2022-07-31, 17:30
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Konstigt att dom alltid är världens snällaste, enligt BLM så var ju Floyd en gudabenådad ängel också…

Det är tyvärr inte så konstigt som det låter då ordningsvakter knappast skulle riskera att själva åka på spö genom att ingripa mot någon med våldskapital på riktigt.
Citera
2022-07-31, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kca1988
Någon som har signalement..?
Jag ringde trygghetscentralen igår vid ca 21, då var jag vid gamla stan..
Anledningen att jag ringde var pga en man i sjukhuskläder som gick runt på perrongen och skrek, han åkte sen vidare med tunnelbanan mot Skarpnäck. Vet ej var han tog vägen sen eller om någon fick tag i honom, han behövde uppenbarligen vård/hjälp iaf...
Han hade vit sjukhus t-shirt och smutsiga mjukisbyxor/sjukhus byxor.
Tänkte direkt på honom när jag läste det här på nyheterna i morse..

Låter som ett typiskt vitt psykfall. Någon som kan bekräfta?
Citera
2022-07-31, 17:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Ok första gången jag hört det men man kan ju inte hört allt

Stockholmsslang från 1970-80-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
En av medlemmarna i basebolligan hade förflyttats till Karlstad och var ansvarig för Osmos död.

Tack, jag visste att de satt ihop på något sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Samma säkerhetschef eller VD, om man ska vara petig, som några timmar efter dödsfallet är tvärsäker på att hans personal inte begått något fel? Men någon timme senare gör en kovändning? Honom skulle jag inte lita på om det så vore den sista människan på jorden.

Nej, victimblaming direkt. Om nu BO inte var narkotikapåverkad så hoppas jag att de anhöriga stämmer bolaget för förtal!!

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Inte på ABAB:s uniformer iaf... Securitas däremot

Ja, ledsen, minnet svek lite.....

Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Jag kommer ihåg en tid, för inte så länge sedan, när vi behövde varken väktare eller poliser på våra tunnelbanor och pendeltåg.

Det är tragiskt det som hände, men väktarna måste prioritera andra resenärer när de har att göra med en galning som löper amok. Dessa är svårare att hantera än vad många tror.

Frågan är hur en psykotisk och aggressiv person kunde ta sig ut från ett sjukhus och ta sig till Rådmansgatans t-bana.

Jag kommer också ihåg den tiden......

Men BO är högst troligt inte den i sjukhuskläder, BO högst troligen en annan knäppskalle.

Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
1950-talet är 70 år sen

Njae, snarare 1960-70-talet.
Citera
2022-07-31, 17:36
Medlem
Tigerhund79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Det är ganska uppenbart att de använde övervåld i och med personen är död och därför är de just häktade.
De är anhållna, inte häktade. Du går händelserna i förväg.
Citera
2022-07-31, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Ja, enligt CSG:s Vd beror dödsfallet på hjärtstopp till följd av narkotikapåverkan och han borde ju veta. Sen att offret tycks ha stryps är en annan sak.

Och varför borde han veta det? Har han tillgång till rapporten från obduktionen? Det enda denna VD Pelle Johansson gör är att han försöker förekomma ett drev och gör därför damage control i media som det svin han är och de han representerar.
Citera
2022-07-31, 17:47
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Har du lässvårigheter?

"Ordningsvakter får omhänderta berusade personer som på grund av sitt tillstånd inte kan ta hand om sig själv eller annars utgör fara för sig själv eller för någon annan."

Får omhänderta står det. Hur tror du de omhändertar personer genom att stå som fågelholkar och stirrar på? Det går bara att tolka den texten på ett sätt och det är att de får lov att ingripa för att säkerställa platsen.
Omhänderta är inte detsamma som att kväva någon till döds. Idioter.
Citera
2022-07-31, 17:49
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ett av de större misstag som gjorts socialt var att stänga Beckomberga mentalsjukhus o placera ut de med vårdbehov i samhället.

Efter det började man se uteliggare o andra knäppskallar gå lösa.

Det har varit inhumant mot de sjuka o handikappade. Det är hänsynslöst mot skattebetalarna.

Men som allt annat så har skattepengarna ätits upp av andra grupper…
Den stora psykiatrireformen som klubbades igenom under parollen ” Vi ska ge de psykiskt sjuka större frihet!”. Detta för att klara av flyktingar ifrån balkankriget. En tredjedel tog livet av sig, andra tredjedeln klarade sig med stödboende och den sista var så galen att man ändå var tvungen att hålla inom lås och bom!

Befolkningen i Sverige fortsätter att tjäna de politiska landsförrädarna, oförtrutet, men liknar mer och mer laboratorieråttor. Landsförrädarnas favoritsysselsättning är att hjärntvätta och manipulera svensken!
Citera
2022-07-31, 17:50
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylfo
George Floyd 2.0?
Japp
Senast redigerad av MrGrant 2022-07-31 kl. 17:52.
Citera
2022-07-31, 17:51
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Nu vet vi ju ännu inte vilket grepp som använts och om det går att koppla till dödsfallet. Men det är inte förbjudet att använda Nacklås, strypgrepp eller sitta på förövarens överkropp. Det kan vara OLÄMPLIGT. Finns andra grepp som kan vara minst lika effektiva med mindre risk att skada den gripne. Men det är alltid situationen som avgör vilka grepp som går att använda. Det gäller för ordningsvakten att vara alert och blixtsnabbt välja rätt grepp utifrån förutsättningarna och snabbt byta grepp om man valt ett grepp om det finns möjlighet.

Men hur vanligt är det att folk dör av strypgrepp då?

De jag har sett tuppat av av det har kvicknat till efter ett tag.
Citera
2022-07-31, 17:52
Bannlyst
Hur gammal var mannen?
Vilket påbrå?
Citera
2022-07-31, 17:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
En gång i tiden bodde jag ett tag utomlands. Området var inhängnat o i en kur satt Jose & Jose i sina uniformer. Hårt tatuerade o med solglasögon alltid på. Bakom dem stog hagelgävären lutade mot väggen. Alltid lika lismande.

De fick mig inte att känna mig tryggare. Jag längtade då tillbaka till det trygga välfungerande Sverige.

Nu är vi sakta påväg dit. Men jag tror inte medelklassen ännu förstått det.

Det är en farlig väg när staten retirerar o överlåter tryggheten till lägsta anbudsgivare o personal med tveksam bakgrund o utbildning.
Citera
2022-07-31, 17:53
Medlem
Citat:
Har du lässvårigheter?

"Ordningsvakter får omhänderta berusade personer som på grund av sitt tillstånd inte kan ta hand om sig själv eller annars utgör fara för sig själv eller för någon annan."

Får omhänderta står det. Hur tror du de omhändertar personer genom att stå som fågelholkar och stirrar på? Det går bara att tolka den texten på ett sätt och det är att de får lov att ingripa för att säkerställa platsen.

Precis. FÅR inte SKALL.

Dvs OV behöver eller måste inte omhänderta. Men de får.

Har du lässvårigheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in