Citat:
Det blir nog mer och mer vanligt att smarta Ukrainare väljer att åka söderut då vintern kommer och ekonomin faller ihop. Det är en av orsakerna till Ukrainas kommande "offensiv" och terror i Khersonområdet. Man får hoppas att FN och Röda korset har koll på dessa så inte Kiev-regimen börjar skjuta granater på dom.Nja:
A huge line of residents of Ukraine wishing to enter the territory of Zaporozhye, controlled by the Russian Federation
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/7959
Och jag tror det är äkta. Helt enkelt för att det är ordning och reda i de rysskontrollerade områdena. I Mariupol full återuppbyggnad med arbetstillfällen och livsmedel i affärerna.
I Kievkontrollerade områden börjar det bli knapert och brist på det mesta och man fruktar att en tredjedel av ukrainarna kommer att ha svårt att hitta mat för dagen. Lägg därtill tvångskommenderingar och tecken på begynnande hyperinflation.
Och människor är om sig och kring sig och väljer då det bättre alternativet även om det finns nackdelar för dem personligen.
A huge line of residents of Ukraine wishing to enter the territory of Zaporozhye, controlled by the Russian Federation
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/7959
Och jag tror det är äkta. Helt enkelt för att det är ordning och reda i de rysskontrollerade områdena. I Mariupol full återuppbyggnad med arbetstillfällen och livsmedel i affärerna.
I Kievkontrollerade områden börjar det bli knapert och brist på det mesta och man fruktar att en tredjedel av ukrainarna kommer att ha svårt att hitta mat för dagen. Lägg därtill tvångskommenderingar och tecken på begynnande hyperinflation.
Och människor är om sig och kring sig och väljer då det bättre alternativet även om det finns nackdelar för dem personligen.
I det som är kvar av Donbas, Sloviansk, Kramatorsk och övriga mindre orter försöker nu Kiev-regimen med tvång flytta befolkningen läste jag. Det är ett industraliserat och tätbefolkat område så det handlar om minst 200 000 människor och självklart vill dom inte flytta från sina hem till ett Ukraina (eller EU) som inte har råd att föda dom och dessutom föraktar dessa för att de är rysktalande. Naturligtvis vet dom att det blir kalla märkliga flytktingläger för dom så dom väntar hellre på ryssen som kan leverera mat och värme i vinter.
I Doneskt forsätter man att skjuta granater mot civila och har även börja skjuta över små minor som fyller gatorna och spränger bort händer och fötter. Kiev-regimen inser att man förlorar kriget och hänger sig till terrorism.
Framtiden för Ukrainare som inte blivit offer för hjärntvätten och ultranationalismen är i de områden Ryssland kontrollerar för där kommer jobben och pengarna att finnas. Det var i östra och södra Ukraina det viktiga industrisamarbetet med Ryssland fanns före 2014 och den äldre ukrainaren kommer ihåg. Efter 2014 var det många arbetslösa ukrainare som fick jobba i Ryssland istället för att kunna föda familjen och för dessa är Ryssland ingen fiende.