2022-08-01, 19:58
Medlem
swedsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Har namnen på dom skyldiga svinen läckt ut ännu?
vad ska du med dom till?
Citera
2022-08-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Här är filmen: https://delafil.se/52ea06a39778d30e/Film.mp4

Står bara misslyckas att ladda ned
Citera
2022-08-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ser du nåt övervåld då?

Gör dig inte dummare än du är. Förstår att du inte förstår vad jag menade med ”parter” så jag förklarar igen och hoppas att du inte känner dig kränkt.

Med ”parter” menade jag å ena sidan två OV och å andra, den avlidne.

Jag ser inget på filmen som visar ett uppenbart brott begånget av någon av dessa ”parter”. Kan du få in den enkla informationen i huvudet och sluta tramsa nu?
Vållande till annans död är ett brott.
Om BO nu inte dog av något helt annat så har de gjort sig skyldiga till brott.

Sedan verkar det öht inte behövas en nedtagning då situationen är helt lugn i början av filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Står bara "nedladdning misslyckades". Har du tagit ner den?

Någon annan med samma problem?

Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Jag fick inte ner den via mobil men ifrån datorn gick det bra. Den finns här också:
https://twitter.com/PolisNytt/status/1554140905799618565?t=hLx-RCZFDkYZE--PFYUGYQ&s=19
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-08-01 kl. 20:04.
Citera
2022-08-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Absolut. Den ena parten är alltså BO som kort brottas med en OV innan han kastas omkull med nästa OV uppepå? Har jag nekat till det?
Du säger att det inte är ett uppenbart brott; jag säger samma sak.

Men fortfarande anser jag att det är undermåligt hanterat av OV; håller du inte med om det?

Med tanke på att mannen avled så ser det uppenbarligen inte bra ut.

Jag tänker inte förekomma utredningen åt något håll när jag inte vet vad som verkligen har hänt, hur förloppet sett ut och hur parterna agerat under det.

Om det framkommer fakta i rätten eller på film som visar tex övervåld så kommer jag såklart vara för att det leder till fällande domar.
Citera
2022-08-01, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
För att de var för svaga för att hantera honom på ett bättre sätt, hade patrullen bestått av två män så hade denna tråd med största sannolikhet inte funnits.

Säger inte att kvinnor inte platsar som OV och de kan vara lugnande på flera situationer då det ännu finns en inställning att man inte slår en kvinna samt så är de ofta bättre på att hantera kvinnliga brottsoffer och barn. Men att hantera en ordningsstörning likt denna när det kommer till handgemäng med en person som troligen har en psykos så kan det ofta vara negativt med en kvinna istället för en man i patrullen, helt enkelt så är de de flesta kvinnor mindre än män och har mindre styrka med sig in i en kamp. Ska kvinnor vara med i ordningsstörande sammanhang så ska de gå som en tredje person i en patrull.
Håller med. Hade varit bättre i en sån hör situation med två killar istället. Mer råstyrka.
Citera
2022-08-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
vad ska du med dom till?

Namnen är redan ute! Feel free å tracka närstående. CSG är ett riktigt äckligt bolag.
Också en äcklig kines arbetsledare där som oxå är pedofil utöver han på dumpen.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Testa denna: https://anonfiles.com/54z2Ie12y9/Film_mp4
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
om det stämmer så helt sjukt, dom ska vara tränade att ta ner en person med minimalt våld, det där kan knappast ha varit befogat, enligt mig ska vakten dömas för dråp för huvudskador är inte att leka med.
Man ser i början när han står upp att han är rätt stor och lång och säkert stark också. I stället för slänga honom i golvet så skulle dom dragit eller släpat bort honom till en bänk och hållit fast honom där och kallat på förstärkning och sedan ev. polis. Då hade han levt idag.
Citera
2022-08-01, 20:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Med tanke på att mannen avled så ser det uppenbarligen inte bra ut.

Jag tänker inte förekomma utredningen åt något håll när jag inte vet vad som verkligen har hänt, hur förloppet sett ut och hur parterna agerat under det.

Om det framkommer fakta i rätten eller på film som visar tex övervåld så kommer jag såklart vara för att det leder till fällande domar.
Som du ser är vi inte egentligen motståndare i diskussionen, eller hur?
Citera
2022-08-01, 20:04
Medlem
swedsters avatar
Citat:
Det finns ju uppgifter på att han varit väldigt stökig (snefylla)redan på pub Anchor men även ute på gatan innan han når tunnelbanan.

Inget är ju bekräftat men men jag har extremt svårt att tro att han inte satte sig själv i den situationen där han tyvärr avlider.

Man får inte direkt känslan av att vittnena har något emot att OV lägger ner mannen. Inga protester alls.
Är ju en snyfthistoria i aftonbladet om hur snäll och lugn han var.....
Citera
2022-08-01, 20:04
Medlem
Kiiingdomofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Har namnen på dom skyldiga svinen läckt ut ännu?
Al*x N*rd*n (*=E,O,I)

Il*a Al*begov*c (*=M,I, I)
https://www.instagram.com/il*al*begov*c/
Senast redigerad av Kiiingdomofheaven 2022-08-01 kl. 20:07.
Citera
2022-08-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonka
Det handar om översittar fasoner. Exakt samma sak hjärndöda vaktar snutar.
+1
Om man finner sig själv i positionen som utvecklingsstörd och har en fallenhet för att bedöva sina sista tre hjärnceller via ryssfemmor ska man jobba som ställningsbyggare eller flyttgubbe, inte som ordningsvakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in