2022-08-02, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Folk klagar mycket på invandrare, med allr rätt, men är det något som är värre, eller lika illa, så är det raggarsvin.

Fulla jävlar om stökar och har noll hämningar för vad dom kan göra.
Aldrig varit i rättvik men har varit på en del "bilträffar" och mindre marknader genom åren och det är alltid samma sak.
Tror säkert dom skulle bete sig illa även utan alkohol, det är liksom deras kultur att svina.

Vuxna karlar står på bilar och pissar, kastar snus på folk, och allt möjligt.

Du lär ju vara mentalt efterbliven om du jämför barnlajvande våldtäktsmän från Afghanistan med Raggare. Den första gruppen lever på samhället, bidrar inte med en krona i skatt och våldtar 24/7 medans den andra gruppen arbetar,betalar skatt och "svinar" en vecka om året.
Citera
2022-08-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Du lär ju vara mentalt efterbliven om du jämför barnlajvande våldtäktsmän från Afghanistan med Raggare. Den första gruppen lever på samhället, bidrar inte med en krona i skatt och våldtar 24/7 medans den andra gruppen arbetar,betalar skatt och "svinar" en vecka om året.

Ja men då är det okej! De har alltså rätt att få utlopp för sin svinighet en vecka om året om de sköter sig resterande veckor. Logiken här skrämmer mig…
Citera
2022-08-02, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavrigata
Ja men då är det okej! De har alltså rätt att få utlopp för sin svinighet en vecka om året om de sköter sig resterande veckor. Logiken här skrämmer mig…

Lider du också av inavel ? Att jämföra våldtäks babbar som förpestar hela samhället mot raggare som blir fulla och slåss EN VECKA OM ÅRET är skrattretande .
Citera
2022-08-02, 09:39
Medlem
alanbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Lider du också av inavel ? Att jämföra våldtäks babbar som förpestar hela samhället mot raggare som blir fulla och slåss EN VECKA OM ÅRET är skrattretande .

fulla, slåss och våldtar*

Detta gör dom inte heller enbart en vecka om året utan det är ett återkommande beteende som inträffar varje helg på valfri donkenparkering i närmaste skitort. Om det inte är Robin i sin röda mitchell and ness keps och svarta norrland hoodie som tafsar på något luder han fått med i baksätet så är det smällfeta Daniel i sin nerpissade ankjacka som kör över närmast ovetande offer.

En skam för Sverige.
Citera
2022-08-02, 10:13
Medlem
Vet vi något om MGM?
Citera
2022-08-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanb
Veckan har knappt börjat och vi har redan två våldtäkter. Men visst, det är ju inte värre än ett studentflak va?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALjjyn/polisen-utreder-tva-valdtakter-i-rattvik

Nej jag anser att det förekommer minst lika mycket svineri, grisande och det ni kallar dräggbeteende när KTH etc springer runt i sina overaller och skriker och gapar och spyr och pissar när dom har sina nollningar och skolavslutningar. Alkoholkonsumtionen är i alla fall lika hög och i år var det väl tom en som dog efter att ha ramlat av ett flak i fyllan och villan.

Enda skillnaden är att den välbärgade medelklassen kan identifiera sig med det supandet och som vanligt ger allt dom själva kan relatera till ok och tvångsmässigt måste stöta bort det dom inte förstår sig på.

Att det inte sker någon våldtäkt 12.00 mitt i stan på ett lastbilsflak bland 30 klasskamrater förstår säkert du också.

Eller rättare sagt jag anser inte ens att det är svineri varken i Rättvik eller på flaken.

Det hör ungdomen till att leva om lite, testa gränser, provocera, festa och ha kul. Samma sak för i övrigt etablerade vuxna, några dagar av semestern kan man ta ut svängarna lite.

