2022-07-31, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vänner som förespråkar mord är ruggigt illa. På vilket sätt hjälper det ngn?!

Nej verkligen inte, det är det sämsta tänkbara i många hänseenden. Och det hjälper typ 0% för alla, eller kanske -100% för anhöriga.
2022-08-01, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Vart någonstans i FUP står det att Lydia var instabil och psyksjuk när hon ansökte om vapenlicens?.
Det har jag totalt missat.

Om man är läskunnig och bemödar sig att ta del av förundersökningen, så framgår det med all tydlighet att hon har en väldokumenterad historik av missbruk, instabil tillvaro

Citat:
Finns inte en chans att HR kommer att döma L till livstid, Inte ens SD som slog ihjäl LW med 17 slag i Lena Wesström tråden fick livstid, han blev också dömd till 18 år så nej du HR kommer att sänka straffet för L till 14 år. Hon muckar om ca 9 år minus häktning.

Tänk sig, Hovrätten fastslog domen till 18 år och försöket att beviljas prövning av Högsta Domstolen avslogs.

Citat:
Har inte du förstått att alla som är åtalade för ett grovt brott ljuger till polisen och till domstolen. En del ljuger för att satsa på ett mildare straff och en del ljuger för att distansera sej från själva brottet. Det handlar om självbevarelse drift, ingen vill bli dömd till ett hårt straff. Att åtalade ljuger är gammal skåpmat.

Detta uttalande säger väl allt..
Av vilken anledning skulle jag ljuga?

Den osmakliga inställningen i kombination med de skribenter som tjafsar och tror sig kunna beordra andra skribenter genom att "seså plocka fram bevisen!" och ideliga påståenden om att bla jag ljuger, blir så märklig.

Men vad vet jag, jag umgås inte med grova brottslingar heller. Det allvarligaste som människor i min närhet drabbats av är
P-böter..

Lika barn leka bäst, som man säger.

När jag besvarar påhopp och presenterar fakta och hänvisningar till fup mm så anklagas jag än mer och kallas lögnare och stalker, samt diverse okvädesord.

Är det inte märkligt att intresset för att göra halmdockor/halmgubbar är så stort i den här tråden? Rena syjuntan

https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka#
2022-08-01, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vänner som förespråkar mord är ruggigt illa. På vilket sätt hjälper det ngn?!

Tand för tand öga för öga....gammalmodigt javisst! Men varför ska en människa få döda en annan och sitta några år och sen ska allt vara överstökat?

Idag drabbas ekonomiska brottslingar hårdare än mördare helt sjukt..nä vi får återinföra livstid fängelse dödsstraff är för lindrigt.
2022-08-01, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Tand för tand öga för öga....gammalmodigt javisst! Men varför ska en människa få döda en annan och sitta några år och sen ska allt vara överstökat?

Idag drabbas ekonomiska brottslingar hårdare än mördare helt sjukt..nä vi får återinföra livstid fängelse dödsstraff är för lindrigt.
I Lydias fall så är det fördjävligt att hon har en hejarklack som vurmar för henne, berättar om att hon mår bra.
Hur kan en människa ens påstås må bra, efter att ha berövat en annan människa livet?
Ett år har passerat, en 39-årig 4-barns far är begravd sen länge, bara minnen finns kvar, men dem bleknar.
Han kommer inte att kunna komma tillbaka till sina barn, till familjen och vännerna, dem har alla dömts till ett livstidsstraff.

När det utdömda straffet på 18 år har passerat, minus rabatter och unkna regler, kommer en kvinnlig medelålders mördare släppas ut.
Under hela "straffet" kommer hon att ha kontakt med sina barn, släkt och hejarklack, hur många som orkar vänta återstår att se.
Lydia får vila från jakten på sjukskrivning och boende, det är nog rätt skönt för henne. Hon slipper alla krav, kan ägna sig åt sig själv.
Skriva den påbörjade boken🙊, träna bort alkishullet som groggtroll har en tendens att få. Inga krav om umgänge eller ansvar för några barn, det är bara Lydia 24/7.

