Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-31, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ja. Sedan mentalsjukhusen stängde på 90-talet är det alldeles för många dårar ute i samhället!

Vi kan ju inte ha dårar lösa som springer runt och slår folk i tunnelbanan. En sådan mindre nu. Jag vill kunna åka tunnelbana utan att bli slagen av en dåre. Jag vill att min familj ska kunna åka tunnelbana utan att bli ofredade och slagna. Synd om ordningsvakterna använt övervåld. Synd för dem om det behövdes innan polisen kom.
Citera
2022-07-31, 14:23
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vtorp
Helt vanlig 47 årig kille med bra jobb fick en Snefylla o åtta vakter kvävde honom.

Detta får du utveckla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
Sant men det betyder inte man ska ha ihjäl personen.

Korrekt. Och av den anledningen är ordningsvakterna gripna av polisen.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
Citera en partisk vd. De är gripna nu så dra nåt gammalt över dig

Enligt VD så dog mannen av att han var påverkad av narkotika. Hur kan det vara vållande till annans död?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Måste vara en vit person då nästan ingen försvarar vakterna eller säger rätt åt offret.

Ja, märks tydligt att det inte var en mörkhyad person då ingen "inga rasister på våra gator"-demonstration har hållits än.
Citera
2022-07-31, 14:24
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Narkotika påverka ja.

Men syrebrist på grund strypgrepp dog han utav.
Vad har du för belägg för det? Har du sett filmer och rättsmedicinska?

Än så länge så är det bara en teori
Citera
Medlem
Zarks avatar
Väktarna har gripits och är misstänkta för vållande till annans död
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...na-pa-norrmalm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Enligt VD så dog mannen av att han var påverkad av narkotika. Hur kan det vara vållande till annans död?

Stryptag läs aftonbladet
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Väldigt sorgligt det här.

Har en känsla av att de har kvävt mannen när de försökte kontrollera honom, handlar nog inte om våld med batong eller slag i huvudet.

Har inte väktarna kameror? Stationen har en del kameror, kommer nog visa sig hur det gick till.
Väktare är en yrkesgrupp som kontrollerar att du låst dörren efter dig, åker ut till din villa när inbrottslarmet går osv. En väktare har 10 dagar i skolbänken, en månads praktik sedan en vecka vid skolbänken igen. Dvs en lång och adekvat utbildning. En väktare har inte som uppgift att hålla folk till ordningen, det har man poliser och wannabe-poliser (ordningsvakter med 10 dagars utbildning) till för.

Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Vilket misslyckande av väktarna att ha ihjäl persone , måste väl vara ett totalt fiasko från deras sida.
Hur svårt ska det vara att brotta ner nån och boja personen utan att den dör?
Varför kallar du inte ordningsvakterna för kockar? piloter? lärare? varför måste du svärta ner väktaryrket, en väktare skulle aldrig göra något sådant.
Väktare är en yrkesgrupp som kontrollerar att du låst dörren efter dig, åker ut till din villa när inbrottslarmet går osv. En väktare har 10 dagar i skolbänken, en månads praktik sedan en vecka vid skolbänken igen. Dvs en lång och adekvat utbildning. En väktare har inte som uppgift att hålla folk till ordningen, det har man poliser och wannabe-poliser (ordningsvakter med 10 dagars utbildning) till för.

Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Det stämmer säkert, men i princip alla våldtäkter begås av män. Jag är lika sugen på att bli misstänkt för våldtäkt p.g.a. att jag är man som en vettig väktare är att bli misstänkt för övervåld p.g.a. att han är väktare. Framtiden får utvisa vad som hänt i detta fall.
Varför kallar du inte ordningsvakterna för kockar? piloter? lärare? varför måste du svärta ner väktaryrket, en väktare skulle aldrig göra något sådant.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför babblar ni om väktare?
Det arbetar inte väktare med ordningen i tunnelbanan - väktare är inte ordningsvakter utan en helt annan yrksegrupp.
TACK

Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Man har i minnet ( liksom väktarna) att folk blivit puttade ner på spåret.
Likaså alla busschaufförer, speditörer, kassapersonalen från ICA osv, vad har väktaryrket med detta ämne att göra?

Citat:
Enligt VD:n på väktarbolaget så drabbades mannen av hjärtstopp, på grund av att han var påverkad av narkotika. Det är alltså inte så att uppgifterna om strypgrepp ska ha bidragit till mannens död.

VD:n säger vidare att de ”precis som polisen” utreder detta, så vi får väl utgå från att CSG själva genomfört en rättsmedicinska undersökning alternativt tagit del av RMV:s rekordsnabba rättsmedicinska undersökning, innan dess att polisen själva tagit del av den. Om jag hade varit Pelle Johansson så skulle jag kontakta polisen och informera dem om vilka substanser mannen var påverkad av, och hur det ledde fram till hans död.

https://www.expressen.se/nyheter/all...rdningsvakter/
Bevakningsbolaget, okey då är jag med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Är mest intresserad av ordningsvakternas etnicitet

Vore intressant att få veta dårens etnicitet också.
Citera
2022-07-31, 14:25
Medlem
Citat:

VD:n försöker skydda sina anställda, de misstänkta. Men han borde få låsas in ihop med dem.
Citera
2022-07-31, 14:26
Medlem
Två ordningsvakter gripna...deras överordnade uppgav tidigare att dom båda vakterna har inte gjort nåt fel..men efter polis gripit dom två som misstänkta för (mord) i tjänsteutövning kallas det för vållande till annans död...så ville inte deras chef så stor i trynet längre...dom har tagits ur tjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in