Det här är folk som i grunden till 99% i övrigt har bra och vettiga värderingar och allt som ofta är den typ av svenskar det borde finnas fler av, hjälpsamma, vänliga som ställer upp och framförallt hittar du i dom här grupperna merparten av dom få som vågar ta fighten och stå upp mot alla galna samhällsförändringar vi sett senaste åren, när det fina pk-folket som då indirekt ska föreställa idealet blundar, tänker på karriären i första hand och låtsas som det regnar.

Det är rent ut sagt bedrövligt att se hur det som ska föreställa våra starka män, ofta med högervärderingar, samlas i dom här trådarna, med det här temat och alltid ta heder och ära av i övrigt vettiga Svenskar genom att köra den där ständiga valsen om drägg, svin, wt osv osv

Än mer bedrövligt blir det när man lyfter fram Aftonbladets artiklar som man annars alltid spyr galla över och använder deras starkt vinklade reportage, som du gör nu, som slagträ och därmed går etablissemanget och PK's ärende och stöttar dom fullt ut i att framställa Svenskar som större svin än dom är. Men jag blir allt mer övertygad om det jag hela tiden misstänkt det är bland högern och framförallt Flashback-högern den stora andelen PK-hjon finns.

Sen i sak är det naturligtvis tragiskt om det sker våldtäkter. Det finns dock inget som helst stöd för att just dom här grupperna är mer benägna att våldta än andra. Sen ska man ha klart för sig att man uppskattar att det sker 100 våldtäkter/dygn i landet (BRÅ) och samlas det 100.000 människor på ett ställe där alla festar och rör på sig är det klart den platsen kommer få ta sin del.

Vad det gäller Polisens uttalande är väl det knappast ögonbrynshöjande, hade det varit 100.000 golfspelare som supit och haft sin klubbträff hade det varit olämpligt för minderåriga att springa runt där också mitt i natten.

Den som tror att den genomsnittlige raggaren skulle vara mer benägen, än någon som anser sig vara lite finare, att ge sig på ett litet oskyldigt barn drivs bara av vanföresfällningar och har för lite kontakt med verkligheten.
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-08-02 kl. 11:07.
Citera
2022-08-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanb
fulla, slåss och våldtar*

Detta gör dom inte heller enbart en vecka om året utan det är ett återkommande beteende som inträffar varje helg på valfri donkenparkering i närmaste skitort. Om det inte är Robin i sin röda mitchell and ness keps och svarta norrland hoodie som tafsar på något luder han fått med i baksätet så är det smällfeta Daniel i sin nerpissade ankjacka som kör över närmast ovetande offer.

En skam för Sverige.

Vad är det du har som förebild då? Den typen av ungdomar som pluggar och flyttar in i dom finare områdena runt våra större städer? Som är föredömliga i sitt tyckande och tänkande. Som gör yrkeskarriär och får välbetalda jobb i företag med fina värdegrunder? Som själva kanske blir involverade i arbetet med att ta fram värdegrunderna eller i alla fall i princip undantagslöst ger sitt medgivande till dom utan att protestera.

Är det sådana Svenskar du är stolt över. För det är nämligen dessa ungdomars motsats.

Personligen tar jag ju 7 dagar i veckan hellre en Svensk som visar röven i Rättvik några gånger om året men i övrigt är en bra och vettig person än nån som aldrig gör det men sen bara går runt och låtsas att han är bra och i själva verket ställer till mångdubbelt mer skada.
Citera
2022-08-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej jag anser att det förekommer minst lika mycket svineri, grisande och det ni kallar dräggbeteende när KTH etc springer runt i sina overaller och skriker och gapar och spyr och pissar när dom har sina nollningar och skolavslutningar. Alkoholkonsumtionen är i alla fall lika hög och i år var det väl tom en som dog efter att ha ramlat av ett flak i fyllan och villan.

Enda skillnaden är att den välbärgade medelklassen kan identifiera sig med det supandet och som vanligt ger allt dom själva kan relatera till ok och tvångsmässigt måste stöta bort det dom inte förstår sig på.