Hon mår bra, tränar och är pigg och fräsch, enligt somliga skribenter.
Hur är det möjligt att må bra efter att så besinningslöst medvetet avrättat någon förstört livet för anhöriga?

Ofattbart och vidrigt.
Livstid och utvisning hade varit det enda rätta. Nu blev det en liten semester.

Ett namnbyte lär komma, vad blir det då? Med all säkerhet något amerikanskt WT gärna med ett H inbakat. Ex Chantahl, Isadorah, Angelinah, Mercedes, Dianah
Sitt efternamn Barth lär hon väl behålla, släkten måste vara så stolt🙂
2022-08-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
I Lydias fall så är det fördjävligt att hon har en hejarklack som vurmar för henne, berättar om att hon mår bra.
Hur kan en människa ens påstås må bra, efter att ha berövat en annan människa livet?
Ett år har passerat, en 39-årig 4-barns far är begravd sen länge, bara minnen finns kvar, men dem bleknar.
Han kommer inte att kunna komma tillbaka till sina barn, till familjen och vännerna, dem har alla dömts till ett livstidsstraff.

När det utdömda straffet på 18 år har passerat, minus rabatter och unkna regler, kommer en kvinnlig medelålders mördare släppas ut.
Under hela "straffet" kommer hon att ha kontakt med sina barn, släkt och hejarklack, hur många som orkar vänta återstår att se.
Lydia får vila från jakten på sjukskrivning och boende, det är nog rätt skönt för henne. Hon slipper alla krav, kan ägna sig åt sig själv.
Skriva den påbörjade boken🙊, träna bort alkishullet som groggtroll har en tendens att få. Inga krav om umgänge eller ansvar för några barn, det är bara Lydia 24/7.

Hon mår bra, tränar och är pigg och fräsch, enligt somliga skribenter.
Hur är det möjligt att må bra efter att så besinningslöst medvetet avrättat någon förstört livet för anhöriga?

Ofattbart och vidrigt.
Livstid och utvisning hade varit det enda rätta. Nu blev det en liten semester.

Ett namnbyte lär komma, vad blir det då? Med all säkerhet något amerikanskt WT gärna med ett H inbakat. Ex Chantahl, Isadorah, Angelinah, Mercedes, Dianah
Sitt efternamn Barth lär hon väl behålla, släkten måste vara så stolt🙂

Hela samhället går åt samma håll, med vilda påhejare från olika psykologiska doktorander eller advokater och olika partimedlemmar som mer än gärna bedyrar att straff inte hjälper!

Klappa gärna medhårs ge folk gärna 1 till 100 chanser att bli laglydig de som offras är offret och deras anhöriga!
De fånar som försvarar en sån handling som ett vansinnigt mord antar jag är liknande personer som de hundratals som skickar kärleksbrev till mördare i fängelset.

Jag antar att samma personer oftast har en bokstavskombination eller psykologiska handikapp!

På ett sätt är dessa människor medbrottslingar! Jävla as!!
2022-08-01, 11:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Hela samhället går åt samma håll, med vilda påhejare från olika psykologiska doktorander eller advokater och olika partimedlemmar som mer än gärna bedyrar att straff inte hjälper!

Klappa gärna medhårs ge folk gärna 1 till 100 chanser att bli laglydig de som offras är offret och deras anhöriga!
De fånar som försvarar en sån handling som ett vansinnigt mord antar jag är liknande personer som de hundratals som skickar kärleksbrev till mördare i fängelset.

Jag antar att samma personer oftast har en bokstavskombination eller psykologiska handikapp!

På ett sätt är dessa människor medbrottslingar! Jävla as!!
Jag förstår hur du tänker.
I Lydias fall så påstår hennes hejarklack i tråden, ingen nämnd ingen glömd, att det är sjukvårdens fel, de skulle anmält vapeninnehav.
Ja, det är sant. Nu är det så att Lydia Barth, liksom andra missbrukare med personlighetsstörning, vet hur de ska gå till väga för att doktorn eller sköterskan ska se mellan fingrarna.. en kvinnas list. Så många olika adressändringar, innebär lika många om inte fler olika sjukvårdskontakter och anmälningar till socialtjänsten. Det finns inget övergripande journalsystem.

