2022-07-31, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det är ett svårt yrke, är inte lätt att ta hand om en psykopatisk människa utan att ha vapen
Just därför man inte borde jobba som OV om man inte kan klara av yrket. Att vara läkare är ännu svårare yrke, därför inte alla kan bli läkare.
Citera
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Du sitter bara och killgissar är absolut inte otroligt att narkotikan har påverkat förloppet. Hade han inte misshandlat och ofredat andra hade jag haft sympatier för honom, men icke nu

Om du läser tråden så handlar det inte om att han gått runt galen och hög (ingen narkotika inblandad) och slagit oskyldiga. Ordningsstörning, självklart. Men ett vänligt ansikte och ett glas apelsinjuice hade varit 100000 gånger mer effektivt än OV's beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ingen i min bekantskap håller på med droger. Vad försöker du säga ditt inavel, att man får räkna med att dö för att man är narkotikapåverkad för att OV inte kan garantera att de inte använder övervåld "pga narkotika"?

Varför är du kränkt din lilla skit?
Citera
2022-07-31, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Precis. Man brukar prata om proportionalitetsprincipen.

Om du förstår den principen så förstår du även att det är fullt möjligt att någon skadas svårt eller avlider utan att den som orsakat skadorna gjort fel. Enligt nödvärnsrätten får man använda våld som "inte är uppenbart oförsvarligt" i proportion till det våld/hot man är utsatt för. Ju mer våldsam en angripare är, desto mer våld har du rätt att bruka emot denne.
Citera
2022-07-31, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av youngin.74
Gulligt att du tror det I guess… du får testa att bo i Stockholm ett litet tag. Man ser tvivelaktigt beteende från dessa vakter nån gång i veckan när man jobbar i innerstan

Jag har bott i Stockholm hela mitt liv och gör utifrån ditt inlägg en rimlig gissning att jag rört mig i innerstan och pratat med säkerhetsvakter sedan innan du föddes. Men gulligt att du försöker

Tvivelaktigt beteende skriver jag under på, men för att citera Will Smith: "Don't start nothing, it won't be nothing".
Citera
2022-07-31, 14:47
Medlem
Citat:
Du sitter bara och killgissar är absolut inte otroligt att narkotikan har påverkat förloppet. Hade han inte misshandlat och ofredat andra hade jag haft sympatier för honom, men icke nu
Tänk om vårt rättssystem skulle baseras på huruvida man "sympatiserar" eller inte med personen i fråga. Rättssystemet handlar som tur är inte om "sympati" utan om att följa lagen. Bara för den avlidna mannen begått brott betyder att han förtjänar att dö och absolut inte att OV är oskyldiga.

Förklara gärna hur narkotikan skulle kunna vara dödsorsaken. Menar du att obduktionen kommer visa att dödsorsaken är narkotika?
Citera
2022-07-31, 14:48
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Ja, märks tydligt att det inte var en mörkhyad person då ingen "inga rasister på våra gator"-demonstration har hållits än.

Var motivet hudfärg till att han dog? Om inte känns sådana demonstrationer onödiga. (De är onödiga alltid tycker jag men speciellt när hudfärg inte är en faktor i mordet)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Är du helt efterbliven? Kan du så pass lite om juridik så bör du genast lägga ner attityden du har. Det blir ganska pinsamt när du gör bort dig själv gång på gång.

Ah, hobbypolisen är igång igen. Men det är klart, hade mannen haft en kniv på sig så hade nog polisen saktat ner det hela och chillat ett par dagar innan dom agerar

Tomte

Vad menar du?

Om den här person på flashback som sett mannen innan händelseförloppet hade larmat polisen hade polisen och inte SL som larmade ordningsvakterna så hade polisen skött situationen på ett helt annat sätt.

Att polisen gör kroppsvisitation är en bus enkel sak att känna till. Polisen måste göra det vid ingripanden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
Varför är du kränkt din lilla skit?
Jag är inte kränkt. Svara på min fråga isället ditt inavel.
Citera
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Om du läser tråden så handlar det inte om att han gått runt galen och hög (ingen narkotika inblandad) och slagit oskyldiga. Ordningsstörning, självklart. Men ett vänligt ansikte och ett glas apelsinjuice hade varit 100000 gånger mer effektivt än OV's beteende.
Jo, han hade både misshandlat och ofredat folk innan ingripande gjordes
Citera
2022-07-31, 14:49
Medlem
Probixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Ordningsvakterna som dödade honom filmade honom efteråt som en trofé på sina mobiltelefoner.

BS. De ville väl dokumentera för utredningen.
Citera
2022-07-31, 14:49
Medlem
När blir namnen på dessa offentliga?

Stockholmspolisen uppger nu att båda ordningsvakterna har anhållits misstänkta för vållande till annans död.
https://www.expressen.se/nyheter/allvarligt-skadad-efter-ingrepp-av-ordningsvakter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in