Att det inte sker någon våldtäkt 12.00 mitt i stan på ett lastbilsflak bland 30 klasskamrater förstår säkert du också.

Eller rättare sagt jag anser inte ens att det är svineri varken i Rättvik eller på flaken.

Det hör ungdomen till att leva om lite, testa gränser, provocera, festa och ha kul. Samma sak för i övrigt etablerade vuxna, några dagar av semestern kan man ta ut svängarna lite.

Det här är folk som i grunden till 99% i övrigt har bra och vettiga värderingar och allt som ofta är den typ av svenskar det borde finnas fler av, hjälpsamma, vänliga som ställer upp och framförallt hittar du i dom här grupperna merparten av dom få som vågar ta fighten och stå upp mot alla galna samhällsförändringar vi sett senaste åren, när det fina pk-folket som då indirekt ska föreställa idealet blundar, tänker på karriären i första hand och låtsas som det regnar.

Det är rent ut sagt bedrövligt att se hur det som ska föreställa våra starka män, ofta med högervärderingar, samlas i dom här trådarna, med det här temat och alltid ta heder och ära av i övrigt vettiga Svenskar genom att köra den där ständiga valsen om drägg, svin, wt osv osv

Än mer bedrövligt blir det när man lyfter fram Aftonbladets artiklar som man annars alltid spyr galla över och använder deras starkt vinklade reportage, som du gör nu, som slagträ och därmed går etablissemanget och PK's ärende och stöttar dom fullt ut i att framställa Svenskar som större svin än dom är. Men jag blir allt mer övertygad om det jag hela tiden misstänkt det är bland högern och framförallt Flashback-högern den stora andelen PK-hjon finns.

Sen i sak är det naturligtvis bedrövligt om det sker våldtäkter. Det finns dock inget som helst stöd för att just dom här grupperna är mer benägna att våldta än andra. Sen ska man ha klart för sig att man uppskattar att det sker 100 våldtäkter/dygn i landet (BRÅ) och samlas det 100.000 människor på ett ställe där alla festar och rör på sig är det klart den platsen kommer få ta sin del.

Vad det gäller Polisens uttalande är väl det knappast ögonbrynshöjande, hade det varit 100.000 golfspelare som supit och haft sin klubbträff hade det varit olämpligt för minderåriga att springa runt där också mitt i natten.

Den som tror att den genomsnittlige raggaren skulle vara mer benägen, än någon som anser sig vara lite finare, att ge sig på ett litet oskyldigt barn drivs bara av vanföresfällningar och har för lite kontakt med verkligheten.

Orkar inte läsa din wall of text. Spara predikandet tills vi vet vilka som är skyldiga.
Citera
2022-08-02, 10:44
Medlem
alanbs avatar
Citat:

Sen i sak är det naturligtvis bedrövligt om det sker våldtäkter. Det finns dock inget som helst stöd för att just dom här grupperna är mer benägna att våldta än andra. Sen ska man ha klart för sig att man uppskattar att det sker 100 våldtäkter/dygn i landet (BRÅ) och samlas det 100.000 människor på ett ställe där alla festar och rör på sig är det klart den platsen kommer få ta sin del.

Nu har du farit med en hel drös av antaganden om mig personligen och vad som driver min argumentation så låt mig förtydliga.

Jag är själv SU-student och känner överhuvudtaget inte igen mig i det grisandet du beskriver. Självfallet kan inte min uppfattning tala för studenter i sin helhet (precis som mitt motsatta argument nedan inte heller kan) men att festande per automatik resulterar i grisande håller jag inte med om. Studenter håller vidare sig till mästerier och dylikt, dvs utrymmen specifikt för andra studenter. Raggare tenderar istället att ockupera så mycket av allmänna ytor som bara möjligt, vilket dessvärre drar in förbipasserande samt stör allmänheten.

Jag förstår att ingen våldtar någon på ett flak, jag bemötte rakt av det du skrev. Så om något kanske du ska beskylla ditt egna exempel.

