2022-08-01, 19:37
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han slängs ner på golvet med huvud före i golvet och tre eller fyra OV lägger sig på honom. Man hör hur han skriker.

Ser vi samma film? Jag se en kille som slänger ner honom och faller samtidigt med och sen en kvinnlig ordningsvakt som springer dit
Citera
2022-08-01, 19:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Kom inte de övriga OV när det redan var försent och mannen redan död, eller i alla fall redan medvetslös?
Det var väl bara de två nu häktade OV som var på plats när det hände
Det vet vi inte än; men jag har varit inblandad åtskilliga gånger när två personer enkelt hanterar en fyllskalle
Citera
2022-08-01, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du kan nog förstå att det är en viss skillnad mellan att se 2 OV live och okänt antal sekunder senare en stillbild med fler

Edit: Vilka skygglappar menar du att jag har då? Jag ser inget på filmen som ska generera övervåld; gör du?

Ser du nåt övervåld då?

Gör dig inte dummare än du är. Förstår att du inte förstår vad jag menade med ”parter” så jag förklarar igen och hoppas att du inte känner dig kränkt.

Med ”parter” menade jag å ena sidan två OV och å andra, den avlidne.

Jag ser inget på filmen som visar ett uppenbart brott begånget av någon av dessa ”parter”. Kan du få in den enkla informationen i huvudet och sluta tramsa nu?
Citera
2022-08-01, 19:40
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror de flesta bara är så förfärade av våldet att de inte tänker klart.

Om det nu är som någon skrev 6-8 OV på plats undrar jag vad fan dom höll på med; i det antalet behöver dom inte bruka nämnvärt med våld öht; mer som att fösa hem kor till mjölkningen...

Kolla "Risin"s inlägg.

Det är vaktbolagets driftschef med några anställda som kommer, tydligen FÖRE polisen.

Och det är tydligen driftchefen eller någon i hans grupp som upptäcker att BO inte andas.
Citera
2022-08-01, 19:41
Avslutad
Tycker att två ordningsvakter borde tillsammans lyckas sätta på handfängsel på en person så dom får kontroll på honom. Och är dom för klena för det så kan dom väl trycka upp personen mot väggen och invänta fler vakter (det har man ju sett dom göra i "Tunnelbanan" på TV). Varför slänga ner någon på det sättet undrar jag.
Citera
2022-08-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Det är ju en kvinna som dessutom skriker redan innan tumultet och den avlidna är ju man så det är inte samma.

Ja, det verkar inte helt orimligt att kvinnan som gråtskriker är den som blivit "anfallen"? av BO.

Hon tar väl i för kung och fosterland som slutar med ev. mord/dråp och en hängande rättsprocess över sig.
Citera
2022-08-01, 19:44
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Här är filmen: https://delafil.se/52ea06a39778d30e/Film.mp4

Står bara "nedladdning misslyckades". Har du tagit ner den?

Någon annan med samma problem?
Citera
2022-08-01, 19:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ser du nåt övervåld då?

Gör dig inte dummare än du är. Förstår att du inte förstår vad jag menade med ”parter” så jag förklarar igen och hoppas att du inte känner dig kränkt.

Med ”parter” menade jag å ena sidan två OV och å andra, den avlidne.

Jag ser inget på filmen som visar ett uppenbart brott begånget av någon av dessa ”parter”. Kan du få in den enkla informationen i huvudet och sluta tramsa nu?
Absolut. Den ena parten är alltså BO som kort brottas med en OV innan han kastas omkull med nästa OV uppepå? Har jag nekat till det?
Du säger att det inte är ett uppenbart brott; jag säger samma sak.

Men fortfarande anser jag att det är undermåligt hanterat av OV; håller du inte med om det?
Citera
2022-08-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Inte i området BO bodde i. Mycket lugnt och fint där.
Jag vet. Men det är inte fin-Bromma.
Citera
2022-08-01, 19:46
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Tycker att två ordningsvakter borde tillsammans lyckas sätta på handfängsel på en person så dom får kontroll på honom. Och är dom för klena för det så kan dom väl trycka upp personen mot väggen och invänta fler vakter (det har man ju sett dom göra i "Tunnelbanan" på TV). Varför slänga ner någon på det sättet undrar jag.

Tre poliser och en ordningsvakt/väktare klarade inte av att gripa en person:
https://youtu.be/q-9JMw6Vm5I

Hur ska två ordningsvakter lyckas gripa en person?
Senast redigerad av dramagous 2022-08-01 kl. 19:54.
Citera
2022-08-01, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Står bara "nedladdning misslyckades". Har du tagit ner den?

Någon annan med samma problem?

Finns på twitter än så länge: https://twitter.com/PolisNytt/status/1554140905799618565
Citera
2022-08-01, 19:47
Medlem
Blir alltid skitbra när man sänker ribban för vilka som bör få anställas inom ordningsväsendet. . Först ska varenda CP få bli snut och utöver det kan du bli professionell misshandlare efter 80h "utbildning". SMH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in