2022-07-31, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Så du tror att Lydia sköt Emil pga Emil ville avsluta förhållandet, intressant teori men helt fel.

Det finns karlar i Lydias liv so

Nej precis, det stämmer inte då det redan var slut sedan innan. Hon hade brutit med honom.
2022-07-31, 11:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nej precis, det stämmer inte då det redan var slut sedan innan. Hon hade brutit med honom.
Men, varför behöver hon döda Emil om hon gjort slut? Han ville inte ha henne i sitt liv, därför skulle hon få honom att ändra sig, att lyssna genom att hämta och ladda hagelbrakaren? Det är bullshit.

Jag har pekat ut vad som är högst relevant och bakomliggande orsaker till Lydias handlande, från fupen.

Har du läst igenom det? Eller var det ytterligare någonting som du inte tänker besvara?
2022-07-31, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
[/b]

Nu förstår jag inte riktigt vad du är ute efter?
Lydia och Emil träffades vid nyår 20/21

Under rättegången svarar Lydia såhär:

Ordföranden frågar om Lydia vill berätta själv först eller om han ska lämna över ordet till åklagare och målsägarbiträdet först

L-nej

Å- du kan väl börja med att berätta lite om din relation, din och Emils relation, hur det har sett ut?

L- ja, den har vart asså, stormig men kärleksfull

Å- mm och hur länge hade ni varit tillsammans, innan det här hände?

L- asså vi ha träffats sen december tvåtusentjugo

Å- och jag har ju sagt att du flyttade in hos honom, hur länge hade du bott hos honom innan det här hände då?

L- nej asså, jag eh sk...skulle inte bo där. Jag väntade på eh, tills eh, jag skulle få en annan lägenhet

Å- men hur länge hade du faktiskt bott där, för du bodde ju där ellerhur?

L- aa från april egentligen skulle jag ställt mina grejjer hos en kompis, men Emil tyckte att jag ska ställa dem hemma hos honom

Å- mmm ja, okej. Du jag vill också innan vi går in på vad som hände den här, eh, kvällen, om du berättar lit, jag sa att du hade licens, vapenlicens

L- ja

Å- om du berättar om din vapenvana

L- (suck) va vill du veta?

Å- ja, om din vapenvana, vad du kan om vapen och

L- det e nog svårt å förklara

Å- men du har licens, när fick du licens?

L- tvåtusenfemton

Å- berätta vad man behöver göra innan man får licens

L- man går jägarexamen och eh både teoretiskt och mer såhär skytte eh tävlingar

Å- mm, berätta lite mer detaljerat, hur lång utbildningen är och hur mycket teori och hur mycket skytteövningar

L- (suck) den e nåra vecker (suck) eller nån vecka gick ja fast då vare heldagar

Å- och vad var det för sorts vapen du använde dig av då, vid de här skytteövningarna?

L- mm tikka 308 och ehm hagel

Å- mm hagel, var det något liknande som det du sen använde?

E- eh, inte samma märke

Å- men jämförbart vapen eller?

L- ah, pipa uppe å nere

Å- mm

L- jaktvapen

Å- de hanteras på samma sätt eller?

L- a, ungefär

Å- ja, och hur mycket har du skjutit genom åren?

L- i början vare jättemycke, då va ja me i jaktlag å allt möjligt å sen så sista åren hare inte blivit, fatt eh ja inte mått så bra eh ah å ja typ haft jättemycket stress å så ja har... ja vart på skytteklubben i Ny..kvarn har jag vart

Å- mm

L- men då sköt ja så dåligt så efter då där så ha ja inte velat skjuta

Å- och när i tiden är vi då?

Sen fortsätter det i samma sinnesslöa bana med Lydia

Till saken, är det från april när hon flyttade in, till juni som ska granskas, menar du?
Eller från nyår då de träffades första gången?

Citat:
Nej, jag förstår att du inte förstår.
Åklagaren är tydligt inte intresserad av att veta orsaken heller med tanke på frågorna. Utredningen är likadan. Undermålig är det minsta man kan säga.

Citat:
Undermålig utredning är bara förnamnet, Dom skulle naturligtvis ha utrett från den dag Emil och Lydia träffades.

Tänk om Emil skulle ha misshandlat Lydia från dag ett, Då snackar vi dråp och inte mord och det är en väsentlig skillnad på straffvärdet.

