Citat:
Ursprungligen postat av
Zog Rules
Väldigt sorgligt det här.
Har en känsla av att de har kvävt mannen när de försökte kontrollera honom, handlar nog inte om våld med batong eller slag i huvudet.
Har inte väktarna kameror? Stationen har en del kameror, kommer nog visa sig hur det gick till.
Väktare är en yrkesgrupp som kontrollerar att du låst dörren efter dig, åker ut till din villa när inbrottslarmet går osv. En väktare har 10 dagar i skolbänken, en månads praktik sedan en vecka vid skolbänken igen. Dvs en lång och adekvat utbildning. En väktare har inte som uppgift att hålla folk till ordningen, det har man poliser och wannabe-poliser (ordningsvakter med 10 dagars utbildning) till för.
Citat:
Ursprungligen postat av
RadhusRoland
Vilket misslyckande av väktarna att ha ihjäl persone , måste väl vara ett totalt fiasko från deras sida.
Hur svårt ska det vara att brotta ner nån och boja personen utan att den dör?
Varför kallar du inte ordningsvakterna för kockar? piloter? lärare? varför måste du svärta ner väktaryrket, en väktare skulle aldrig göra något sådant.
Väktare är en yrkesgrupp som kontrollerar att du låst dörren efter dig, åker ut till din villa när inbrottslarmet går osv. En väktare har 10 dagar i skolbänken, en månads praktik sedan en vecka vid skolbänken igen. Dvs en lång och adekvat utbildning. En väktare har inte som uppgift att hålla folk till ordningen, det har man poliser och wannabe-poliser (ordningsvakter med 10 dagars utbildning) till för.
Citat:
Ursprungligen postat av
elmheden
Det stämmer säkert, men i princip alla våldtäkter begås av män. Jag är lika sugen på att bli misstänkt för våldtäkt p.g.a. att jag är man som en vettig väktare är att bli misstänkt för övervåld p.g.a. att han är väktare. Framtiden får utvisa vad som hänt i detta fall.
Varför kallar du inte ordningsvakterna för kockar? piloter? lärare? varför måste du svärta ner väktaryrket, en väktare skulle aldrig göra något sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Varför babblar ni om väktare?
Det arbetar inte väktare med ordningen i tunnelbanan - väktare är inte ordningsvakter utan en helt annan yrksegrupp.
TACK
Citat:
Ursprungligen postat av
Fabriksbyggnad
Man har i minnet ( liksom väktarna) att folk blivit puttade ner på spåret.
Likaså alla busschaufförer, speditörer, kassapersonalen från ICA osv, vad har väktaryrket med detta ämne att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Enligt VD:n på väktarbolaget så drabbades mannen av hjärtstopp, på grund av att han var påverkad av narkotika. Det är alltså inte så att uppgifterna om strypgrepp ska ha bidragit till mannens död.
VD:n säger vidare att de ”precis som polisen” utreder detta, så vi får väl utgå från att CSG själva genomfört en rättsmedicinska undersökning alternativt tagit del av RMV:s rekordsnabba rättsmedicinska undersökning, innan dess att polisen själva tagit del av den. Om jag hade varit Pelle Johansson så skulle jag kontakta polisen och informera dem om vilka substanser mannen var påverkad av, och hur det ledde fram till hans död.
https://www.expressen.se/nyheter/all...rdningsvakter/
Bevakningsbolaget, okey då är jag med