Att Lydias vänner och egna familj sket i att göra någonting åt det faktum att hon ville ha jägarexamen och vapenlicenser och flera egna vapen, är under all kritik.
Ett telefonsamtal eller en anmälan via färdiga digitala formulär hade räckt.
De visste och valde att inte lägga sig i.
Kanske de rent av tyckte att vännen/dottern/systern var cool och var stolta? Det är så konstigt med tanke på att de kände till hennes psykiska ohälsa och missbruk.
2022-08-01, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja åklagaren lyckades bevisa att Lydia sköt, oj så svårt med filmen. Men något annat lyckades hon inte med. Hon lyckades ej plocka fram något motiv exempelvis. Och det är väldigt viktigt att flocka fram det, inte minst för de anhöriga ju.
Jag har aldrig påstått att alla som arbetar i det svenska rättssystemet är blåsta. Plocka fram det nu Mumsebulle och sluta ljug så förbannat.

På vilket sätt förändras sörjandet beroende på motiv?
Hade jag haft kontakt med Emils anhöriga så hade jag rekommenderat
dom att kontakta anhöriga till dådet på Drottninggatan.
För deras "banemän" påminner mycket om varandra.
2022-08-01, 12:37
Medlem
Citat:
Kan meddela dig Mumsebulle att hon har det väldigt bra på Hinseberg. Hon har fått många nya vänner där inne, om än tillfälligt. Det är ingen som bråkar med henne heller.
Hon har ingen historik med att hamna i konflikt med tjejer, ännu en lögn du har hört
Hon har fortfarande många vänner utanför kan jag berätta för dig, så det går ingen nöd på henne när det gäller vän fronten heller.
Å joda. Lida har aldri likt andre jenter, i alle fall ikke de som hun ikke kan herske over.
2022-08-01, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antiposofen
Å joda. Lida har aldri likt andre jenter, i alle fall ikke de som hun ikke kan herske over.
Det är precis vad jag har uppfattat, efter att ha forskat i Lidas historik.
Det är intressant att hon påstås skaffat flera nya vänner på anstalten... det är väl högst troligt att hon försöker styra och ställa, utser någon hackkyckling osv. Lydia är inte en tjej som har tjejkompisar, annat än som sällskap, troligtvis endast tjejer som hon anser fulare än henne. Det är en sån typ av människa hon är. Hon ser det som en sport att ta andras män, väldigt falsk och rutten persom

Du som har kännedom om Lida,
vad vet du om
Dansken
Alexander
Arbeten
Rånturnen

Jägarexamen
Vapenlicenser och vem som betalade för det?
2022-08-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kdakdfskdskdsagd
På vilket sätt förändras sörjandet beroende på motiv?
Hade jag haft kontakt med Emils anhöriga så hade jag rekommenderat
dom att kontakta anhöriga till dådet på Drottninggatan.
För deras "banemän" påminner mycket om varandra.

Det kommer alltid en tid då anhöriga önskar få ett svar på varför något fruktansvärt hänt, då vill man som anhörig ha ett så korrekt svar som möjligt. Även fast man aldrig kommer att förstå.
2022-08-01, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiposofen

Ja nu räknar jag inte med småtjafs m.m från skolåren. Jag menar att hon ej haft det som vuxen.
2022-08-01, 19:00
Avslutad
Citat:
Det kommer alltid en tid då anhöriga önskar få ett svar på varför något fruktansvärt hänt, då vill man som anhörig ha ett så korrekt svar som möjligt. Även fast man aldrig kommer att förstå.
Du får väl fråga Lydia?
Det var ju faktiskt så att hon valde att plocka fram vapnet, för att hota sig till det hon ville för stunden.

Ett så korrekt svar som möjligt? Läs journalerna och förundersökningsprotokollet, men framför allt, läs de mycket pedagogiska domarna, skrivna så att även lågbegåvade ska kunna förstå. Det framgår med tydlighet, hon erkänner inte ens, hon ser att det är hon objektivt...

Det är mycket tydligt att det är Lydia själv som skapat händelsen, hon citat: "satte scenen"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in