2022-07-31, 16:24
Medlem
Lyssnade på podden - En mörk historia /Arboga kvinnan. Klipp från förhör och rättegång med Johanna Möller. Lida häxan pratar och argumenterar precis som Möller. Sjukt lika i sättet dem pratar på.
Kanske hade piller knaprande alkolist Lydia en sann idol och förebild som hon hoppades få sitta ihop med i finkan och därför totalt sket i att hon berövade 4 barn sin far.

Jag blir mer och mer övertygad om att hon planerat mordet och hotat Emil flera ggr. Därför han filmar.
Han var klar med henne. Hon skulle ut. Fick hitta nån annan att vara parasit på.
Vad jag hört tycker hon ju att han förtjänade att dö eftersom han inte gjorde som hon sa längre.
Hon har tydligen inte visat nån sorg eller ånger i finkan.

Ser fram emot den dagen hon ska sluta andas finka luft och istället får leva med skräcken att nån kommer klippa henne förr eller senare.
Blir dagen då rättvisan kliver in på riktigt.
En liten fågel kvittrade att priset för hennes huvud stigit.
2022-07-31, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Lyssnade på podden - En mörk historia /Arboga kvinnan. Klipp från förhör och rättegång med Johanna Möller. Lida häxan pratar och argumenterar precis som Möller. Sjukt lika i sättet dem pratar på.
Kanske hade piller knaprande alkolist Lydia
en sann idol och förebild som hon hoppades få sitta ihop med i finkan och därför totalt sket i att hon berövade 4 barn sin far.

Jag blir mer och mer övertygad om att hon planerat mordet och hotat Emil flera ggr. Därför han filmar.
Han var klar med henne. Hon skulle ut. Fick hitta nån annan att vara parasit på.
Vad jag hört tycker hon ju att han förtjänade att dö eftersom han inte gjorde som hon sa längre.

Jag tog mig friheten att klippa bort det sista du skrev, då jag inte förespråkar mord, däremot hoppas jag att hon lämnar landet. Hon har kostat för mycket i bidrag, människoliv och förstörda familjer.
Hon har inte ens Svenskt medborgarskap och jag anser att om man begår så vidriga brott som utlänning, ska man utvisas och aldrig mer få komma tillbaks.
Jag vet att hon har barn, men hon skulle ha tagit tag i sina problem och gjort allt i sin makt för att kunna vara en så bra mamma som möjligt.

Hon är inte välkommen till exmannen, alla kompisar hon pratar om, existerar inte. Det är kärlekskranka snubbar som hon med största sannolikhet lurat på pengar och upplevelser, som hon vet att hon kan mjölka ur lite till.

Jag undrar hur hon förhåller sig till de andra intagna, finns en hel del intressanta personer på Hinsan..
Lydia har ju en historik av att hamna i konflikt med just tjejer..

Det skulle knappast förvåna mig om hon förför någon plit för utbyte av någonting hon "behöver" eller bara för att hon kan.

Hon kände ingen ånger över avrättningen, hennes enda besvikelse var förmodligen att hon inte fick tag i Emils telefon, att han spelade in henne, det visste hon om. Personlighetsstörda livsfarliga kvinnor och män, är ingenting som vi ska ha lösa i samhället.
2022-07-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
[/b]

Ja sjukvården borde ha agerat, MEN varför agerade ingen anhörig, du har själv skrivit att hon led av psykisk ohälsa, VARFÖR agerade inte du, det är lätt att alltid skylla på andra

Jag har inte agerat eftersom jag inte har sett några som helst tendenser till något fel i vapenhanteringen, eller något annat som nämnts här innan i form av våldsamheter. Hon har aldrig ens blivit arg i min närvaro. Kanske för att man har behandlat henne som människa.
2022-07-31, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du påstår att du har utfört vapenhantering tillsammans med Lydia?!
Du har haft kännedom om hennes psykiska ohälsa, genom de 6 år, du känt henne...
Om du nu påstår dig veta hur vapenvård skall göras, trots att du tidigare påstått att vapen inte intresserar dig, men nu är du tydligen vapenexpert?

Svårt att hänga med i dina svängar.
Känner inte du att du borde anmält hennes olämplighet iom alla självmordsförsök hon roat sig med för att få uppmärksamhet? (Min spekulation)

Ja utöver att man har gjort militärtjänst, så har jag många vänner till mig som jagar och därför har man fått en viss vana med skjutvapen.
Men var Mumsebulle, var har jag sagt att jag skulle vara en vapenexpert?
Plocka nu fram det, eller fortsätter du din vana trogen med lögner?
2022-07-31, 19:24
Medlem
Citat:
Varför skriver du här då? Om du inte tänker framföra någonting annat än att påstå att andras teorier och fakta från myndigheter, anhöriga, fup, mm är felaktiga lögner?! Då kanske det är bättre att gå till lokala puben och diskutera flashbackanvändare? (Dina egna uppgifter)

Bara för att man ej svarar dig, så innebär det inte att man svarar andra.
2022-07-31, 19:28
Medlem
Citat:
En åklagares uppgift är att inför en oberoende (jäv får ej förekomma, dvs ingen som känner Lydia får döma henne i rätten) bevisa att den misstänkta har begått det misstänkta brottet. Bortom rimligt tvivel.

Det är precis vad åklagaren lyckades med gällande MördarLydia.
Inför tingsrätt och hovrätt. Högsta domstolen har gått igenom Lydias akter och konstaterat att det inte finns någonting som kan anses outrett eller förmildrande nog för att bevilja resning.

