2022-07-31, 13:05
  #191893
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/wcj8am/satellite_images_show_that_the_explosion_in/

rySSnaZZarna sprängde krigsfångarna i luften medvetet. Undrar varför dom tror att någon kommer att tro på deras lögner??

Det är bara hemmaopinionen som betyder något för Kreml. Och man har ju närmast monopol på den rapporteringen.
Citera
2022-07-31, 13:13
  #191894
Medlem
Underligt att en drönare kan nå ändå till Sevastopol och högkvarteret där utan att ryskt luftförsvar reagerar.

Det verkar som om den precis prickat "the courtyard" det är ju riktigt skamligt att inte Ryssland skyddar sina bögofficerare. Man skriver själva att 5 anställda skadats och får medicinsk hjälp. Men jag hoppas det är officerare som skadats och kanske bränts för det skall inte vara oskyldiga civila utan riktiga bögfascister, dom är medskyldiga och spelar med i detta vansinniga krig.
Citera
2022-07-31, 13:14
  #191895
Medlem
Sgt.Blands avatar
Vid Vasylivka checkpoint står bilar i kö i flera dagar för att undkomma Rysslands gränslösa ondska. Det finns nu rysstroll som försöker stjäla en bilkö och påstå att de köar för att komma till ockuperat territorium WTF!!

https://twitter.com/OlenaHalushka/status/1553482756235083777
Citera
2022-07-31, 13:15
  #191896
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Underligt att en drönare kan nå ändå till Sevastopol och högkvarteret där utan att ryskt luftförsvar reagerar.

Det verkar som om den precis prickat "the courtyard" det är ju riktigt skamligt att inte Ryssland skyddar sina bögofficerare. Man skriver själva att 5 anställda skadats och får medicinsk hjälp. Men jag hoppas det är officerare som skadats och kanske bränts för det skall inte vara oskyldiga civila utan riktiga bögfascister, dom är medskyldiga och spelar med i detta vansinniga krig.
Men ryssen dominerar ju luftrummet. Detta måste vara fake ^^
Citera
2022-07-31, 13:20
  #191897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag har letat febrilt efter en sida jag läste på internet för ett antal år sedan. Det var en förening som ville minnas att just sovjetmedborgare internerades, bara för att de var sovjetmedborgare.

Men jag hittar inte den. Däremot så hittar jag mycket om läger för sovjetiska militärer som flytt, men, tyvärr sedan utlämnades till Stalins skräckvälde. Så, möjligtvis, så utsattes jag för rysk desinformation, vilket jag beklagsr.

Jag vet inte hur många Sovjetmedborgare totalt som hamnade i Sverige under andra världskriget och åren strax efter men en signifikant grupp bland dessa, om än inte väldigt stor, är de ingermanländska flyktingarna.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ingermanland

I artikelns avsnitt Ingermanländare i Sverige beskrivs hur denna folkgrupp togs emot när de anlände hit. Där nämns en interneringsform, ”ryssläger” som förekom under andra världskriget och även det samarbete som skall ha förekommit mellan svenska och sovjetiska myndigheter under krigets slutskede.

Det finns en källhänvisning nr 19 till detta i artikeln: Anders Berge: "Flyktingpolitik i stormakts skugga. Sverige och de sovjetryska flyktingarna under andra världskriget" Uppsala 1992
Citera
2022-07-31, 13:21
  #191898
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det har cirkulerat rykten några timmar att Ryssland försöker laga Antonivka-bron och nu kom det en bild också. Får se hur det går med den operationen??

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1553700858889732096
__________________
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-07-31 kl. 13:31.
Citera
2022-07-31, 13:21
  #191899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Men ryssen dominerar ju luftrummet. Detta måste vara fake ^^

Detta är högst märkligt. En drönare skall inte kunna smyga in i det allra heligaste.

Kommer det att tystas ned?
Citera
2022-07-31, 13:27
  #191900
Medlem
Enligt SVT skall "flottan" ha sagt att drönaren var hemmagjord. Då är det någon organisation på Krym som strider mot Ryssland.

Något är mycket SKUMT här.

Ryssland är ett ruttet land.
Citera
2022-07-31, 13:29
  #191901
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ibland undrar man om inte Ukraina har nån sorts intern tävling i hur många bestialiska krigsbrott man hinner genomföra innan man tvingas ge upp. Att skicka såna här butterfly minor över hela Donetsk är bara groteskt. Hade det inte varit Ukraina hade man häpnat över den öppna ondskan:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1553459440073973760

Krigsbrott? Ondska?

Att bekämpa ryzzfittor är inget krigsbrott. Har ingenting med ondska att göra, heller.

Det är snarare en sanitär åtgärd.

Ungefär som när Anticimex hälsar på och utrotar råttor. Eller tar död på mördarsniglar.

Tar man inte tag i problemet tidigt så förökar äckeldjuren dom sig och då kan det bli riktigt obehagligt.

Håller du inte med, baggen?
Citera
2022-07-31, 13:31
  #191902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Underligt att en drönare kan nå ändå till Sevastopol och högkvarteret där utan att ryskt luftförsvar reagerar.

Det verkar som om den precis prickat "the courtyard" det är ju riktigt skamligt att inte Ryssland skyddar sina bögofficerare. Man skriver själva att 5 anställda skadats och får medicinsk hjälp. Men jag hoppas det är officerare som skadats och kanske bränts för det skall inte vara oskyldiga civila utan riktiga bögfascister, dom är medskyldiga och spelar med i detta vansinniga krig.

Man kanske släpper den för att få anledning att ta i med hårdhandskarna.
Citera
2022-07-31, 13:31
  #191903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ibland undrar man om inte Ukraina har nån sorts intern tävling i hur många bestialiska krigsbrott man hinner genomföra innan man tvingas ge upp. Att skicka såna här butterfly minor över hela Donetsk är bara groteskt. Hade det inte varit Ukraina hade man häpnat över den öppna ondskan:

https://twitter.com/RWApodcast/status/1553459440073973760
Ibland undrar man om inte RYSSLAND har någon sorts intern tävling i vem som är mest korkad, för att sedan låta denne vara huvudplanerare och strateg för propagandakrigsföringen. Eller rättare sagt...vid det här laget så undrar man inte längre, utan man väntar helt enkelt på deras nästa genialiska operation för att se om den är ännu mer korkad och skamlös än den förra . Och att sedan dessutom i efterhand sätta en än dummare helylleidiot för att förklara att "det absolut inte var Ryssland som gjorde det", gör ju inte det hela mindre sinnesskadat. De enda som SKULLE KUNNA gå på denna yppersta klassens idioti är folk från några väl indoktrinerade och sönderavlade byar i Nordkorea, Venezuela, Pakistan och indien....och såklart FD Jugoslavien (förlåt ni riktiga Kroater, ni räknas ej in!!!). Jag uteslöt Kina som synes, då folket i Kina oftast är kunniga, drivande, intelligenta samt skyddade från inavel genom bildning. Det är fattigdom och diktatur som håller tillbaks det kinesiska folket och inte som i de andra fallen en retarderad neandertalarhjärna som inte förstår bättre
Citera
2022-07-31, 13:35
  #191904
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Flottans dag i Sevastopol är inställd efter att Ukraina bombat högkvarteret

https://tass.com/defense/1486985

Ukraina når ända till Sevastopol på Krym.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in