2022-08-01, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Du sa att man inte ingriper som OV om det föreligger nödvärn. Kan du förklara det?
Jag uttryckte mig fel. Jag menade att jag ser det som osannolikt. Och om det hade varit så farlig situation tror jag inte OV ens hade ingripit från början.
Citera
2022-08-01, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Ska man inte ens få gå på tunnelbana och va. Lite halvfull eller konstig utan att riskera att bli slagen med batong. Det är riktigt riktigt galet... Eller tänk om man fått Alzaimerz och säger något konstigt. Ska man då riskera att bli ihjälslagen.... Dettamåste verkligen få ett slut

Du har en rätt problemet är att du har den perfekta bomben här. Köttberg med lågt iq och oftast babbar även mkt wt kvinnor med hävdelsebehov som drömmer om att bli poliser men psykologen såg igenom att de bara ville misshandla folk därför ej phs men ov där ingen psykolog finns.
Citera
2022-08-01, 02:06
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jag uttryckte mig fel. Jag menade att jag ser det som osannolikt. Och om det hade varit så farlig situation tror jag inte OV ens hade ingripit från början.

Varför tror du då att de ingrep i detta fall?
Citera
2022-08-01, 02:09
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Ska man inte ens få gå på tunnelbana och va. Lite halvfull eller konstig utan att riskera att bli slagen med batong. Det är riktigt riktigt galet... Eller tänk om man fått Alzaimerz och säger något konstigt. Ska man då riskera att bli ihjälslagen.... Dettamåste verkligen få ett slut

Varför ska man kunna gå runt bland civilicerat folk och misshandla och ofreda folk fritt?
Citera
2022-08-01, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
Enligt videon som jag såg så är det en mörkhyad likt afrikan.
Länk till videon?

Om det är en mörkhyad afrikan, då är sannolikheten högre att den har dålig impulskontroll, är mer aggressiv, och har svårare att förstå konsekvenserna av sina handlingar.
Citera
2022-08-01, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Varför tror du då att de ingrep i detta fall?
För det är vad OV gör på tunnelbanor. Och med tanke på deras lågintelligenta hjärnor och så är det sannolikt att de använde mer våld än befogat.
Citera
2022-08-01, 02:21
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
För det är vad OV gör på tunnelbanor. Och med tanke på deras lågintelligenta hjärnor och så är det sannolikt att de använde mer våld än befogat.

Men nu var det väl på en perrong där någon fått ett psykbryt? Tänker du att de ska låta det vara och bara ta en cigg istället?
Citera
2022-08-01, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
BO lär ha varit en riktig hög IT-expert på ett stoort IT-företag. Vad jag misstänker så var han även i sällskap med sina/några av sina kollegor (vilket på sätt och vis har bekräftats i tråden med ett inlägg, eller 2), vilka har filmat allt, på mååånga mobiler av absolut nyaste art och högsta kvalitet, kan man ju tänka.

Rastit visar ju på ganska nyinköpt BRF i Bromma, med sjöutsikt, och en ganska ny bil, årsmodell 2019.

Så, knarkpåverkad, neeej. Troligen mer "snefylla", som någon i sällskapet beskrivit det.

Och att det inte ens var okända personer han gruffade med, utan sitt egna sällskap som försökte att ringa (kanske sambon (?)) efter hjälp/råd med att hantera situationen.

Om detta stämmer är årets fakk upp utsedd nu
Citera
2022-08-01, 02:28
Medlem
Citat:
Men nu var det väl på en perrong där någon fått ett psykbryt? Tänker du att de ska låta det vara och bara ta en cigg istället?
Jag tänker att de ska hantera situationen och göra sitt jobb istället för att det slutar med en död person och båda blir misstänkta för vållande till annans död. Eller tycker du att resultatet blev lyckat?
Citera
2022-08-01, 02:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag tänker att de ska hantera situationen och göra sitt jobb istället för att det slutar med en död person och båda blir misstänkta för vållande till annans död. Eller tycker du att resultatet blev lyckat?

Just nu finns det väl inget som säger att de inte har hanterat situationen korrekt?
Citera
2022-08-01, 02:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Om detta stämmer är årets fakk upp utsedd nu

Jaa, MGMs verkar ju ha fått stanna i poliscell över natten, i alla fall.
Citera
2022-08-01, 02:36
Medlem
Citat:
Just nu finns det väl inget som säger att de inte har hanterat situationen korrekt?

Dom sitter inlåsta på kronoberg gick säkert korrekt till och enligt lagens alla regler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in