Ditt uttalande innebär i praktiken att alla som arbetar för sveriges hela rättssystem, är blåsta?

Hör du inte hur det låter?

Ja åklagaren lyckades bevisa att Lydia sköt, oj så svårt med filmen. Men något annat lyckades hon inte med. Hon lyckades ej plocka fram något motiv exempelvis. Och det är väldigt viktigt att flocka fram det, inte minst för de anhöriga ju.
Jag har aldrig påstått att alla som arbetar i det svenska rättssystemet är blåsta. Plocka fram det nu Mumsebulle och sluta ljug så förbannat.
2022-07-31, 19:33
Medlem
Citat:
Jag tog mig friheten att klippa bort det sista du skrev, då jag inte förespråkar mord, däremot hoppas jag att hon lämnar landet. Hon har kostat för mycket i bidrag, människoliv och förstörda familjer.
Hon har inte ens Svenskt medborgarskap och jag anser att om man begår så vidriga brott som utlänning, ska man utvisas och aldrig mer få komma tillbaks.
Jag vet att hon har barn, men hon skulle ha tagit tag i sina problem och gjort allt i sin makt för att kunna vara en så bra mamma som möjligt.

Hon är inte välkommen till exmannen, alla kompisar hon pratar om, existerar inte. Det är kärlekskranka snubbar som hon med största sannolikhet lurat på pengar och upplevelser, som hon vet att hon kan mjölka ur lite till.

Jag undrar hur hon förhåller sig till de andra intagna, finns en hel del intressanta personer på Hinsan..
Lydia har ju en historik av att hamna i konflikt med just tjejer..

Det skulle knappast förvåna mig om hon förför någon plit för utbyte av någonting hon "behöver" eller bara för att hon kan.

Hon kände ingen ånger över avrättningen, hennes enda besvikelse var förmodligen att hon inte fick tag i Emils telefon, att han spelade in henne, det visste hon om. Personlighetsstörda livsfarliga kvinnor och män, är ingenting som vi ska ha lösa i samhället.

Kan meddela dig Mumsebulle att hon har det väldigt bra på Hinseberg. Hon har fått många nya vänner där inne, om än tillfälligt. Det är ingen som bråkar med henne heller.
Hon har ingen historik med att hamna i konflikt med tjejer, ännu en lögn du har hört
Hon har fortfarande många vänner utanför kan jag berätta för dig, så det går ingen nöd på henne när det gäller vän fronten heller.
2022-07-31, 20:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ni tycks inte förstå. Det finns ingen i tråden som har förnekat att Lydia avlossade skottet, att hon sköt Emil. Ingen har förnekat detta, och hon ska självklart ta sitt straff. Men orsaken har inte kommit fram.
För tror man att det enbart beror på det åklagaren försöker visa på, ja då är man dels blåst, och dels känner man inte Lydia. Det ligger betydligt mer bakom detta!

För samtidigt som vissa fortsätter hävda att hon ligger runt för fullt, hon snyltar m.m på alla män. Ja då rimmar det väldigt illa, för i så fall skulle hon lätt som en plätt kunnat fixa en ny man som hon kunde bo hos.
Men, det ligger inte till på det sättet liksom.

Citat:
Ja åklagaren lyckades bevisa att Lydia sköt, oj så svårt med filmen. Men något annat lyckades hon inte med. Hon lyckades ej plocka fram något motiv exempelvis. Och det är väldigt viktigt att flocka fram det, inte minst för de anhöriga ju.
Jag har aldrig påstått att alla som arbetar i det svenska rättssystemet är blåsta. Plocka fram det nu Mumsebulle och sluta ljug så förbannat.
Det jag skrev, var citat:
Ditt uttalande innebär i praktiken att alla som arbetar för sveriges hela rättssystem, är blåsta?
2022-07-31, 20:25
Medlem
Citat:
Det jag skrev, var citat:

Ja, återigen tolkar du något som inte finns, och hittar på något man ej har sagt!
Mitt uttalande är precis som jag skrev. Att det åklagaren och denna utredning visar på motiv, är riktigt fel. Och tror man på det, ja då är man blåst. Det innebär i praktiken att åklagaren och de poliser som gjort utredningen är blåsta, ingen annan. För nämndemännen i tingsrätt hittade inget motiv, och hovrätt följde tingsrättens dom, vilket då också innebär att dom inte heller fann något motiv.
Förstår du nu, eller ska du hitta på en ny dröm nu?
2022-07-31, 20:55
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Kanske hade piller knaprande alkolist Lydia en sann idol och förebild som hon hoppades få sitta ihop med i finkan och därför totalt sket i att hon berövade 4 barn sin far.

Ser fram emot den dagen hon ska sluta andas finka luft och istället får leva med skräcken att nån kommer klippa henne förr eller senare.
Blir dagen då rättvisan kliver in på riktigt.
En liten fågel kvittrade att priset för hennes huvud stigit.

Du ser fram emot mord! Stackars Emil som hade så mycket löst pack runt sig. Tro fan han söp!
2022-07-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Du ser fram emot mord! Stackars Emil som hade så mycket löst pack runt sig. Tro fan han söp!

Ja verkligen, jag hade också druckit som fan då.
2022-07-31, 21:02
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ja verkligen, jag hade också druckit som fan då.

Vänner som förespråkar mord är ruggigt illa. På vilket sätt hjälper det ngn?!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in