Nu påstår inte jag att Emil misshandlade Lydia men om det skulle ha varit så och utredningen är totalt värdelös så drabbar det naturligtvis den åtalade.

Och som löken på laxen så har vi en åklagare som är mer intresserad i vilken skytteklubb hon tog jägarexamen och vilka vapen hon sköt med än att utreda motivet.

Nu är det inte precis raketforskning att avfyra ett vapen, till och med en apa går att lära till att avfyra ett vapen.

Citat:
Precis, det finns på filmen att hon sköt. Det som då bör läggas mer vikt på är varför detta hände. Vad har hänt mellan dessa två under den senaste tiden. Men det vill dom inte undersöka, för det betyder kanske lite mer jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad tror du "hände"?
Jag tror att Lydia förförde Emil och började parasitera på honom, faktum är att hon satt lite i skiten.

Det var inte ordning på någonting i hennes liv, hon hade alldeles själv gjort livsval som lett henne till den punkt när hon insåg att hon hade förlorat allt, hennes egna ord.

Emil innebar tak över huvudet lyxig tillvaro och vin i mängder.
Han betydde ingenting, han var en språngbräda från ett förhållande till någonting bättre.

Lydia nämner inte ens Emil när hon är vid psykinskrivningen den 7/5 -21.

Ur journalen citat:

Pat inkommer för årskontroll och sjukskrivning. Vill ta bort sina ADHD och sömnmediciner. Under samtalet framkommer det att pat tidigare varit egenföretagare och haft en hästgård som såldes med förlust och pat blev skuldsatt. Har dock nu nästa återbetalat allt.
Påbörjade studera till Landskapsingengör i Uppsala HT 2020 men har ej klarat av studierna pga dyslexi. Riskerar nu att ej få CSN. Pat blir tårögd när hon berättar att hennes liv är förstört och att hon har förstört det för barnen. Vill bara få vila.
Pat blev bostadslös efter att ha hyrt i 2:a hand. Bor nu hos kompisar. Har sökt hjälp av Socialstöd efter att hon blev utkastad från en lägenhet hon hyrde i 2:a hand. Hade konflikt med hyresvärden som nu är ute efter henne. Har polisanmält honom. Har daglig panikångest över sin situation. Dödsångest och rädd att hon skulle kunna göra ngt eftersom hon ej mår bra.

I tidigare anteckning 2 allvarliga suicidförsök under 2020. Upplevs ej stabil och suicidrisken bedöms som hög då pat har EIPS samt ADHD och tidigare allvarliga suicidförsök.

Pat går med på att läggas in på HSL är annars efter dagens bedömning vårdintygsmässig.

Önskar sjukskrivning men går med på att läggas in enl HSL.

Lydia skrivs in på psyk.avd 36, 8/5-21, då hon bedömdes att hon behöver läggas in för återhämtning.

Aktuellt boende Är hemlös

Patienten berättar att hon separerade från killen i Oktober månad och fick då tag i ett kontrakt på en andrahand lägenhet. Lägenheten blev i längden för dyr att hyra och patienten valde då att säga upp kontraktet. Patienten blir då hotad av hyresvärdens kille som i sin tur blir polisanmäld. Patientens barn befinner sig hos de två yngsta barnens pappa. Patienten har vart i kontakt med socialen och enligt patienten har socialen sagt att dom vet att barnen har det bra och att hon är en bra mamma.

Det framkommer att hennes huvudsakliga sysselsättning de senaste 12 månaderna är studier med särskilt stöd eller anpassad studiegång.

Huvudsaklig inkomstkälla senaste 12 mån studiestöd.
Lydia uppger att hon blev hotad av hyresvärdens kille som nu är polisanmäld.

Patienten känner sig lugn inom sig själv och jämför med tidigare inläggning då hon upplevde en annan inre stress. Patienten nämner att hon behöver återhämtning, hon är trött. Vill vila ikapp sig från alla studier, boende situation.

Hon sover på nätterna vid tillsyn.

