våldet blir ifrågasatt av omvärlden. Samma personer som föreslagit bil från Fonus när BO behövde sjukvård och som redan på plats uttryckt att misshandeln (som man sedan påstår att man inte ens sett) var befogad sitter plötsligt i förhör och pratar om en "olycka" som de alltså inte ens sett men vittnar ändå utan problem om att det bara handlade om lite "viftande" riktat mot en vattenflaska. Om jag inte fattat fel så är det Niclas H som föreslog Fonus och Anders W som sagt att det var befogat? Det verkar vara lite oklart i förhören. Det antyds också att någon tränare ska ha suttit inne tidigare, det hade också varit intressant att veta om det är sant och vad det då ska ha handlat om. Rör det sig om våld och lättkränkthet så kanske man kan luska fram åtminstone en ledtråd till var GMs våldsamma beteende kommer från och/eller varför det förminskas från klubben.
Citera
2022-08-02, 11:45
Medlem
När jag spelade i AIK så hände sånt här någon gång per säsong inte så att man anmäler det som händer på rinken, är man så jävla dum så man sprutar vatten med flit på sina motståndare så får man fan ta smällen där efter med! Hockeyn är den nya fotbollen! Åk konståkning om du inte klarar av att ta en smäll jävla sopor!
Citera
2022-08-02, 11:50
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
När jag spelade i AIK så hände sånt här någon gång per säsong inte så att man anmäler det som händer på rinken, är man så jävla dum så man sprutar vatten med flit på sina motståndare så får man fan ta smällen där efter med! Hockeyn är den nya fotbollen! Åk konståkning om du inte klarar av att ta en smäll jävla sopor!

slå med full kraft i ansiktet borde räknas som grovt övervåld, om man tar till såna saker efter lite vattensprut så saknar man alla spärrar att kontrollera sig, killen är ju fan ett psykfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in