2022-08-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hilbat
Inte ett enda filmsnutt av händelsen.
Har OV haft sån jävla tur att ingen filmat?

Det borde finnas filmer, både mobilfilmer och från kameror i tunnelbanan.
Det är inte alltid mobilfilmer läcks ut. Beror kanske mest på vem som filmat.

Personligen hade jag lämnat över filmen till polis (om jag fått för mig att filma öht)och för säkerhets skull kanske skickat den till nån jag vet inte skulle sprida den.
Men vi är alla olika.
Citera
2022-08-01, 17:44
Medlem
Lillskunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast samma tunnelbanor passerar båda stationerna, de "delas upp" vid Fridhemsplan om det inte har ändrats.

Är väl ändå samma spår hela vägen ut på Gröna linjen åt det hållet? Men de trafikerar olika långt beroende på slutstation i andra änden (söder om stan) och vid vissa tidpunkter vänder några vid Odenplan.
Citera
2022-08-01, 17:45
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Har OV haft sån jävla tur att ingen filmat?

Men tänk till lite. Det finns såklart gott om övervakningsmaterial från T-banans kameror men det lyder under FU-sekretess.

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Var det ditt bästa ?

Jag har själv bevittnat när åklagare fått besked att en släppt långtidshäktad fått
150.000 kr i ersättning: - Väl spenderade pengar !

För 10 år sedan hade JK 70 fall per år där dom betalade ut 100.000 kr eller mer
i dag fördubblat, 140 fall.

jag kan ge dej minst 20 fall där någon blivit skjuten i tex Stocksund och en halvtimme senare
åker Polisen till Märsta och hämtar in fyra " På sannolika skäl misstänkta " individer som 48
timmar senare släpps och aldrig åtalas.

Ditt värdelösa kriminella skitliv och mytomaniska personlighetsstörning är helt ointressant och är av ingen vikt för topic i tråden.
Senast redigerad av konstapel 2022-08-01 kl. 17:49.
Citera
2022-08-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så här skriver svt.se nu...

Citat:
De misstänkta är en man i 30-årsåldern och en kvinna i 25-årsåldern.

Men det kanske har framkommit och jag har missat det?

Nej, tror inte detta tagits upp i tråden. DN skriver också:
Citat:
De två ordningsvakterna, en kvinna i 20-årsåldern och en man i 30-årsåldern, frihetsberövades senare på söndagen misstänkta för att ha vållat mannens död.

Så detta passar ju inte in på den man som pekats ut. Om han nu inte varit ett s.k. flyktingbarn och de nu skrivit upp åldern till hans riktiga, men det låter väl inte helt sannolikt...
Citera
2022-08-01, 17:47
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Det är uppenbart att vakterna ville döda mannen, man tar inte stryptag på någon!
Kvinnor ska inte arbeta som ordningsvakter, de borde jobba på förskola, arkitektkontor eller färdtjänst.

Det är inte alls uppenbart.

Däremot åker väl lite specialknep fram om man märker att man inte har den kraften som behövs.
Citera
2022-08-01, 17:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Men tänk till lite. Det finns såklart gott om övervakningsmaterial från T-banans kameror men det lyder under FU-sekretess.

Ditt värdelösa kriminella skitliv och mytomaniska personlighetsstörning är helt ointressant och av ingen vikt för topic i tråden.

Kan trots allt finnas något filmmaterial som ett vittne filmat med sin mobil men inte överlämnat till Polisen, det är i så fall inte sekretessbelagt och skulle kunna läcka ut på nätet.
Citera
2022-08-01, 17:54
Medlem
calle555s avatar
Citat:

De som filmat kanske inte vill använda sitt vanliga Flashback-konto?

Tar det inte ett par tre dagar innan ens konto aktiveras numer? 🤔

Edit:

Dessutom, och som någon annan skrev, så tror jag att många (de flesta?) drar sig för att lägga ut video från tragiska händelser som denna.
Senast redigerad av calle555 2022-08-01 kl. 18:03.
Citera
2022-08-01, 17:55
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan trots allt finnas något filmmaterial som ett vittne filmat med sin mobil men inte överlämnat till Polisen, det är i så fall inte sekretessbelagt och skulle kunna läcka ut på nätet.

Mja, visst, det kan läcka ut på nätet om nån privatperson filmat händelsen såklart men det lyder fortfarande under FU-sekretess och görs på eget bevåg men under risk för straffansvar.
Citera
2022-08-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Varför gjorde hon inte hjärt-lungräddning själv om hon jobbade inom vården då?

De släppte ju inte fram henne, det var därför hon fick panik och skrek att de måste börja själva.
Citera
2022-08-01, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatsagym
De släppte ju inte fram henne, det var därför hon fick panik och skrek att de måste börja själva.

Det låter lite märkligt men om det stämmer så är det ju väldigt försvårande för de OV som anhållits.
Det här vittnet, vad såg hon mer av ingripandet?

Var det många vittnen till händelsen?
Citera
2022-08-01, 18:06
Medlem
Nu finns en film på polisnytt på Instagram!
Citera
2022-08-01, 18:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillskunken
Är väl ändå samma spår hela vägen ut på Gröna linjen åt det hållet? Men de trafikerar olika långt beroende på slutstation i andra änden (söder om stan) och vid vissa tidpunkter vänder några vid Odenplan.

Ja, det är möjligt, den delen av stan har jag inte varit så mycket i. Jag är bättre på innerstan och södra sidan av stan, men jag har inte bott i Sverige sedan år 2006.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in