2022-08-01, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, MGMs verkar ju ha fått stanna i poliscell över natten, i alla fall.

Kan vi vara inne på dråp här? Grov misshandel? Mord?
Citera
2022-08-01, 02:51
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
Enligt videon som jag såg så är det en mörkhyad likt afrikan.
Om du uppfattar att en blek finländare verkar vara en mörkhyad afrikan, så föreslår jag att du omedelbart ringer och bokar in en tid hos valfri optiker.
Senast redigerad av LeBronThurman 2022-08-01 kl. 02:53.
Citera
2022-08-01, 02:56
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nej jag tror inte att OV kommer att dömas. Precis som jag skrev tidigare.

Jodå, det finns vittnen på att de ingrep på ett felaktigt sätt och det kommer de att dömas för. Med största sannolikhet ett par års fängelse eftersom felet var så grovt.
Citera
2022-08-01, 02:57
Medlem
Video någon??
Citera
2022-08-01, 03:05
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Kan vi vara inne på dråp här? Grov misshandel? Mord?
Utredningen får utvisa om något brott har begåtts.
Om det framkommer att så är fallet, så blir nog brottsrubriceringen "vållande till annans död".
De juridiska kriterierna för mord lär absolut inte komma ifråga, och högst sannolikt inte heller för dråp.
Citera
2022-08-01, 04:26
Medlem
OV släckte hans liv med batong i skallen och stryptag. En polare som var och såg det.
Killen var stökig och hade bråkat med ex antal personer innan, men man ska inte behöva få sitt liv släckt för en fyllekväll. Hoppas alla åker på det.
Citera
2022-08-01, 04:29
Medlem
Vittnen på platsen hade sett ordningsvakterna, varav en av dem utför ett nacklås på mannen.

Hur lång tid tar det innan man svimmar av ett sådant grepp runt halsen?
Citera
2022-08-01, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Vittnen på platsen hade sett ordningsvakterna, varav en av dem utför ett nacklås på mannen.

Hur lång tid tar det innan man svimmar av ett sådant grepp runt halsen?

Man har ju punkter kring halsen det räcker att sätta ett finger för att få en människa att tuppa av.
Nacklåset lär nog ta en stund
Citera
2022-08-01, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leuko
OV släckte hans liv med batong i skallen och stryptag. En polare som var och såg det.
Killen var stökig och hade bråkat med ex antal personer innan, men man ska inte behöva få sitt liv släckt för en fyllekväll. Hoppas alla åker på det.

Tack för ditt inlägg. Det måste ha varit ett svårt trauma för alla som såg det dödliga misshandeln av killen.
Men ordningsvakterna är gripna och ska ställas inför rätta för att låsas in bakom lås och bom.

Säg mig, din vän råkade inte filma misshandeln med mobilkameran?
Citera
2022-08-01, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Tack för ditt inlägg. Det måste ha varit ett svårt trauma för alla som såg det dödliga misshandeln av killen.
Men ordningsvakterna är gripna och ska ställas inför rätta för att låsas in bakom lås och bom.

Säg mig, din vän råkade inte filma misshandeln med mobilkameran?

Han filmade inte händelsen nej.
Han hade väl förmodligen blivit ihjälslagen han med då
Citera
2022-08-01, 05:33
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så du har inte heller läst blogge från Södertörns tingsrätt?

Välkommen.

https://www.domarbloggen.se/att-hjalpa-en-nodstalld-vad-finns-det-for-skyldigheter/#:~:text=En%20juridisk%20skyldighet%20att%20ingrip a%20i%20vissa%20fall%20f%C3%B6r%20att,kan%20f%C3%A 5%20sin%20egendom%20plundrad.

Men snälla, läs inlägget du själv länkar till. De redogör för vad som kallas för övervaknings– respektive skyddsgarant, ”garantställning”. Befinner man sig inte i en sådan har man ingen juridisk skyldighet att ingripa. Moralisk, kanske, men inte juridisk

Edit: här har jag hittat ett fynd till dig! Varsågod att beställ, läs och begrunda vad som gäller (innan du börjar feltolka svensk rätt till förmån vad du vill att den ska vara): https://campusbokhandeln.se/b/9789176788585/kriminalrattens-grunder?gclid=Cj0KCQjw0JiXBhCFARIsAOSAKqCf67pDpubi VZt7OghTUvk3IW7uRgJfNfqfJgPns8G1fg uwSEHrj6waAodKEALw_wcB
Senast redigerad av hipsterkatt 2022-08-01 kl. 05:42.
Citera
2022-08-01, 05:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Jo.
...Ordningsvakter börjar mota slag på honom. Jag reagerar på att dom tar upp batongerna och verkligen... matar mot honom, överallt.
Så varför ljuger du om det inte framkommit någonting i media om batong?
Ljuger inte, jag skrev precis som det var; jag hade inte hört något om det förrän fyrans nyheter igår kl 22
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in