Samtal på avdelning 10/5-21
Patient som blev tvungen att lämna sin lägenhet trots att hon har sagt upp denna lägenhet men hon har 1 månad på sig. Det var jobbigt att anmäla polis att ha en flyttfirma som hjälpte henne att flytta hennes saker men samtidigt det var otrevligt att hennes hyresvärd vägrade öppna dörren och låste alla hennes saker, så hon var tvungen att slå sönder den dörren med hjälp av låssmed.
Nu vet hon inte hur hon ska gå vidare, hon vet att hon mår bra psykiskt men lite förtvivlad hur hon ska gå vidare, det var mycket hyran hon betalade, var tvungen att avsluta det. Tveksam att stanna *(på avdelningen) men samtidigt har hon ingenting emot att stanna.
Psyk. Status: klar, redig och orienterad. Neutral grundstämning, ej psykotisk, ej manisk.

Edit: ur aktbilaga 38, mål B 4908-21

Citat:
Precis, det är med all skerthet där man finner en stor del av orsaken till varför det gick så långt. Så det är ett under varför de aldrig undersökte detta i utredningen.
Det är utrett vad som föranlett Lydias situation. Vänligen läs igenom det lilla jag citerat ur den "lilla dåliga" fupen, länkat här ovanför. Svaren på varför finns ju där, svart på vitt?!
2022-07-31, 11:59
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Precis, det är med all skerthet där man finner en stor del av orsaken till varför det gick så långt. Så det är ett under varför de aldrig undersökte detta i utredningen.

Kan det bero på att det finns en film på själva avrättningen, det tror jag , filmen visar dessutom att det inte var ett vådaskott , det var en full mörderska med dålig impulskontroll, det är vad polis och rättsväsendet kom fram till. det tror jag stämmer med verkligheten, sen att ni whatabaoutister tror annat är bara pinsamt för er
2022-07-31, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Kan det bero på att det finns en film på själva avrättningen, det tror jag , filmen visar dessutom att det inte var ett vådaskott , det var en full mörderska med dålig impulskontroll, det är vad polis och rättsväsendet kom fram till. det tror jag stämmer med verkligheten, sen att ni whatabaoutister tror annat är bara pinsamt för er

Ni tycks inte förstå. Det finns ingen i tråden som har förnekat att Lydia avlossade skottet, att hon sköt Emil. Ingen har förnekat detta, och hon ska självklart ta sitt straff. Men orsaken har inte kommit fram.
För tror man att det enbart beror på det åklagaren försöker visa på, ja då är man dels blåst, och dels känner man inte Lydia. Det ligger betydligt mer bakom detta!

För samtidigt som vissa fortsätter hävda att hon ligger runt för fullt, hon snyltar m.m på alla män. Ja då rimmar det väldigt illa, för i så fall skulle hon lätt som en plätt kunnat fixa en ny man som hon kunde bo hos.
Men, det ligger inte till på det sättet liksom.
2022-07-31, 12:19
Avslutad
Citat:
Så du tror att Lydia sköt Emil pga Emil ville avsluta förhållandet, intressant teori men helt fel.

Det finns karlar i Lydias liv so
Det är väl ingen som påstått att det inte fanns karlar i hennes liv.
Hon var en mansslukerska, men när det dragits upp har glåporden haglat, då tjatas det om att man (jag) eller vem som än ifrågasätter hennes promiskuösa liv, troligen är nobbad, brädad osv...

Hans66, du skrev att du skulle ju besöka Lydia i påskas, blev det något av det?
Vad var anledningen till ditt påstådda besök?

Sorry, men träsktroll attraherar mig icke, måste jag väl erkänna. Sen har jag väl inte samma ekonomi som tilltalar Lydia heller.
Jag arbetar och betalar skatt, förväntar mig inte att åka snålskjuts på andras bekostnad, vilket Lydia Barth gjort.
Att påstå att hon betalat skatt, när hon fått sjukpenning och barnbidrag (trots att Kimmo hade alla barn, barnbidrag är dessutom skattefritt) blir löjligt.
2022-07-31, 12:28
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ni tycks inte förstå. Det finns ingen i tråden som har förnekat att Lydia avlossade skottet, att hon sköt Emil. Ingen har förnekat detta, och hon ska självklart ta sitt straff. Men orsaken har inte kommit fram.
För tror man att det enbart beror på det åklagaren försöker visa på, ja då är man dels blåst, och dels känner man inte Lydia. Det ligger betydligt mer bakom detta!

