Citat:
Ursprungligen postat av
EmmeLee
Lyssnade på podden - En mörk historia /Arboga kvinnan. Klipp från förhör och rättegång med Johanna Möller. Lida häxan pratar och argumenterar precis som Möller. Sjukt lika i sättet dem pratar på.
Kanske hade piller knaprande alkolist Lydia en sann idol och förebild som hon hoppades få sitta ihop med i finkan och därför totalt sket i att hon berövade 4 barn sin far.
Jag blir mer och mer övertygad om att hon planerat mordet och hotat Emil flera ggr. Därför han filmar.
Han var klar med henne. Hon skulle ut. Fick hitta nån annan att vara parasit på.
Vad jag hört tycker hon ju att han förtjänade att dö eftersom han inte gjorde som hon sa längre.
Hon har tydligen inte visat nån sorg eller ånger i finkan.
Jag tog mig friheten att klippa bort det sista du skrev, då jag inte förespråkar mord, däremot hoppas jag att hon lämnar landet. Hon har kostat för mycket i bidrag, människoliv och förstörda familjer.
Hon har inte ens Svenskt medborgarskap och jag anser att om man begår så vidriga brott som utlänning, ska man utvisas och aldrig mer få komma tillbaks.
Jag vet att hon har barn, men hon skulle ha tagit tag i sina problem och gjort allt i sin makt för att kunna vara en så bra mamma som möjligt.
Hon är inte välkommen till exmannen, alla kompisar hon pratar om, existerar inte. Det är kärlekskranka snubbar som hon med största sannolikhet lurat på pengar och upplevelser, som hon vet att hon kan mjölka ur lite till.
Jag undrar hur hon förhåller sig till de andra intagna, finns en hel del intressanta personer på Hinsan..
Lydia har ju en historik av att hamna i konflikt med just tjejer..
Det skulle knappast förvåna mig om hon förför någon plit för utbyte av någonting hon "behöver" eller bara för att hon kan.
Hon kände ingen ånger över avrättningen, hennes enda besvikelse var förmodligen att hon inte fick tag i Emils telefon, att han spelade in henne, det visste hon om. Personlighetsstörda livsfarliga kvinnor och män, är ingenting som vi ska ha lösa i samhället.