Citat:
Ursprungligen postat av
ytmamz
Du menar alltså att en fullständigt nykter person har misshandlat och sexuellt ofredat människor på perrongen? Hallå ja!
Hallå ja! Är du fullkomligt korkad?
Alkohol är INTE detsamma som narkotika!! Dessutom kan han ha varit spiknykter men fått en psykos, alltså psykisk sjukdom. Han kan även blivit ofrivilligt drogad på krogen, någon "lustigkurre" droppat preparat i hans drink/ alternativt att han druckit ur någon annans glas som blivit "spetsad". Det finns mycket annat som kan ha hänt än att han själv använt narkotika!!
Vidga dina vyer lite, försök träna upp de få hjärnceller du har, kliv ur den trånga boxen......
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabtjyven
Av egen erfarenhet som fd ordningsvakt i tunnelbanan skulle jag säga att en löningshelg bjuder på många olika knäppskallar och bråkstakar i systemet, sannolikheten att det skulle vara samma person är högst låg. Som du säger, bara för att någon såg en påverkad person som betedde sig stökigt tidigare under kvällen betyder det inte alls att det rör sig om samma person som dog.
Precis så är det. Fredag/lördagkväll, alltid fler "knäppskallar" extra många vid fullmåne......
Citat:
Ursprungligen postat av
15 år å moppe
Osmo Vallo dog i Karlstad. Basebolligan höll till på Norrmalms polisstation.

Ja, de tog väl inte livet av just Osmo, då, men de tog livet av någon annan. Jag såg dem då det begav sig, hela Kungsträdgården stannade upp när de rullade förbi NK-huset mot Sergelstorg....
Citat:
Ursprungligen postat av
Neltet
Har de behövt använda övervåld för att mannen var så vild visar det att vakterna måste ha bättre vapen. Ge dem bedövningspilar som man har på djurparken. Slöddret ska inte dö utan bara sövas tillfälligt.
Mmm, men om den som ska bedövas har tagit narkotika/droger/alkohol så kan det bli överdos.....djur är i allmänhet nyktra när de får bedövningspil i sig......
Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Grönsakspolis har jag hört men aldrig lingonpolis.De var i tunnelbanan åtminstone från mitten av 70-talet; troligare än tidigare
"Lingonpolisen" pga de 3 röda prickarna i loggan........som satt på uniformen/skjortan.