2022-08-01, 23:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Jag undrar också. Var osäker på om det var BO's dödsvrål eller vart stönet nu kom ifrån.
Det är BO som dödsvrålar. Han vrålar/stönar när han står med VO innan han brottas ner, han fortsätter i 3 sekunder när han hamnat på golvet. Sedan blir han tyst i 5 sekunder, antagligen när han har slagit i huvudet (och blir strypt)? han hämtar andan och fortsätter vråla sedan igen i 6 sek till filmen tar slut.

Kvinnan i vit tröja som sätter sig på bänken och håller en hand på sitt huvud är nog den som BO har gett sig på (misshandlat). Det är inte hon som stönar eller vrålar.

https://twitter.com/PolisNytt/status/1554140905799618565?t=hLx-RCZFDkYZE--PFYUGYQ&s=19
Senast redigerad av exoticspice 2022-08-01 kl. 23:18.
Citera
2022-08-01, 23:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tycker också att situationen just där och då är lugn, förutom brölet då. Vittnen har ju sagt att BO var högljudd. Men sekunderna innan "ingripandet" så är situationen lugn och OVs kommer gåendes mot där BO befinner sig, en av OV tar direkt ett nacksving så man ser BOs fötter upp i luften, och jag tvivlar på att OV ens säger något till BO innan nacksvinget, för det finns inte tid till det, så snabbt går det.

Det ser faktiskt ut som att OVs bara hade behövt att gå förbi och/eller hålla sig på lite synligt avstånd , så hade inget hänt.

Ursäkta för att jag inte kan fackord.

Men om (om!) det är så att han nyss tacklat en kvinna så kan det ju faktiskt vara motiverat att ingripa ändå. Även om situationen till synes lugnat sig. Särskilt om det är ett tåg på ingång.
Citera
2022-08-01, 23:19
Medlem
Polis2010s avatar
Jag tvivlar inte på att det finns kapabla kvinnor. Har jobbat med många. Problemet är när den misstänkte inte bryr sig. Det är oftast mycket lättare att komma vidare om de inte är kapabla eller är osäkra hur de ska lösa ett mycket våldsamt problem. Då kan tyvärr dödliga vapen komma fram från ordningsmakten.
Citera
2022-08-01, 23:21
Medlem
cerns avatar
Står ju i tidningarna att väktarna tog strupgrepp på killen: Det är ju helt oacceptabelt.

Har själv blivit gripen av väktare när jag var ung och uppkäftig: Nedbrottad med polisgrepp och ett knä mot ryggen. Inte en chans hade jag och det var inte skönt men långt ifrån livsfarligt grepp!

Ska det vara så jävla svårt att sköta sitt jobb rätt om man blivit väktare?

Herregud Sverige har blivit rena Chicago
Citera
2022-08-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är BO som dödsvrålar. Han vrålar/stönar när han står med VO innan han brottas ner, han fortsätter i 3 sekunder när han hamnat på golvet. Sedan blir han tyst i 5 sekunder, antagligen när han har slagit i huvudet (och blir strypt)? han hämtar andan och fortsätter vråla sedan igen i 6 sek till filmen tar slut.

Kvinnan i vit tröja som sätter sig på bänken och håller en hand på sitt huvud är nog den som BO har gett sig på (misshandlat). Det är inte hon som stönar eller vrålar.

https://twitter.com/PolisNytt/status/1554140905799618565?t=hLx-RCZFDkYZE--PFYUGYQ&s=19
Hör du inte att det är en kvinnlig röst som stönar?
Ifall det var mannen som lät hade ju ljudet varit påverkat av att han blir runtkastad och ligger och brottas men så är det ju inte?
Citera
2022-08-01, 23:22
Medlem
Citat:
Jag tycker också att situationen just där och då är lugn, förutom brölet då. Vittnen har ju sagt att BO var högljudd. Men sekunderna innan "ingripandet" så är situationen lugn och OVs kommer gåendes mot där BO befinner sig, en av OV tar direkt ett nacksving så man ser BOs fötter upp i luften, och jag tvivlar på att OV ens säger något till BO innan nacksvinget, för det finns inte tid till det, så snabbt går det.

Det ser faktiskt ut som att OVs bara hade behövt att gå förbi och/eller hålla sig på lite synligt avstånd , så hade inget hänt.

Ursäkta för att jag inte kan fackord.

Det är knappast den döde som låter. Det borde väl vara uppenbart?

Man kan tycka vad man vill men att påstå att det hade räckt att OV skulle gå förbi hade lugnat ner mannen känns som ett självbedrägeri. Hur kommer man ens till en sådan slutsats?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det framgår i polisens händelsenotis att ordningsvakterna uppgett att en kvinna blivit tacklad. Jag tror uppgiften stämmer, men kan kanske inte helt uteslutas att han kraftigt berusad raglade in i henne - att det var en olyckshändelse.

Visst kan det vara så att han raglade på en person av misstag, och att ha en berusad person på en perrong som råkar knuffa till folk kan innebära livsfara för de som vistas där och är skäl nog för att inledningsvis avvisa vederbörande.

Sannolikt därför SL inte vill ha påtagligt berusade personer raglandes på sina stationer.
Citera
Medlem
distraktions avatar
En ordningsvakt som längtat efter att få utöva en choke out i jobbet. Se så bra det gick att göra det på en rikspackad medelålders man. Sopor, och i tillägg kan vi bara lägga ner det här med kvinnliga OV och poliser ute som gripande. De är en stor del av problemet när det eskalerar då de fan inte fixar att fälla en 15-åring till marken en gång.
Citera
2022-08-01, 23:24
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Nej, det syns inte alls på filmen, där syns bara att en av OVs går fram till BO och direkt tar ett nacksving.

Ja, precis.......

47 år gammal, sambo, ganska ny BRF i Bromma, rätt ny bil årsmodell 2019, jobbat på TELE2 i 21 år....

Kolla efter inlägg av DreamTwister
Tack
Citera
2022-08-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det vet vi inte alls då filmen börjar precis i det ögonblick som ingripandet startar. Det är utifrån det man ser helt omöjligt att avgöra om situationen var lugn. Det är du som fyller igen faktaluckorna med ditt eget känslotyckande. Själv gillar jag att veta istället för att tycka.

Heller ingen i tråden som frågar sig VARFÖR börjar filmsnutten precis där?
Ren slump att personen började filma just precis då? Eller är det (som så ofta) att den som lagt upp filmen och som uppenbart har ett agg mot OV valt att klippa bort annat innan för att maximera sin poäng och dölja saker som hände som sätter BO i en sämre dager och eventuell mer försvarar OVs agerande...?
Citera
2022-08-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IknewIT
Heller ingen i tråden som frågar sig VARFÖR börjar filmsnutten precis där?
Ren slump att personen började filma just precis då? Eller är det (som så ofta) att den som lagt upp filmen och som uppenbart har ett agg mot OV valt att klippa bort annat innan för att maximera sin poäng och dölja saker som hände som sätter BO i en sämre dager och eventuell mer försvarar OVs agerande...?

Kanske har du en poäng, eller så gick det så snabbt att personen inte hann få upp kameran förens då. Ser iallafall emot när det börjar dyka upp fler videos från händelsen.
Citera
2022-08-01, 23:28
Avstängd
Unobosss avatar
Sett filmen nu.
Vad som än händer innan "greppet" är det otroligt fel OV att ingripa på sådant sätt.
Grovt vållande till annans död alt enkelt vållande.
Gissar på 1.5 år fängelse av ena vakten. Den andra går fri.

Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in