För samtidigt som vissa fortsätter hävda att hon ligger runt för fullt, hon snyltar m.m på alla män. Ja då rimmar det väldigt illa, för i så fall skulle hon lätt som en plätt kunnat fixa en ny man som hon kunde bo hos.

VAD ligger bakom då enligt dej, för oss läskunniga så framgår det med all tänkbar tydlighet att Lydia är en blandmissbrukare med dålig impulskontroll, som borde fått sina vapen tagna i beslag VARFÖR såg ingen att hon va diskvalificerad att inneha vapen, så sluta med dina pajaskonster när du greppar halmstrån om andra orsaker än han hon är spritt språngande knäpp och livsfarlig

jag har inte och kommer inte kommentera hennes sexliv, så det kan du inte klistra på mej
2022-07-31, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
VAD ligger bakom då enligt dej, för oss läskunniga så framgår det med all tänkbar tydlighet att Lydia är en blandmissbrukare med dålig impulskontroll, som borde fått sina vapen tagna i beslag VARFÖR såg ingen att hon va diskvalificerad att inneha vapen, så sluta med dina pajaskonster när du greppar halmstrån om andra orsaker än han hon är spritt språngande knäpp och livsfarlig

jag har inte och kommer inte kommentera hennes sexliv, så det kan du inte klistra på mej

jag tror att det ligger mer bakom ja, vad kommer jag inte skriva ut här i tråden.
Men knäpp och livsfarlig, nä det är hon absolut inte. Hon har inte ens varit i närheten av något sådant här tidigare liksom.
Och som jag sagt innan, den "vapenhanteringen" hon har utfört tillsammans med mig, har varit väldigt korrekt.
Men jag kan hålla med dig om att sjukvården borde ha anmält saken vidare, och sjukvården borde ha agerat annorlunda angående hennes sjukdom.
2022-07-31, 12:45
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
jag tror att det ligger mer bakom ja, vad kommer jag inte skriva ut här i tråden.
Men knäpp och livsfarlig, nä det är hon absolut inte. Hon har inte ens varit i närheten av något sådant här tidigare liksom.
Och som jag sagt innan, den "vapenhanteringen" hon har utfört tillsammans med mig, har varit väldigt korrekt.
Men jag kan hålla med dig om att sjukvården borde ha anmält saken vidare, och sjukvården borde ha agerat annorlunda angående hennes sjukdom.

Ja sjukvården borde ha agerat, MEN varför agerade ingen anhörig, du har själv skrivit att hon led av psykisk ohälsa, VARFÖR agerade inte du, det är lätt att alltid skylla på andra
2022-07-31, 12:45
Avslutad
Citat:
Du påstår att du har utfört vapenhantering tillsammans med Lydia?!
Du har haft kännedom om hennes psykiska ohälsa, genom de 6 år, du känt henne...
Om du nu påstår dig veta hur vapenvård skall göras, trots att du tidigare påstått att vapen inte intresserar dig, men nu är du tydligen vapenexpert?

Svårt att hänga med i dina svängar.
Känner inte du att du borde anmält hennes olämplighet iom alla självmordsförsök hon roat sig med för att få uppmärksamhet? (Min spekulation)
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-31 kl. 12:50.
2022-07-31, 12:48
Avslutad
Citat:
Varför skriver du här då? Om du inte tänker framföra någonting annat än att påstå att andras teorier och fakta från myndigheter, anhöriga, fup, mm är felaktiga lögner?! Då kanske det är bättre att gå till lokala puben och diskutera flashbackanvändare? (Dina egna uppgifter)
2022-07-31, 12:59
Avslutad
Citat:

En åklagares uppgift är att inför en oberoende (jäv får ej förekomma, dvs ingen som känner Lydia får döma henne i rätten) bevisa att den misstänkta har begått det misstänkta brottet. Bortom rimligt tvivel.

Det är precis vad åklagaren lyckades med gällande MördarLydia.
Inför tingsrätt och hovrätt. Högsta domstolen har gått igenom Lydias akter och konstaterat att det inte finns någonting som kan anses outrett eller förmildrande nog för att bevilja resning.

Ditt uttalande innebär i praktiken att alla som arbetar för sveriges hela rättssystem, är blåsta?

Hör du inte hur det låter?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in