Att leva loppan som ungdom är något dom flesta kan relatera till. Det problem som vi nog kan vara överens om är när "leva loppan" blir till kriminella gärningar. Speciellt sådana allvarliga brott som våldtäkt och misshandel.

Mitt starka förakt för raggare kommer från personliga upplevelser, däribland mitt ex har varit den mest inflytelserika källan. De människorna hon beskrev som raggare och de du beskriver är från två helt olika planeter. De är inte allmänt anständiga människor med goda värderingar som hjälper farmor över vägen. Det är trångsynta lågutbildade mongon som gärna stoltserar med en SD-blomma och säger ordet neger bara för att provocera. En total avsaknad av insatthet i SDs politik och istället enbart ett intresse för främlingsfientlighet, typ som Flashback-högern du beskriver själv.

Jag har aldrig personligen ratat Aftonbladet eller Expressen. Att du gör det / hänvisar till att andra gör det skiter jag faktiskt i. Om du vill kan jag länka till valfri lokaltidning.

Som sagt, mina uppfattningar om raggare är direkt förankrade ur verkligheten. Verkliga berättelser med flertalet kvinnor som alla har haft samma hemska upplevelser i baksätet med valfritt drägg. Kvinnor och unga tjejer som inte kommer längre än en anmälan då bevis dessvärre saknas. Är dom värre än andra grupper? Kanske, kanske inte. Men nog fan är dom inte bättre än andra och dom är överhuvudtaget inte i närheten av hederliga typer, vilket du skrattretande försöker påstå.
Citera
2022-08-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Orkar inte läsa din wall of text. Spara predikandet tills vi vet vilka som är skyldiga.

Vad spelar det för roll vilka dom skyldiga är. 2 fall på 100.000 besökare ger 0,002% våldtäktsmän av totalen och det går inte att dra någon som helst slutsats på det underlaget och göra kopplingar till socioekonomiska grupper som helhet.

Och var är den obligatoriska diskussionen om falskanmälningar som alltid annars dyker upp som ett brev på posten så fort det inte rör sig om blattar eller lägre samhällsklasser?

Jag kan inte hjälpa dig om du har problem med koncentrationssvårigheter eller uppmärksamhetsstörningar. Men det är inget du behöver citera mig om för det för tråden ännu mindre framåt.
Citera
2022-08-02, 10:47
Medlem
alanbs avatar
Citat:
Vad är det du har som förebild då? Den typen av ungdomar som pluggar och flyttar in i dom finare områdena runt våra större städer? Som är föredömliga i sitt tyckande och tänkande. Som gör yrkeskarriär och får välbetalda jobb i företag med fina värdegrunder? Som själva kanske blir involverade i arbetet med att ta fram värdegrunderna eller i alla fall i princip undantagslöst ger sitt medgivande till dom utan att protestera.

Är det sådana Svenskar du är stolt över. För det är nämligen dessa ungdomars motsats.

Personligen tar jag ju 7 dagar i veckan hellre en Svensk som visar röven i Rättvik några gånger om året men i övrigt är en bra och vettig person än nån som aldrig gör det men sen bara går runt och låtsas att han är bra och i själva verket ställer till mångdubbelt mer skada.

Personen du beskriver, han som visar röven i Rättvik några gånger om året och sedan är en toppentyp, existerar inte. CCW är inte veckan på året där annars dugliga grabbar får utlopp för deras svineri utan det är veckan på året som deras vardagliga svineri uppmärksammas extra mycket och påverkar extra mycket människor.
Citera
2022-08-02, 10:57
Medlem
Tuors avatar
De flesta kommer inte att ha något minne av de har varit på Classic car week.

Folk är bokstavligen dyngraka i en vecka där.

En polare brukade åka dit men han tyckte att det blev för mycket fylla.
Senast redigerad av Tuor 2022-08-02 kl. 11:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in